Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsen isä on työtön elatussopimusta tehdessä ja kunta vapauttaa silloin elatusvelvolllisen vastuussa,

Vierailija
08.01.2008 |

niin seuraako kunta jatkossa verotietoja? Eli jos mies saakin työtä niin pitääkö äidin ilmooittaa kunnalle siitä (jos siis mies on lusmu)? Voiko käydä niin että mies voi luikerralla vastuustaan jos äiti ei ole aktiivinen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse niistä huolehtia. Vouti kyllä ottaa omansa.

Vierailija
2/4 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan mulle on tehty kahden vuoden pätkissä. viimeksi mulla jäi kesältä elarit saamatta, koska uutta sopimusta ei pystytty tehdä mm. koska mies ei tahallaan toimittanut tietoja ja sitten se joku sossu piti sitä paperia pöydällään kolme viikkoa. ja mä jäin siis kokonaan ilman rahoja.

ja mulle se kaikki paperisotku jää. joten, ennemmin niin, että varmistat että saat edes jotain... ja sit tarkistellaan myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnalta, jos maksaja lusmuilee.

Vierailija
4/4 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, mä kysyin sossulta, että mitäs sitten tehdään, jos mies vain kieltäytyy toimittamasta tietoja. kuulema se on sit voi voi. eli en saa mistään mitään. tai ainoa keino on vaatia niitä oikeusteitse, mutta kuulema sillonkaan en saa takautuvasti mitään ja se prosessi olis vaan hankala ja työläs. mutta siis jos sopimus ei ole enää voimassa eikä uutta voida tehdä jos ukko on hankala, niin siinä kärsii sitten minä ja lapsi, eli kaupunkikaan ei maksa mitään.

moni on kyllä tuota sossun kommenttia ihmetellyt, kun olen tuosta kertonut. mutta, en tiiä onko hyvä vai huono asia, että vuoden päästä elariasiat siirtyy kelan hoidettavaksi. ja se olen taaaas minä, kenen pitää vuoden päästä alkaa hoitamaan sitä sopimuksen uusimista. sillon varmistan, että se tulee sit loppuajaksi voimaan olevaksi.

3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi