Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks ihmiset tuomitsee sen kun hankimme lapset isolla

Vierailija
08.01.2008 |

ikäerolla? Ekalla ja tokalla 13v ja nyt tulee toisen ja kolmannen ikäeroksi 9v. Meille sopii näin ja itse olemme halunneet näin. En tuomitse minäkään vuosi per lapsi systeemiä mutta se vaan ei sovi meille. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Leikkikavereita meidän lapsilla on paljon. Tappelun nujakat on meidän lasten kesken ihan outo juttu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse haluan toisen lapsen max. kahden vuoden ikäerolla. juuri sen takia, että itse olen aina ollut tosi läheinen minua kaksi vuotta nuoremman sisareni kanssa, ja meidän välinen suhde on todella todella tärkeä. haluan saman antaa lapselleni. sisaruksen joka ei ole aina eri elämä tilanteessa ja kehitysvaiheessa. siis niin paljoa.

ja toiseksi tuntuu helpommalta ajatukselta tehdä tähän samaan syssyyn toinen, kun aloittaa sitten 10-15 vuoden päästä alusta.

jokainen perhe toimii itselleen parhaalla tavalla. kaikki ei vaan sitä tajua

Vierailija
2/7 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäeroihin :). Sain esikoisen 27-vuotiaana ja meillä on nyt 3 alle kouluikäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ole tuominnut, ihmetellyt eikä muutakaan. Itse tykkään ikäerosta, vaikka se ei suunniteltu ollutkaan (keskenmenojen takia). Ihanaa, kun molemmat lapset ovat saaneet olla pieniä " ainokaisia" . Mustasukkaisuutta ei ole ja isommasta on jo ihan oikeasti hyötyä :) Meille tämä on passannut loistavasti.

Vierailija
4/7 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kukaan tuomitsee sinänsä, mutta kyllä minkin ehkä voisin tuollaisesta tilanteesta kuullessani päästä suustani jonkin sammakon... Tyyliin " Oho, en mä vaan olisi enää halunnut aloittaa alusta tuossa vaiheessa" tai " Miten vaha oikein olet kun kuopus on 18v?" Tms. taivastelevaa ;) On siis tosiaan minusta niin hullu ajatus omalle kohdalle...

Vierailija
5/7 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan toisen (jos sellaista ikinä tulee) vähintään viiden vuoden ikäerolla, jokainen tavallaan. Oma psyykeeni ei kestäisi kahta " vauvaa" samaan aikaan.

Vierailija
6/7 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki keskivertoratkaisuista poikkeavat ratkaisut hämmästyttävät ihan väkisinkin, etenkin kylmiltään. Minulla on 8 vuotta vanhempi isoveli ja 12 vuotta nuorempi pikkusisko, ja minusta siitä on ollut kaikille vain iloa :) Mitään tuomitsemista ei vanhempamme ole koskaan kokeneet saaneensa osakseen, hämmästelyä toki kyllä välillä... Miksi erilaisuutta ei saisi hämmästyä?

Vierailija
7/7 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tuli tapeltua molempien kanssa, jos ei nyt ihan verissä päin niin kumminkin.

Näin sivukommenttina vain. Omat lapseni ovat 2 vuoden ikäerolla, ja hekin tappelevat =)