Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni (melkein 2,5v.) vaatekoko on 104cm ja kengät 26. Ystäväni nauravat " valtavaa" lastani..

Vierailija
06.01.2008 |

Onko oikeasti niin erityisen isokokoinen?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekoko 80-86 ja painaa 10kg, ja hänelle nauretaan kun on niin pieni, eli kohden ei koskaan.. Uskotaan, että normaalikokoisia aikuisia heistä kuitenkin tulee!

Vierailija
22/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla on yksilöllinen ja perinnöllinenkin tapa kasvaa.

Omat lapsemme ovat paljon pienempiä kuin pikkuserkkunsa, mutta minä ja mieheni olemme paljon serkkuani ja hänen miestään pidempiä ja suurikokoisempia. Epäilenkin, että jossakin vaiheessa kokosuhteet muuttuvat - luultavasti vasta murrosiässä.

Minulla on isäni puolelta selkeä myöhäisen kasvun perimä, oma kasvuennusteeni kaksivuotiaana oli 154 cm. Yhdeksännellä luokalla ja lukion ykkösellä venyin sitten reilut 10 senttiä ja olen nyt 170-senttinen.

Luultavasti ap:n tyttö sitten lakkaa kasvamasta hieman aiemmin kuin muut, tai kasvu tasoittuu muuten. Tai sitten lapsenne on onnistunut keräämään pituusgeenit molemmilta suvuilta ja hänestä tulee kaunis, pitkä ja uljas nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vähän säälittää pygmilapset, jotka eivät lyhyytensä takia osaa samanikäisenä esim. pyöräillä, hiihtää tai luistella (oma tyttöni osaa, kun on niin pitkä ja liikkuvainen).

Vierailija
24/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joskus vähän säälittää pygmilapset, jotka eivät lyhyytensä takia osaa samanikäisenä esim. pyöräillä, hiihtää tai luistella (oma tyttöni osaa, kun on niin pitkä ja liikkuvainen).

Olipas ilkeästi sanottu. Sinua kuitenkin häiritsee paljon oman lapsesi pituus kun pitää toisia tölviä. Harmi, lapsi tarvitsee vanhempaa joka hyväksyy ja rakastaa häntä sellaisenaan. Ikäväksesi voin paljastaa, että pyöräily ja luistelu eivät korreloi pituuden kanssa vaan niihin tarvitaan motorisia taitoja.

Onpas todella ikävää ap, jos ystäväsi ilkkuvat pientä lasta. ):

Vierailija
25/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin hiihtämisen kanssa: suksien minimipituus taitaa olla 1 m. Tuon pituisten suksien hallitseminen on paljon helpompaa 104 cm pitkälle lapselle kuin 80-senttiselle.

Ei nuo taidot tietenkään mitään itseisarvoja ole. Varmaan vaan lyhyitä lapsia harmittaa, kun _kaikki_ muut pystyy, mutta hän ei.

Vierailija
26/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole sen valtavampi tuo mun poika...

Vierailija
27/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2½v. oli 88cm ja kenkä 23.

Vierailija
28/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Samoin hiihtämisen kanssa: suksien minimipituus taitaa olla 1 m. Tuon pituisten suksien hallitseminen on paljon helpompaa 104 cm pitkälle lapselle kuin 80-senttiselle.

Ei nuo taidot tietenkään mitään itseisarvoja ole. Varmaan vaan lyhyitä lapsia harmittaa, kun _kaikki_ muut pystyy, mutta hän ei.

tavallisella 12" pyörällä 2v5kk:n iästä saakka. Hiihtämään ei 2½v. tarvi vielä ryhtyä saati sitä hallita. Nyt 4 vuotiaana osaa jo senkin.

Vierailija
29/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita mittojasi mutta sitten tajusin, että puhuit vaatekoosta....kyllä meilläkin molemmat lapset vat 2,5 v käyttäneet kokoa 104. yläkäyrillä kasvaneet koko ajan ja olleet suunnilleen vuotta vanhemman pituusmitoissa. sun lapsesi pituus 2,5 v tuskin on se 104 cm.

Vierailija
30/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää AV on kyllä ihmeellinen palsta, kun täällä on aina niin törkeitä ÄITEJÄ! Minkä vanhemmat sille voivat, jos lapsi on keskimääräistä pidempi tai lyhyempi??? Kyllähän me aikuisetkin ollaan eri mittaisia! Hirveää mun mielestä, jos lapsetkin oppivat, että " Pitkä nainen on ruma" tai jotain vastaavaa. Toivottavasti pidätte noi typerät kommenttinne omana tietona, ettekä lauo niitä muille, varsinkaan lasten kuullen.

Ja asiaan... Meidän poika oli 2,5-vuotiaana 96 cm pitkä ja kengän koko oli 28! Nyt ikää on 4,5 vuotta ja pituutta on " enää" 110 cm ja kengän koko on kasvanut kahdessa vuodessa vain kaksi numeroa eli on nyt 30. Itse oli ekalla ja tokalla luokalla luokan lyhyin tyttö. Yläasteella olin jo n. 5. pisin ja nyt 167 cm pitkänä just naisten keskipituutta hieman pidempi. Miehen veli oli taas lapsena suht lyhyt (tai ei ainakaan mikään pitkä) ja vielä yläasteellakin. Nyt 3-kymppisenä onkin sitten yli 190 cm pitkä. Eli ei voi kyllä yhtään tietää, minkä pituinen kenenkin lapsesta aikuisena tulee.

Vierailija
31/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka painaa 18,5kg, 99cm pitkä ja käyttää 104 senttisiä vaatteita, joskus myös 110 senttisiä(esim. Lindexin puserot ja yleensä kaikki hameet, koska vyötärö muuten kireä) ja käyttää 26 numeroisia kenkiä(talvikengät 27/28, riippuu valmistajasta)Itse olen 161cm pitkä ja isänsä 182 cm. Isosisko on 4,5 v ja käyttää vaatteita välillä 104-116cm!!

Vierailija
32/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

noita mittojasi mutta sitten tajusin, että puhuit vaatekoosta....kyllä meilläkin molemmat lapset vat 2,5 v käyttäneet kokoa 104. yläkäyrillä kasvaneet koko ajan ja olleet suunnilleen vuotta vanhemman pituusmitoissa. sun lapsesi pituus 2,5 v tuskin on se 104 cm.

Vierailija
33/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä, joiden vauvoilla on heti 70 cm potkarit vastasyntyneenä. Meidän tyttö on 3v3kk ja käyttää edelleen joitain 98 cm housuja. Ja pituutta oli 3v. neuvolassa 98 cm. 2,5-vuotiaana oli ehkä 92-93 senttinen, joten sinun tyttösi täytyy olla jo nyt 10 cm pidempi, vaikka meilläkin on keskimittainen.

Vierailija
34/34 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä vartenhan on neuvola, jossa lasten kasvua seurataan. Tietysti, jos lapsi on selvästi ikätovereitaan isompi tai pienempi, pitää selvittää, ettei syynä ole mikään sairaus (esim. kasvuhormonin liikatuotto).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan