Montako kestovaippaa vastasyntynyt tarvitsee aluksi?
Paljonko teillä on/oli? Kuinka usein pesit? Mulla ei ole käytössä kuivausrumpua, eli varmaan menee jonkin verran kuivumiseenkin aikaa.
Kommentit (3)
Meillä pestään siis pyykit joka toinen päivä. Aiot kuivuu yli vuorokauden ainakin kosteilla keleillä ja niitä on tämän talven aikana riittänyt. Siitä voi laskea vähän tarvetta. Kuori + harso taas kuivuu varmastikin yön aikana melkein säällä kuin säällä.
Ensimmäinen tosin, jolle aion noita kestoja kokeilla, aiemmin ei ole ollut hirveästi puhetta tai kannustusta siihen suuntaan.
Hirveä vaippaviidakko.. Mulla on tapana saada pienikokoisia lapsia, olen itsekin pieni, joten varmaan jonkin aikaa menee aina sama koko, vaatteissa olen tämän huomannut (kuopus käytti 56 cm vaatteita vielä 3kk ikäisenäkin), eli voisko ajatella että pienet vaipatkin menisivät jonkin aikaa?
Missä teillä on säilytetty vaippoja, onko niille oma hylly kaapissa/lipastossa vai..? Ja pitääkö vaipoille olla omat pesuaineet, riittääkö ihan tavallinen zeoliititon ja valkaisuaineeton?
Vastasyntynyt on ihan mahdoton pissaaja ja kakkaaja (vaikka 10 vaippaa per vuorokausi) ja sitten kasvaa kuitenkin aika nopeasti pois ekasta vaippakoosta, joten itse en ehkä hommaisi ihan älytöntä määrää vaippoja (ellei sitten käytä villahousuja ja harsoja, jotka säilyy seuraavaankin kokoon hyvin), vaan alkuunsa suosiolla osakestoilisin. Sitten kun pikkuisen järkevöityy se pissaus- ja kakkaushomma (noin ristiäisten tienoissa yleensä), niin sitten menee enää 5-7 vaippaa per päivä, niin sitten voi hyvinkin selvitä vaikka 15 vaipalla. Aioja tarttee tietty paljon, kun taas kuoret + harsot kuivaa nopeasti.
Meillä 10 vaippaa käytössä (taskut imulla) ja osakestoillaan. Sopiva määrä meille.