Kuinka pian saunaan synnytyksen jälkeen?
Niin siis joku teistä varmasti osaa vastata kysymykseen, kun unohtui laitokselta lähtiessä kysyä. Miten pian voi mennä saunaan synnytyksen (repeämiä on...) jälkeen?
Kommentit (5)
että suihkuttelu on erittäin suotavaa ja saunaankin saa mennä. Tästä päätellen saisi siis mennä ihan heti kun siltä itsestä tuntuu.
Siru-Sofia
että sitten kun jälkivuoto on vähentynyt. Oli jo silloin kun olin lähdössä sairaalasta, niin kätilö (tai sairaanhoitaja, en muista kumpi oli, jolta kysyin), sanoi, että istuinalustaa pitää käyttää. Eikä oikein suositelllut saunaan menoa heti. Minulla oli kolme pientä repeämää, muistaakseni n. viikon päästä synnytyksestä menin saunaan. Aluksi olin vaan alalauteella, kun ekoilla saunakerroilla meinas huimata.
mutta ei älyttömiin löylyihin. Kohtu ei pidä kuumuudesta ja saattaa veltostua liian kuumassa ja siitä tietenkin seuraa runsaampaa vuotoa.
ei ole omaa saunaa niin suositellaan odottamaan kunnes jälkivuoto on loppunut, omaan saunaan oman voinnin mukaan...
olen mennyt saunaan aina samana päivänä kun olen sairaalasta tullut kotia. Eli noin 4pv synnytyksen jälkeen. Sairaalan suosituksista en sitten tiedä.
Niiloakseli rv 31+2