Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¨*¨* 3-kuumeilijat viikko 2 *¨*¨*

07.01.2008 |

Uusi viikko ja uusi pino, edellinen onkin jo kovasti venähtänyt.

Täällä sataa lunta, ihanaa =)

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

).( Tänään oli vihdoin se kauan odottamani aika gynelle... Sinänsä ei vielä mitään vastauksia tullut, miksi kierrot heittelee ja välillä on tosi pitkiä. Otettiin perusnäytteet ja verikokeista hormooniarvoja. Mutta sitten ultrassa näkyi, että ovis on ollu ja menny joku aika sitten! Siis näkyi puhjennut keltarauhanen ja kohdun limakalvo oli sen näköinen, että loppukiertoa mennään... Olin ihan ihmeissäni, kun melkein pari viikkoa olen ovista tikutellu, enkä plussaa ole saanu aikaiseksi millään! Ens kierron alusta tehdään lisätutkimuksia, ellen nyt ole sitten raskautunut (mitä kyllä epäilen)...

Mimmi75, kp.31/35->??, 3.yk

Vierailija
2/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se haamu sieltä vahvistuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti viivat vain vahvistuisi!

Mäkin kävin tänään gynellä. Ultrassa näkyi loppukierto, eli menkat tulee. Kohtu oli onneksi normaali ja munasarjat. Sen puoleen ei mitään hämminkiä. Terolutit kirjoitti, että pitenisi ja tasoittuisi himpan toi kierto. Vaikka olishan se muuten ollu ihan kiva toi lyhyt kierto..

vuma yk 7 kp 21/23-27

Vierailija
4/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jopa kateellisena *wirn* lueskelen teidän jännäämistä. Me kun ei vielä olla aloitettu yritystäkään, kierukka on vielä paikallaan..

Miehellä ja mulla kyllä molemmilla on jo kova vauvan kaipuu, mutta järki sanoo, että odotetaan vielä jokunen kuukausi. Näille sivuille ei kyllä kannattais eksyä nyt, kun vauvakuume vain yltyy täällä :)

Toivottavasti teillä pian tärppää ja pääsette ihmettelemään taas uuden elämän alkua!

Minkä ikäisiä lapsia teillä on ennestään? Aiotteko hoitaa isommatkin kotona vai laittaa hoitoon sitten kun uusi vauva syntyy?

Vierailija
5/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mäkin pitkästä aikaa kirjoittelisin. Joskus syksyllä " ilmoittauduin" mukaan, sitten jäänyt vähän taka-alalle ja olen tuolla 2009 vauvahaaveilijoissa kirjoitellut. Eli tosiaan kolmonen vuosimallia 2009 olis haaveissa ja miehen kanssa ollaan puhuttu yrityksen aloittamisesta huhtikuussa, käytännössä toukokuussa kun nyt näitä kiertoja katselee eteenpäin. Eli huhtikuun menkkojen jälkeen siis. Aiemmat kaksi saaneet alkunsa heti ekalla yrityskierrolla, saa nyt nähdä miten käy.

Gynellä kävin marraskuussa, kierrot lyheni 22 päivään, kun oli ennen 26 päivää. Ei mitään poikkeavaa ja papa-tuloksenkin sain just ja oli ihan " priimaa" . Gyne sanoi että kaikki niin hyvin kuin vain voi olla, joten ei nähnyt mitään estettä kolmannelle. Mulla kun on ollut vähän hankaluuksia kahdessa ekassa raskaudessa, siksi vähän epäröin, uskaltaako. Nyt kierrot olleet taas 26-27 päivää.

Mukavaa lumista talven alkua kaikille!

T.Jaffa

Vierailija
6/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteenpäin tästä pinosta. Kyllähän se testi ihan selvää plussaa tänäänkin näytti! =))))))))))

Varovaisen onnellinen!

Äiti1983 rv 4+0

Vierailija
7/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että noinkin monella on yritystä. Rekisteröidyin tänään tänne, ja jonkun viestistä luin, että riski tulla tälle sivustolle vauvakuumeisena. Taitaa olla totta ;)

Täällä kotona poden suurta kuumetta ;) Ehkä sitä jo tänä vuonna yritellään. Lapsia mulla ei ole ennestään:( Tuntuu vaan että joka paikassa on vauvoja tai jotain niihin viittaavaa...

t.Sivri :)

Vierailija
8/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänne, vaik en viel kolmatta oottele..

Vierailija
9/41 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniköhän oikein? Aivot on niin jumissa väsymyksestä, että voi olla, että on ihan väärinkin!

*haukotus* olen palstailua vähentänyt viime päivinä, meillähän on eka ja vika yrityskierto nyt menossa, joten eipä mulla täällä roikkumiseen ole kohta enää syytäkään.

Olen ollut kiukkuinen kuin ampiainen pari viimeistä päivää ja eilen mies sanoi, että mun rinnat näyttää " suuremmilta" lisäksi aamulla oli jotain ihme painontunnetta alavatsalla, vatsa ei ole lainkaan turvoksissa kuten yleensä ennen menkkoja (voi kyllä olla, että on tulossa pitkä kierto ja siksi ei vielä turvotus ole alkanut) lisäksi päivisin on välillä paha olo, mikä kylläkin johtuu siitä, etten syö päivisin mitään ja kun aamupalakin jää väliin.

En tiedä, täytyy tässä nyt yrittää ootella sen testin tekemisen kanssa tai odottaa vain menkkoja, saas nähdä kuinka kauan kärsivällisyys jatkuu.

tronada kp 25/28-30

Vierailija
10/41 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rhanna kyselit mitä vanhempien lasten kanssa tehdään jos kolmonen saa alkunsa. Meillä lapset jää kotiin (tietty!) Näin toimimme kakkosen kohdalla ja huomasin että se on kaikkien kannalta loistava ratkaisu. Ovat tosin välttyneet päiväkodilta tähänkin asti, meillä on kotona hoitaja. Eli kyllä pidän sisarukset kotona jos itse jään kotiin. Meillä siis lapset 2 ja 4 vuotiaat.

Jaahas, piinapäivät on tosiaan käsillä, tosin toiveet ei ole kovin korkealla kun kierto on epäsäännöllinen enkä ovistakaan tikutellu. Nyt siis 28/31-49. Oon luvannut itselleni että testaan vasta sitten kun on oireita; edellisessä raskaudessa ne alkoi rv 5. Negatestin tekeminen on niin mälsää...

Me mennään suunnilleen samoissa piinailuissa siis Mimmin ja Tronadan kanssa! Mulla ei tosiaan ole mitään oireita mihinkään suuntaan. Mutta piina tiivistyy, menis nyt tuleva viikko äkkiä että näkee tuleeko se tätsykkä sieltä vai ei...

Ainiin: onnea äiti1983! Kivaa että jollain tärppää! Ootko muuten oikeasti syntynyt 1983? Nuorena olet ehtinyt jo kaksi pirpanaa tekemään! Minkä ikäiset pojat sulla on? Ajatteleppa jos nyt on tyttö, kun raskausoireet on erilaiset... :) Onnea vielä!

Vierailija
11/41 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa sen verran, että minulla on kovat oviskivut. :( Ja kp on vasta 10/29. Sain ajan perjantaiksi gynekologille. Tulee varmaan maksamaan maltaita, mutta ajattelin mennä kuitenkin.

Tronadalle peukutuksia!!! =) bd bd bd!!

Ei nyt muuta tällä kertaa, aivot ihan sumenee kun sattuu niin paljon. Pitäisi yrittää lähteä ulos lapsen pojan kanssa.

Vierailija
12/41 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyt oleen testaamatta? oikeasti, voi kun minäkin! Se kun aattelee asiaa ja roikkuu täällä, tekee paljon. Esikoisesta kun testasin oli raskausviikkoja jo yli 5 kun en oikeastaan ajatellut asiaa, miehen kanssa vaan päätettiin, että vauva olis kiva ja sitten jätettiin ehkäisy pois.

niin muuten Äiti1983: mulla ei esikoisesta joka on poika, ollut mitään pahoinvoinnin tapaistakaan, sitten kun kuopusta, joka on tyttö, aloin oottaan niin oksensin ensimmäiset 16vko joten jos teille nyt olisi tyttö tulossa :)

Pakko tuohon marga_:n " ihmettelyyn" iästä puuttua :) Itse olen vm. -83 ja mulla on kanssa 2 lasta, esikoinen melkein 5v ja minusta en ole ollenkaan nuori äiti, itseasiassa pohdin kun kolmatta rupesin miettimään, että nyt on ihan viimeinen aika edes harkita, kun ikää on jo sen verran paljon! Ihan oikeasti pohdin tuota! Kaverin kanssa joka on samanikäinen kuin minä puhuttiin ihan samaa, että hänkin alkaa olla jo niin vanha ettei varmaan enää lapsia enempää hanki. Yleisesti ottaen olen nuori, mutta itse en voisi kuvitella tekeväni enää vanhempana lapsia, itseasiassa joskus 15vuotiaana päätin, että jollei minulla 30vuotiaana ole lapsia ei niitä ikinä tule olemaankaan.

