Helsingissä asuvat töissäkäyvät pienten lasten äidit
Mitä teette arkisin töiden jälkeen? Oletteko vain kotona vai menettekö jonnekin, kahville, bisselle, urheileen tm? Kuinka usein viikossa?
Kommentit (12)
vaan yksin. Siis kun tulette kotiin, niin onko teillä minkälaista omaa elämää ilman lapsia, kun lapset isän kanssa...ap
käyn urheilemassa, välillä kavereiden kanssa bissellä, välillä ulkona tanssimassa, ja välillä taidenäyttelyissä, joskus kuuntelemassa jotain luentoa ja joskus jossain konsertissa jne. ihan sitä samaa " omaa aikaa" kun kaikkialla muuallakin, jokainen viettää omaan tyyliinsä
Mitä omaa elämää ja kuinka paljon?
Miksi pitäisi? Tämä on ohimenevä lyhyt vaihe.
sitä ennen satunnaisesti keikkaillen. Omaa aikaa töiden lisäksi ei ole, varsinkin nyt kun tyttö menee klo.21 nukkumaan ja uusi raskaus (ihan alussa) väsyttää niin, etten mitään jaksa sen jälkeen tehdä. Nytkin mies on laittamassa häntä nukkumaan, niin voin hetken tässä istua...
Ja kun tiedä miten puuduttavaa voi joskus kotona olo olla (varsinkin miehelle jolla ei ole päivisin seuraa isä-kavereista), niin olen pyrkinyt päästämään sen omiin menoihin edes 3xvko ja samalla näen lasten kanssa omia kavereitani. Ja kun miestäkin haluaa nähdä, niin ei sitä muina iltoina sitten edes malta mihinkään lähteä...
Toisaalta tytön ollessa nyt niin pieni, en juuri kaipaakaan muuta menoa kuin tuon työn. Ainakin vielä tuntuu siltä.
toinen kuskaa lapsia harrastuksiin, ja toinen yrittää ehtiä kauppaan, ruoanlaittoon, pyykinpesuun, ja edes vähän lasten kanssa olemaan.
Kuntosalilla tulee lisäksi käytyä heti töiden päälle. Ja sitten saatan käydä yksin kirppareilla shoppailemassa, sekin on mun harrastus.
Hömpöttää ehtii ennen ja jälkeen lasten.
Ilta menee siinä aika nopeasti, lapset on 1 ja 3-vuotiaat. Juurikaan en tee yksin mitään, joskus viikonloppuna käyn kaupassa. Mies käy ehkä kerta kuussa illalla jossain kaverillaan.
Olen vasta töihin palannut, lapset 1,5v. ja 4v. En halua iltaisin tehdä muuta kuin olla lasten kanssa! Nuo ihanat pallerot, joista joudun jo päivät olla erossa... Miksi iltaisin haluaisin vielä kotoa pois?! Kerran ne lapset on pieniä. Nautin tästä nyt.
Toki aina joskus voin jossain käydä, esim. kerran parissa viikossa, mutta en todellakaan edes viikottain, saati sitten useamman kerran viikossa.
mutta tämä on mun oma valinta. Lapsi on melkein 2v ja toinen tulossa. Mä haluan tulla kotiin lapsen kanssa mielummin kun lähteä omaa aikaa viettämään. En tällä hetkellä halua olla muualla kuin kotona.
Harrastan kerran viikossa omiani, muuten touhuamme perheen kanssa mitä milloinkin.