Mitä mieltä kauppojen sunnuntaiaukioloajoista?
Nythän PAM on päässyt yhteisymmärrykseen siitä että kaupat voivat olla myös sunnuntaisin auki. Juhlapyhinä kiinni.
Normaalisunnuntaisin klo 18 asti. Tarkooittaako se että olisi klo 12-18?
Kommentit (66)
Vihdoin saatiin oikeat ihmiset tähänkin maahan päättämään asioista. Onhan tämä aika venäjä ollutkin.
Edes yhtenä päivänä viikossa voisi tämä maailma hieman hidastaa. T.17 vai mikä nyt olin...
Se yksi päivä olisi se, mikä SINULLE sopii?
Tähän asti sunnuntai on selainen onkin mutta kokoajan vaan vähemmän...
tiistai, eiköhän pidetä kaupat silloin kiinni kun MINÄ en halua silloin käydä kaupassa. Silloinhan kaikki voivat viettää laatuaikaa perheensä parissa kun se kuitenkin on minulle sopivin päivä.
Hyvä tämäkin, vaikka edes klo 20:een olisi ollut vielä parempi.
Minulle sopii paremmin, että kaupat ovat auki sunnuntaisin. Kolmivuoroa tekevänä uutinen on erittäin hyvä juttu.
Pankit, virastot, koulut, päiväkodit, ihan kaikki paikat auki ympärivuorokauden, 7 päivää viikossa, 52 viikkoa vuodessa! Sehän se vasta mukavaa olisi! Niinkö?
Ajatus, että maailma pysähtyy sunnuntaiksi on kuollut kauan sitten.. Silloin Suomi oli vielä agraariyhteiskunta..
Vai mitä olet mieltä siitä, että ensi sunnuntaina jäävät kotiin lepopäiväänsä pyhittämään lääkärit, sairaanhoitajat, sairaankuljetus, palomiehet, postinjakajat, toimittajat, lentokapteenit ja -emot, kokit, tarjoilijat, papit, lumiaurankuljettajat, taksikuskit, tehdastyöläiset jne. ?
Tähän asti sunnuntai on selainen onkin mutta kokoajan vaan vähemmän...
että suurin osa suomalaisista ei ole käynyt kirkossa "vapaaehtoisesti" siten sen jälkeen kun rippikoulua käynyt.
Suomi on kyllä aika takapajula näiden kaupan aukioloaikojen kanssa, vaikka onhan se ihan kivaa kulttuurisidonnaisuutta että kaupat menee lauantaisin kuudelta kiinni että päästään rauhassa saunaan jne... ;D
sinusta ei siis sunnuntailla ja vaikkapa keskiviikolla ole MITÄÄN eroa?
Ja noista luettelemistasi ammateista sen verran, että vastustan kaikkea sunnutai-työtä joka ei ole ihmisten terveyden ja turvallisuuden ja yhteiskunnan pyörimisen kannalta välttämätöntä. Kaupan kassan työ ei mielestäni ole tällaista.
Ja noista luettelemistasi ammateista sen verran, että vastustan kaikkea sunnutai-työtä joka ei ole ihmisten terveyden ja turvallisuuden ja yhteiskunnan pyörimisen kannalta välttämätöntä.
eikä meidän 40 työntekijästä kuin yksi halua tehdä sunnuntaisin töitä. Hän on työttömän 17v. lapsen yh. Opiskelijoilla paukkuu tulorajat aika nopeesti ja mieluummin kuulemma ovat töissä arki-iltaisin, kuin käyttävät vähät vapaapäivänsä työntekoon.
Ja oletetaan että opiskelijat haluaisivat tehdä sunnuntaisin töitä. Siellä joka tapauksessa pitää olla muitakin töissä koska meillä ainakaan yksikään opiskelija ei ole vuoro- tai kassavastaava, ja ne pitää olla jokaisessa vuorossa.
ihmisten täytyy saada nollata itsensä edes joskus. Arjella ja pyhällä on oltava eroa.
(jos vapaapäiväsi sattuu silloin olemaan)? Onneksi en ole niin rajoittunut, että rentoutumiseni olisi kalenterista ja muiden ihmisten työvuoroista kiinni...
Ja tosiaan,eiköhän noita muita aloja joilla työskennellään su ole enemmän kuin kaupan työntekijöitä... ja tosiaan,tiedän,että kun ne sunnuntailiksat alkaa kasvattaan kassojen tilipussia niin unohtuu valitus pitkään nukkumisesta...
Ja aikalailla pitkäänhän ne saa nukkua siltikin,varsinkin jos tuo aukioloaika on klo 12->...
Lisäksi,Suomi on suunnilleen ainoa maa jossa kaupat ei ole auki su,eikä täällä peremmällä Suomessa (kaikki ulkopuolella helsingin) toimi mikään muukaan sunnuntaisin ja se on sääli...
Enemmän esimerkkiä suurmaista!! Kaupassa voi käydä kun tulee töistä klo 22,voi että kaipaan tätä!!!
Ja siis kysymyshän on siitä, että asiat ovat mallillaan, ihmiset viettävät rentouttavia sunnuntaipäiviä perheensä parissa ja palaavat latautuneina maanantaina töihin? Mitään ei parane muuttaa koska kukaan ei ole yhtään stressaantunut kun SUNNUNTAI on vapaa? Siis joillekuille, ei kaikille, mutta se on sivuseikka.
Minusta sunnuntai on kaikenmaailman yltiöpäisten hallitsemisvimmaisten potaskaa. Koko kansan pitää "levätä" sunnuntaina. Tulee joku kelpo kommunismi hallinto mieleen, että yhtenä miehenä kaikki levätään ja aherretaan työssä. Enpä usko. Uskon, että ihmisiä auttaisi enemmän, jos he saisivat VALITA, minä päivänä he lepäävät, koska lepääminen olisi kyllä ihan mukavaa.
Mitä sunnuntaina muuten saa tehdä? Myönnän, että käymme uimassa. (voi niitä raukkoja, jotka on töissä siellä) Saatamme käydä ravintolassa (hmmm, onkohan sielläkin joku töissä...). Mutta emme käy KAUPASSA, koska siellä ei HALUA olla kukaan töissä ja kaupan työntekijöitä pitää kuunnella toisin kuin kaikkia muita ihmisiä.
Minäkin olen ollut töissä sunnuntaina. Pidin palkasta enkä kokenut menettäväni mitään. Mieluummin lepäisin lauantaina kun olen ihan lopussa viikon jäljiltä ja sunnuntaina hoitaisin asioita. Nyt on pakko huhkia koko lauantai kun sunnuntaina ei kuitenkaan pääse mihinkään.
(jos vapaapäiväsi sattuu silloin olemaan)? Onneksi en ole niin rajoittunut, että rentoutumiseni olisi kalenterista ja muiden ihmisten työvuoroista kiinni...
On se jukolauta ihme että pitää yhteiskunnan taholta määrätä ihmisille lepo- ja rauhottumispäivät, ettei itse osata sen vertaa kontrolloida elämäänsä.
sinusta ei siis sunnuntailla ja vaikkapa keskiviikolla ole MITÄÄN eroa?
Ja noista luettelemistasi ammateista sen verran, että vastustan kaikkea sunnutai-työtä joka ei ole ihmisten terveyden ja turvallisuuden ja yhteiskunnan pyörimisen kannalta välttämätöntä. Kaupan kassan työ ei mielestäni ole tällaista.
Onko se välttämätöntä ravintoloiden olla auki sunnuntaisin? Tai ylipäätään iltaisin ja jopa öisin?
KUKAAN ei KOSKAAn meuhkaa siitä että ravintoloiden väki on töissä aivan epäinhimillisiin aikoihin ja ainoastaan ihmisten huvitteluhalun takia!
Silloin en voi loikoilla aamuisin pitkään heidän kanssaan ja olla vaan...sunnuntaina voisin niin tehdä! Jos en olisi töissä...