Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelin leipoa sämpylöitä.

Vierailija
09.01.2008 |

Mutta yleensä ne eivät maistu juuri miltään. Millä saisi hyvää makua sämpylöihin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meillä eilen tehtiin sämpylät aamulta jääneeseen 4-viljan puuron tilkkaan. Joskus raastan porkkanaa taikinaan, korvaan sokerin hunajalla tai laitan vaikka jotain siemeniä taikinaan. Sinne voi heittää auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä, pinaattia, aurinkokuivattuja tomaatteja, leseitä, keitettyä perunaa...

Vierailija
2/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

veden sijaan esim. porkkanamehua, puolukkamehua,

lisää joukkoon auringinkukan siemeniä, hiivaa riittää 1l mehua/vettä 50g, niin hiivan maku ei tule päälle, kohota riittävässti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen yleensä sunnuntai rouheisista jauhoista ja siinä paketin kyljessä olevalla ohjeella teen ja tulee tosi hyviä.

En koskaan tee vehnäjauhoista sämpylää.

Meillä kotona äiti laittoi aina kaljanmaltaina ja kaikkea ruuantähteitä sekaan niin olivat mielettömän hyviä.

Vierailija
4/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset ei tykkää ainakaan päällä siitä. Erottaako sitä jos sitä on taikinaan lisätty. T. ap

Vierailija
5/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita sämpylöitä mitä ikinä oon syönyt :P

Vierailija
6/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun lapsille yrittää tehdä vähäsuolaista ruokaa niin sämpylöihinkään en tullut laitettua suolaa juuri lainkaan ja niistä tuli mauttomia. Eli ensimmäinen sääntö on, että kohtuudella suolaa ja sitten esim kaurahiutaleita/puuron loput ja jotain siemeniä joukkoon niin hyvää tulee.

Vierailija
7/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee foccacia-sämpylöitä.

näin tekee kaverini, joka osaa. Mä taas en saa sämpylöitä kuohkeiksi millään.