Monet ikäiseni ovat sanoneet, että heitä on " syrjitty" nuoren iän vuoksi ja yksi minua vuotta vanhempi kaverini kun tuli raskaaksi niin neuvolassa oli ensimmäisenä ehdotettu aborttia, uskomatonta minusta. Mulle ollaan aina oltu tosi positiivisia tässä asiassa ja järjestäen lääkärit ovat sanoneet, että on tosi hyvä, kun joku " uskaltaa" nuorena tehdä lapsia, koska se on oman palautumisen ja tervehtymisen kannalta tosi hyvä juttu.

Vierailija
13/41 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hyvähän se on kaikin puolin että saa lapset nuorena. Itse en vain ollenkaan ollut kiinnostunut koko asiasta ennen kuin 30 alkoi lähestyä, ja nyt olen ajatellut että kolmas (ja viimeinen?) saisi tulla ennen kuin täytän 35... Mutta kaikilla on erilaiset tilanteet, ja onneksi naisen hedelmällinen aika on kuitenkin pitkä! Kuulostaa kyllä kamalalta tuo ikäsyrjintä; olen kuullut vastaavia kommentteja ihmisiltä jotka raskautuvat nelikymppisinä. Antaisivat kaikkien kukkien kukkia vaan...

Vierailija
14/41 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

margalla sama suunnitelma kuin minulla ;-) Ei ennen 30 läheisyyttä olisi kyllä vauvat kiinnostaneet sitten pätkääkään ja nyt taas pitäisi saada se nro 3 siten, ettei ehdi 36 vuotta täyttämään (siihen on onneksi vielä 1 v. ja 10 kk ;-) ). Tasan 30 olin, kun ekan sain.

Ei kuulu mitään ihmeitä, eikä varmaan tule ihan heti kuulumaankaan, kun mies on työkomennuksella ja käytännössä viikot poissa muutaman kuukauden. Eli jos nyt vahingossa joku vkonloppu jotain jaksaa tehdä ja sattuu sopivasti ovis, niin ehkä tärppää. Tod.näk. ei. Mutten jaksa nyt kauheasti tuota edes murehtiä, kun on paljon muutakin. Esim. se, että selviää nyt tuosta arjesta hoitoineen ja töineen kahden pienen kanssa (2v. ja melkein 4v.). Katsotaan sitten tarkemmin kevään korvalla -tai siis jos sitten ihan ns. yrittäisi!

Vierailija
15/41 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyl mä oon ihan oikeesta vuosimallia -83, esikoinen täyttää huhtikuussa 4 v ja kakkonen tulee just 2,5 v!

Hitto, mä oon tehny vaikka kuinka monta testiä, ja kyllä ne vaan kaikki plussaa näyttää! *onnesta soikeana*, yritän olla kertomatta kaikille, mut ku niin tekis mieli vähän leijua! Silti kun yksi keskenmeno on ollut poikien välissä niin ei ihan uskalla vielä toitottaa! Onneks täällä voi kertoa kaikille! Mäkin ajattelin että josko se vois olla tyttö kun on niin erilainen alkukin kun pojista...no se nähdään sitten aikanaan. Aion kyllä kysyä rakenneultrassa sukupuolta! Vaikka eihän sekään ole 100 % varmaa!

Hölmö olo on vaan kun lopetin samontein tupakanpolton, oon vetänyt tässä tänäänkin varmaan 7 tikkaria! Tupakkaa ei tee mieli, mutta tupakalle menoa kyllä, mieskin nauroi kun menin tikkarin ja kahvikupin kanssa kuistille seisomaan! =)

En millään malttas jättää teitä! Tulen kurkkimaan välillä! Tai tehdäänkin niin päin että tulkaa te kaikki perässä!

Äiti1983 rv 4+0

Vierailija
16/41 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muutama kuukausi sitten kirjoittelin viimeksi. Meillä on siis 4v. ja 2v tytöt. Miehellä mielialalääkitys mikä vaikeuttaa seksielämää =( mutta nyt on taas mennyt paremmin ;) ja miehelläkin alkaa vauvakuume olla.

