Pitääkö terapiasta kertoa esimiehelle?
Käyn kahdesti viikossa terapiassa purkamassa lapsuustraumojani. Pitääkö tästä kertoa pomolle? Toinen käynti on keskellä päivää ja toinen heti aamusta.
Toisaalta haluaisin kertoa, mutta toisaalta pelkään sen vaikuttavan työssä etenemiseeni.
Kommentit (4)
niin sen voi tehdä takaisin iltapäivällä.
Eikä muutenkaan kukaan vahdi toistensa tulemisia ja menemisiä. Esimerkiksi lääkärissä voi hyvin käydä raportoimatta sitä kellekään.
Mutta en tiedä millaiset käytännöt ja säännöt teillä on työpaikalla. Jos on tarkkaa niin ehkä voi mainita pomolle, ettei tule epäilyjä turhista poissaoloista. Ei sellainenkaan edistä työssä etenemistä.
Itse yritin joskus vuosia sitten käydä muutaman kerran terapiassa mutta eihän se onnistunut millään. Enemmän ahdisti se, että piti salailla omia asioitaan ja siinä työyhteisössä se tieto kaivettiin vaikka kiven alta.
terapia-aikani olen sanut ain aniin, että liukuman puitteissa olen päässyt jo kuudetta vuotta kerran viikossa lähtemään ilman ongelmia.
Tuntuu salamyhkäiseltä lähteä joka viikko talon ulkopuolelle aina tiettyyn aikaan. Työaika on liukuva, IT-ala. Olen käynyt terapiassa jo vuoden, mutta silti asia on kertomatta.