Kummilasten lahjat kummeille...
pitäisikö vanhempien ostaa pienten lasten kummeille lahjat esim. jouluna? Kun lapsi ei vielä itse osaa tehdä/ostaa? Mielipiteitä?
Kommentit (10)
Voihan sitä antaa vaikka joulukukan.
Jotenkin on muistettava. Ei se aurinko vain yhdeltä puolen paista.
Itse ostan aina jotain jouluksi.. Eihän kummin pidä aina olla se antava osapuoli... Itse olen kummi, ja joulukorttia ei ole tullut, mutta lahjat kyllä kelpaavat... Näin ollen olen ajatellut, että poikani kummeille ostan jotain pientä...
jostan syystä unohdin mainita oman kantani...meillä on siis ollut se käytäntö, että kummeille menee tietysti joulukortti ja sen lisäksi joku muistaminen (leivonnainen tai lahja, riippuen hieman kenestä on kyse). Osa kummeista on muutenkin todella läheisiä (esim. siskoni), jolle tulee muutenkin ostettua lahja. Lasten nimissä emme kyllä sitä mitenkään erityisesti tee, vaan koko perheen. Myöhemmin saavat sitten omissa nimissään tehdä tai ostaa lahjoja.
Mutta mun mielestä kummilapsen pitää kiittää lahjasta, minkä on kummilta saanut.
Mulla on 2 kummilasta, toinen soitti jouluna, kiitti lahjasta ja toivotti hyvät joulut.
Toisesta ei taaskaan kuulunut mitään. Ennen joulua kyllä tuli tekstari missä pojan tilinumero.
Vierailija:
Mutta mun mielestä kummilapsen pitää kiittää lahjasta, minkä on kummilta saanut.Mulla on 2 kummilasta, toinen soitti jouluna, kiitti lahjasta ja toivotti hyvät joulut.
Toisesta ei taaskaan kuulunut mitään. Ennen joulua kyllä tuli tekstari missä pojan tilinumero.
Kivaa...olisit rahan sijaan lähettänyt vaikka hyvän kirjan postitse.
Vierailija:
Vierailija:
Mutta mun mielestä kummilapsen pitää kiittää lahjasta, minkä on kummilta saanut.Mulla on 2 kummilasta, toinen soitti jouluna, kiitti lahjasta ja toivotti hyvät joulut.
Toisesta ei taaskaan kuulunut mitään. Ennen joulua kyllä tuli tekstari missä pojan tilinumero.Kivaa...olisit rahan sijaan lähettänyt vaikka hyvän kirjan postitse.
Joten melkein aina on pitänyt laittaa postissa menemään jotain. Nyt poika on jo sen verran isompi että, en jaksa oikein keksiä sille mitään. Eikä keksi äitikään.
Lahjakortin olen antanut mun toiselle kummilapselle, saa sitten itse käydä hakemassa jotain mitä haluaa, ja se on ollut siihen ihan tyytyväinen. Molemmille lapsille olen samat summat antanut.
Mielestäni kyllä.