Tuota joku mietti että mihin isommat lapset jos ja kun vauva syntyy. Itse olen sitäkin jo ehtinyt miettimään. Meidän 4v oikeasti nauttii päiväkodista ja tuntuisi aika pahalta ottaa hänet sieltä pois. Tytöillä on aika lyhyet päivät nytkin eli noin 5-6 tuntia. Ja hoitopäiviäkin kuukaudessa vain 10-15. Joka aamu kysyy että onko tänään päiväkotipäivä ja jos ei niin suu mutrulla on sitten jonkin aikaa. Olen jopa ajatellut olevani niin hurja äiti että vien tuon isomman tytön päiväkotiin vaikka itse olisinkin kotona vauvan ja keskimmäisen kanssa! Toinen kun syntyi ei kyllä mielessäni edes tuollainen käynyt mutta silloin esikoinen olikin 2 vuotta. 2,5 vuotiaana sitten hyppikin seinille kun oli niin tylsää vaikka käytiin avoimessa kerhossa. Parasta tytöstä oli silti perjantait kun pääsi yksin lapsiparkkiin muutamaksi tunniksi.

Tulipas pitkä ja sekava tarina... =) Mutta niin on vaan erilaisia lapsia ja äitejä. No tuonhan kyllä näkee vasta sitten kun se joskus ajankohtaista on. Vaihtoehto päiväkodille toki olisi esim. seurakunnan kerho tai kaupungin järjestämä.

Pitäisi saada nuo tytöt nukkumaan kun olisi aika otollinen aika kiertoa =) Mies tosin kotiutuu aika myöhään. Olen hänelle kertonut että nyt olisi viikon sellaista otollista vauvanteko aikaa. Saa sitten itse miettiä että onko valmis lapseen vai ei. Kierrot on vaihdellut 27päivästä-31 päivään niin otin tuollaisen viikon ovulaatio " ajan" =) harmi vaan että tuo lääkitys jonkin verran vaikuttaa vauvahaaveisiin=(

Lokakuun vauvaa siis yritetään tässä perheessä...

Vierailija
17/41 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se piti vielä kirjoittaa että täälläkin " nuori" äiti. Vm1982 =) aika vanhaksihan sitä kyllä itsensä jo tuntee.

Vierailija
18/41 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista isompien lasten kanssa tekemisestä kun vauva syntyy: mä olen just samaa mieltä, eli että jokainen perhe on erilainen ja vanhemmat varmasti tietävät mikä ratkaisu sopii omalle perheelle parhaiten! Kukaan ei voi tulla kertomaan miten pitäisi tehdä, luotetaan omiin vaistoihin!

Onnea Icequeen! Kiva että saatiin lisää plussia :-)

ON: piinailua, vaikkakaan ei toiveet ole kovin korkealla. Tyhmää että kierto on mitä sattuu. Nyt kp 29/??? eli kyllä se tätsä sieltä vielä hyvin ehtii tulemaan.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
19/41 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

marga_:

Onnea Icequeen! Kiva että saatiin lisää plussia :-)

Äh, mulla meni pinot sekaisin; Icequeen oli syyskuisissa :) Mutta onnea silti!

Vierailija
20/41 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tuolla katsoo Puuha Peteä, niin ehdin tännekin nopeasti. :)

Itsekin muuten olin 30 v. kun eka lapsi syntyi.

Omaan napaan ei mitään erikoista, kun että ovis jomotukset on aika kipeitä. Eilen oli huono olo ja vatsaan sattui. Mutta oisko sitten sen takia, että liikkeellä on vatsatautia..? Ja kurkku on vähän kipeä. Nuorimmalla (kohta 1,5v.) ollut pari päivää vatsa löysällä. Toivottavasti ei vatsatauti huomiseksi iske kun on se lääkäri. Kyllä ramasee... zzz.

Ihmettelen vaan kun kp 9 tuli jo ovislimaa (sori nämä jutut) ja nyt kp 11 taas ei. Oisko ovis ollut jo? Vai tulee vasta myöhemmin??? No, kaipa se huomenna selviää.

Piti tuosta raskaus pahoinvoinnista vielä kommentoida... Minä oksensin aamulla ja illalla noin rv 12 asti ja poika tuli. Mutta olen aika herkkä pahalle ololle muutenkin. Toisessa raskaudessa oksetti yleensä vain iltaisin ja poika tuli. Mietin vaan jos tyttö tulisi, niin taitaisin voida tosi huonosti raskauden aikana.