Olen yrittänyt laihduttaa, mutta aikani ei riitä terveellisesti syömiseen.
Siitähän ne kilot on tullutkin. Juostessa survot suuhun ihan mitä sattuu. Kalorimääräksi on annettu 1300, mutta nukkumaanmennessä olen saanut 600 jos on hyvä päivä ollut. Illalla sitten syö kaapit tyhjäksi ja kuuri kaatuu. Nyt ajattelin siirtyä Nutrilettiin, koko ajan sama juoma, 5 kertaa päivässä vaikka seisaaltaan. Onhan tämän onnistuttava.
Kommentit (28)
Esim. pakettia näkkäriä ja pussillista porkkanoita. Ei tarvitsisi erikseen pysähtyä syömään, vaan voisit nakerrella niitä samalla kun teet muita asioita.
Ei pääsisi tulemaan ihan niin nälkä aterioiden väliajoilla.
on alistunut orjatyöhön... Kyllä jokaisessa paikassa voi pitää lounastauon, sehän on ihan lakisääteinenkin asia. Ja evääksi voi aina tehdä edellisenä päivänä kotona salaatin, ruisvoileivän ja hedelmän.
koska itselläni kiire on paras laihdutuskeino. Heti jos olen kotona ja notkun jääkaapin vierellä niin syön aina liikaa, mutta kun olen menossa niin nälkäkin helposti unohtuu ja jos hirveä nälkä yltyy niin syön jotain suht kevyttä; jonkun mikroruoan, (useimmissa on tosi vähän kaloreita) salaatin tai vaikka täytetyn patongin. Enpä ole päässyt lihomaan kiireessä vaan lomalla ;-)
Noin 15 min aikaa ahmia vähän lounasta, usein ei muuten sitäkään jos tuli joku ylimääräinen. Muutaman kk kuluttua alkoi olla 15-30 min lounasaikaa. Kahvitaukoa ei ikinä, paitsi joskus jäätiin nuorten lääkäreiden kesken klo 16 kahvittelemaan ihan periaatteen vuoksi ;)
Tarvinneeko sanoakaan, että tuollaiseen työhön en jää.
Painosta: aluksi laihduin n. 3 kg, sen jälkeen lihoin sen takaisin ja toiset 3 kg päälle. Taustalla tietysti iltasyöminen. Uskoisin, että nyt kun oon vaihtanut rauhallisempaan työhön (tutkija), saan aika helposti laihdutettua ainakin ton 3 kg ihan terveellisillä valinnoilla.
Mulla ei ole aikaa edes päivittäiseen suihkussa käymiseen tms. Mulla on ihan kaaoksessa koko elämä. Jos laihduttaa terveellisellä ruoalla täytyy laatia ostoslista, ruoan valmistaminen on hidasta ( pese, pilko jne) Kalorit pitää laskea. On paljon nopeampaa syödä esim valmista pitsaa tms. Nukkumisestakaan en voi aikaa ottaa, nukun ehkä 4 tuntia yössä. Olen oikeasti yrittänyt terveellistä ruokavaliota, mutta aina se on kaatunut siihen etten ehdi, stressaannun vain. Eihän mulla ole aikaa edes kahvikupillista rauhassa juoda, miten sitten ehtisin puuron laittaa jne. Ei mulla ole aikaa edes vessassa rauhassa käydä, missä välissä ehtisin perunat keittää? jne
Minä kun olen ollut äitiyslomalla (4 kertaa) se on ollut elämäni rauhallisinta aikaa ja olen saanut kerrankin rauhassa istua syömässä ja pitänyt kahvitauotkin, toisin kuin töissä...
uyöllä muutaman tunnin. Nyt esim mulla on taapero sylissä ja vauvaa keinuttelen vaunuissa. Yöpaidassa olen yhä. ap
Vauvat istuivat babysittereissä sen aikaa kun söin lounasta ja taapero istui siinä vieressä syömässä omaa lounastaan, syöttötuolissa, johon hänet kiinnitin valjailla kiinni siksi aikaa että syötiin.
Selkeät rytmit, ruokailut 3-4 tunnin välein niin siitä muodostuu päivittäinen rutiini ja " lukujärjestys" jota lapset ja vauvat kyllä tottuvat noudattamaan.
Eli rakenne selkeä päiväjärjestys, selkeät ruoka-ajat, päiväuniajat jne. niin saat päiviisi jotain tolkkua ja huomaat, että elämä on paljon helpompaa...
Aamulla samaan aikaan ylös, aamupala, ulkoilu, lounas, päiväunet, välipala, ulkoilu tai sisäleikit, päivällinen, iltapuuhia, iltapala ja nukkumaan. Mulla nyt vauva 7kk ja esikoinen 2,5v. Ja nyt alkaa olla rytmiä arjessa. Ei sitä orjallisesti tarvitse noudattaa, mutta kyllä se helpottaa tätä arjen pyöritystä. Ja terveellisesti syömistä =) Syöt itsekin ruoka aikoina, ruisleipää, kasviksia, hedelmiä. Lämpimillä aterioilla, puolet lautasesta kasviksia! pari palaa ruisleipää, kasviksia päällä ( ilman kermajuustoa). Vettä paljon jne.. Kun syöt terveellisesti päivällä, sun ei tee mieli iltaisin kaikkea epäterveellistä... paitsi kerran viikossa=) se sallitaan!
ä. En ehdi laittaa sillekään. Säännölliset ruoka-ajat ja nukkuma-ajat on perheessä niin taaperolla, miehellä kuin koululaisillakin. Vauva vaan on sekaisin ja ninä sen myötä. Neuvolasta kyselin apua vauvan nukkumisiin, mutta sanoi vaan että on vielä niin pieni. Että helpottaa ajan myötä. ap
Äläkä kuuntele noita " kyllä minä vaan ehdin" -superäitejä. Ole itsellesi armollinen! Hyväksy se, että nyt on kiirettä ja sen vuoksi ja omien ruokavalintojen kanssa kiloja tulee kertymään. Jos myöhemmin elämän tasoituttua tuntuu, että niitä tuli liikaa, niin laihdutat sitten.
Älä hullussa ressaa vielä syömisestäkin - siinä on tarpeeksi kun lapset saa ruokansa ja ovat tyytyväisiä. Kyllä se " loma" joskus loppuu ja pääset takaisin työpaikalle levähtään ja keskittyyn välillä itseesikin ;-).
vaikka jauhelihakastike ja makaroni. Taaperolle keittiön lattialle oma kulho ja vispilä. Vauva sitteriin ja keikutat jalalla jos ei viihdy. Ei mene kuin muutama minuutti siinä kun heittää aineet pannulle. Siinä kypsyy itsekseen.
Entäs kun taapero nukkuu päiväunet?
Mitkään Nutriletit tai muut poppakonstit eivät auta pysyvästi laihtumaan, ainoastaan terveellisesti kohtuudella syöminen.