Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko itse kokeillut raskauden lopulla kohdunsuun tilannetta?

Vierailija
09.01.2008 |

Minulla lääkäri totesi 2 viikkoa sitten että pehmennyt on ja kahdelle sormelle auki.

Olen sen jälkeen kokeillut tilannetta itse ja viime yönä oli paljon kipuja mutta ei kovin voimakkaita. Aamulla koitin kohdunsuuta ja oli mielestäni pehmennyt lisää ja auki jo n. 3 sormelle..

Tänään on neuvola ja olisi kiva tietää tilanne, mutta tuskin ne neuvolatädit kokeilevat kohdunsuuta, vai pyydänkö? Laskettuaika on ens maanantaina.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun pyyhkimään yltää pötöllä käydessä.

Vierailija
2/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin asiaan se tieto vaikuttaa, että kuinka monelle sormelle on auki? Ei kai siitä vielä pysty päättelemään varmasti milloin synnytys käynnistyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäsköhän lähtee sairaalaan?

Vierailija
4/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni oleva kohdunsuu voi aueta nopeassa synnytyksessä hetkessä ja toisaalta raskaus voi mennä yliaikaiseksi vaikka kohdunsuu olisi ollut pitempään auki.

Mielenkiintoistahan kohdunsuun tilanne on tietää muttei siitä voi lähitulevaisuutta hirveästi ennustaa.

Vierailija
5/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyllä kokeilin useinkin tässä viimeisessä kolmannessa raskaudessani.

Viime päivinä yritin jopa kovasti ärsytellä kohdunsuuta mutta mulla se ei tuottanut tulosta. Hyvä hygienia vaan ja ei kai siitä haittaa ole jos itse kokeilee! mulla oli raskaudessa paljon kipuja ja suppareita ja oli kiva itse seurata tilannetta ettei aina tarvinnut lääkäriin mennä.

Vierailija
6/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just hyvä esimerkki nykyajan ihmisistä, elämä pitää olla niin hallinnassa, että kohdunsuunkin tarkat sentit pitää tarkistaa ihan itse ja jokapäivä mieluusti usein. Rauhoitu, hengitä syvään ja keitä vaikka kahvit. Kyllä se lapsi syntyy, kun on siihen valmis.

Vierailija
7/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka hyvä tahansa... Mulla yritettiin pehmittää kohdunkaulaa tekemällä sisätutkimus päivittäin viikon ajan (perussairauteni takia minulle ei voi antaa cytoteciä käynnistyslääkkeenä). Kun kohdunsuu oli saatu auki pari senttiä, puhkaistiin kalvot ja synnytys käynnistettiin tipalla. Vauva syntyi 22 tuntia kalvojen puhkaisusta, ja sai infektion...

Joten en suosittele ronkkimaan ainakaan paljain käsin, eikä se niin hirveän hyväksi ole, vaikka olisi steriilit hanskatkin kädessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi