**Kakkosesta haaveilevien Tammikuu**
Vihdoinkin tuli muodostettua uusi pinkka, tuo joulukuu kun jo oli ja meni. Samoin meillä vaihtui yk viitoseksi, täti paukahti paikalle tänään aamulla, ihan ajallaan. :(
Harmittaa, mutta yllättävän hyvin otin tämän takaiskun. Kai sitä alkaa tottua siihen, ettei se raskaus alkanutkaan. Muuta kuin uutta kierrosta kehiin, toivottavasti tällä kertaa tärppää. Voisi oikeasti yrittää kaiken maailman kikka kakkosia, jos ne auttais. Greippimehua voisi yrittää juoda, mutta tuo omenaviinietikka tökkii sen verran pahasti, että otan sen käyttöön vasta vihonviimeisenä. Mitäs muita keinoja olikaan??
Shayen kp 1/n.34
Kommentit (33)
Mä en yhtään muista miten pillereiden jälkeen kroppa käyttäytyi.. Lopetin 5,5 vuotta sitten kun ne ei sopineet. Kierto taisi normalisoitua melko pian.
Täytyy tunnustaa, että oon tehny malttamattomana jo kaksi testiä tässä kierrossa ja kumpikin on ollut nega. Kp:t on nyt 26/31 ja jotenkin on niin VARMA olo;) Mulla oli neljä päivää sitten eli kp 22/31 veristä tuhruvuotoa, jota epäilen kiinnittymisvuodoksi, saapa nyt nähdä mitä se oikeasti oli.
Oireita etsin koko ajan, jotain pientä kuten mahanippailuja on ollut ja nenän limakalvot on hieman turvonneet. Ei ehkä sopis olla näin varma, tullaan kuitenki sitte viikon aikana kolinalla ja kovaa alas pilvilinnoista...
Pikkumyy78 yk6
Hei!
Tulin piiitkästä aikaa katsomaan tälle puolelle. Tsemppiä sulle Pikkumyy! Tarkkaile vain oireita, tässä muutamia vinkkejä sulle + muillekkin oireita seuraileville (huomasin nämä tässä toka raskaudessa):
- iltaisin oli kylmä, etenkin jalat ihan jääkalikat, vaikka olisi ollut tavallisten sukkien päällä villasukatkin.
- oli lähes jatkuvasti sellainen jännä olo, ett on hieman lämpöä (en tosin mitannut sitä)
- yksi oli juuri tuo että nenä oli normaalia tukkoisempi
- pääkipu joka yleensä tuli muutamia päiviä ennen menkkoja, ei tullutkaan.
Itsellä tärppäsi sellaisessa kierrossa, kun ehdin asioita vähiten miettimään etenkin ovulaation jälkeen, koska oli esikoisen synttäreiden järjestämistä. Tosin lopetin myös imettämisen juuri ennen tärppikiertoa, liekö silläkin ollut merkitystä. Tiedoksi vielä, ett mulla oli nyt pidempi kierto, mitä oli joskus aikanaan, eli nyt n. 32-34 ja tärppikierrossa oli ovulaatio vasta n. kp 17 tai 18, en muista tarkkaan, mutt suht myöhään kuitenkin. Voi olla ett sekin tässä tapauksessa vaikutti. Ainakaan niillä kierroilla ei tärpännyt, kun tunnistin ovulaation jo kp 14 tienoolla. Ja jostain luinkin, ett hedelmöittyminen ei ole niin todennäköistä, jos aika ovulaation ja kierron päättymisen välillä venyy kovin pitkäksi. Olikos se normaalisti 10-16 päivää...jos oikein muistan.
Oikein paljon tsemppiä teille kaikille!
T: Peggy-75 rv 14+5
Täällä sitä edelleen ollaan. Yk 3 vaihtui tänään yk 4. En ottanu sitä enää niin raskaasti kun aiemmin. Ens viikol on gyne ja katsotaan vähän veriarvoja. Itse veikkaan et keltarauhasta ei oo tarpeeks. Kerran nuorempana oli sama juttu ja silloinki oli rinnat tosi kipeenä puol kuukautta kierrosta niinku nytki.
Parempaa onnea muille!
tosiaan, kiva saada " uutta verta" mukaan pinoon. :) Edelleen odotellaan ovista, tänään tikkuun tuli jo haalea viiva, kun eilen ei näkynyt vielä mitään, että eiköhän se plussa sieltä kohta pärähdä. Harmittaa vaan kun mies joutuu ensi viikolla yövuoroon töihin.
Tuntuuko teistä muista, että kaikilla on vauvoja ja vauvamasuja? Itse olen haikeana muistellut vauvamahaa, vaikkakin se oli loppuvaiheessa jo tuskaisen iso :)
Mies meidän perheessä ilmoitti viikko sitten että josko xxx:lle pitäisi pikkuveli tai -sisko " tehdä" ja asiaa tähän saakka harkittuani ajattelin että miksipä ei..
Ikää alkaa mullakin olemaan jo 30 v. ja miehellä jokunen vuosi enemmän, " tuleva" isoveikka täyttää huhtikuussa 4v. Ja lääkärin määräämä " karanteeniaika" (mulla oli imusolmukesyöpä -05) on jo loppunut. Alunperin tarkoitus oli tehdä lapset pienellä ikäerolla mutta sairaus sotki suunnitelmat ja välilllä iski jo mukavuudenhalu miten helppoa elämä on yhden lapsen kanssa. Mutta, never say never, näin se mieli muuttuu.
Tunnustan kyllä että aioin vielä maanantaina aloittaa viimeiset pillerit ja sen jälkeen jätän kaikki Herran haltuun (vaikka en uskonnollinen olekaan). Esikoinen tärppäsi heti ekasta kierrosta pillereitten jälkeen ja käytännön syistä pitää vähän lykätä (vaikkakin kuukaudella) uutta yritystä jos vaikka kakkonenkin tärppää ekasta. Eihän sitä ikuna tiedä mutta tuntuu olevan aika sikiäväistä tämä mein suku.
Mutta, jaarittelen sitten enemmän kunhan ns. toiminta alkaa, kunhan nyt vain ilmoittauduin mukaan =)
kun uusi yk alkaa.. Täti hiippaili kylään monta päivää etuajassa. Taidan lopettaa kuumeilemisen kokonaan, jospa se sitten tärppäis. Plussaonnea muille ja pahoittelut kaikille tädin yllättämille.
Pikkumyy78 yk7 *hiipii taustalle*
Täällä imoittautuu vielä yksi kuumeilija. Minä 26v, mies 31v ja tytsi 1,5v Aloiteltiin vasta tuossa joulukuun puolella harjoittelu ja kerinnyt nyt olemaan kahdet menkat. Oli kyllä paha mieli kun tiistaina alkoi vuoto. Nyt siis kp 6/35-37 (jos silloinkaan tulee) mulla ollut jopa 47kp ja ennen ensimmäistä jopa joka toinen kuukausi menkat.
Ekalta onnistui heti kun aloiteltiin harjoittelut. Toive että nytkin onnistuisi ei näköjään ollut kuitenkaan realistinen. Teillä muillakin näyttänyt toisen yritys hankalammalta? Estääköhän muuten tuo sektio haava raskautumisen? Pelkään myös niitä kiinnikkeitä.
No laskeskelin että ystävänpäivänä olis pientä mukavaa ystävänpäivälahjaa toisillemme annettava ;) jos tuo pikku neiti antaa jotain tehdä eli nukkuu sikeästi.
Nolo kysymys mutta oletteko muuten harrastelleet samassa huoneeessa kuin esikoinen nukkuu? Me ei enää kehdata. Koko ajan pelko että herää.
Voi pikkumyy!! Ikävä kuulla huonosta tuurista, tuli oikein tippa linssiin. Hassua, mutta tiedän miltä tuntuu. Itsekin aina kolahdan korkealta, vaikka niin yritän olla ajattelematta ennen kuin testaan.
Mutta hei, jos tuntuu että vois tulla purkaan tuntoja, tiedät mistä meidät löytää. :)
Itsellä yhä ovis hukassa, tänään kp 20. Taitaa tulla pitkä kierto, tai sitten ei ovista ollenkaan. Tosin vauvakuumekin tuntuu hiukan hellittäneen, ei enää ahdista niin kovasti.
Joku kyseli rakastelusta samassa huoneessa lapsen kanssa, kyllä me joskus tehdään se sielläkin, mutta se on vähän sellaista hys hys- meininkiä, ettei toinen herää. Mieluummin mennään alakertaan, jossa voi nauttia vapaantuneemmin.
shayen yk 5
Minä sain kaverilta 5kpl Acon ovistestejä ja perjantaina tein hätähousuna testin jo kp8/28. Näkyin tosi haalea viiva. Tänään sitten kp 11/28 tuli selvä testiviiva, sanoisinpa että aikalailla yhtä tumma kuin kontrolliviivakin, ehkäpä hieman vaaleampi. Eli ovista taitaa pukata lähiaikoina. Ajattelin illalla testata vielä uudestaan. Pupuiltu ollaan kyllä jo viikonloppuna ahkerasti ;) Mieskin on ihanan innoissaan.
Ystävänpäivän tienoilla voisi sitten testata, jos täti ei kurvaa kylään ennen sitä. 16pv olisi kaverin häät ja olisipa mukava mennä juhlimaan plussauutisia, mutta täytynee vielä laittaa jäitä hattuun!! Mutta minkäs sitä mielikuvitukselleen voi...
Onnea kaikille plusanneille!
Niinhän ne menkat tännekin suunnalle tulla tupsahti. Nyt on menossa kp 5/26. Nyt menkat kyllä alkoi kiertopäivä 27. Vaikka uumoilin niiden alkavan jo aikasemmin kun oireet oli niinvahvat. Joka kuukausi menkkojen alkaminen on ihan kamalaa, vaikka mä tunnen mun oireista jo viikkoa ennen et menkat alkaa, niin silti mä toivon et jos kuiteskin olisin raskaana ja oireet viittaiskin raskauteen. Varsinkin nyt viimesillä yrityskerroilla on ollu tippa linssissä.
PAHOITTELUT KAIKILLE KELLE TÄTI SAAPUI!!
Edelleen voin vielä lokavauvan saada, jos nyt sattus tästä kierrosta onnistamaan, laskurista katoin et laskettu aika olis 31.10.
Muille toivottelen plussatuulia.
Leti yk8 kp5/26
nosto tammikuun viimeisten päivien iloksi. Ovista ei vieläkään näy, nyt jo kp 23... Taitaa jäädä välistä. Tai kyllä mun pieni mieleni kehitteli jo sellaisenkin teorian, ettei ovista tuu, kun olen jo raskaana, mutta se tuskin on mahdollista. Ja eikös silloin ovistestien pitäisi näyttää jatkuvasti plussaa??
Huokaus, uskomatonta vai kuinka? :)
shayen yk 5
Moi kaikki!
Kävin eilen siellä gynellä ja sain nyt sitten varuilta reseptin keltarauhashormoonia. Toivotaan että tekee tehtävänsä. Onko teillä kellään kokemusta ky hormonin syönnistä?
Aurinkoista päivää kaikille!
Adelein yk4 kp8/28-30...
vielä!!
Yhdyn henkisesti niitten ahdistukseen kelle täti saapui myöskin. Ei niin kiva vieras tässä tilanteessa, mutta kertoohan se et ainaskin jotain toimintaa on kropassa. ;o)
ON: Kaivelin vanhat kalenteri ja tsekkasin noi vanhat kierrot ennen raskautumista. Oli kyllä sellasta vaihteluu pituuksissa. Siinä kierrossa missä tärppäs ovis oli aika kierron lopussa, jotain 21-23pv. Tähän päädyin siksi kun silloin lapsettomuuspolilla miut ultrattiin kp 21 ja siellä oli näkyvissä 19mm follikkeli ja siitä se sit sai alkunsa. Eli saa taas kotvan ootella ennen ku kannattaa ruveta urakoimaan, ettei tuu tekemisen maku koko hommaan.
Nyt unille!!!
Sonteri yk4 kp 6/31-33