Äidin syömishäiriö ja lasten ruokailu..
Ok.. Pakko myöntää, minulla on syömishäiriö, voisin olla hyvin syömättä pitkäänkin, inhoan ruoanlaittoa ja inhoan syömistä. En ole anorektikko, mutta sopusuhtainen ja tyytyväinen ulkonäkööni.. Mutta pelkään, että lapseni ei saa riittävän monipuolista ravintoa.. Siispä auttakaa mua, mitkä ruoat olisi sellaisia, mitkä maittaa hyvin 3,5v lapselle ja on helppoja tehdä?
Ruokin kyllä lapseni, mutta ruoka ei tahdo maistua hänellekkään.. ja haluaisinkin jotain sellaisia ehdotuksie, mistä sen ikäiset yleensä pitävät!
Kommentit (2)
Sairauden myöntäminen on jo iso asia. Seuraavaksi rohkaisisin hakemaan apua parantumiseen. Lapset vaistoavat asioita, joten nyt ei ole kyse ainoastaan ruokailutilanteista ja siitä mitä syödään. Olet lapsesi (tärkein) roolimalli. Mieti siis millaisen mallin haluat antaa. Meillä kaikilla on ongelmia, mutta se ratkaisee miten ne hoidetaan.
Kun haet itsellesi apua, autat myös lastasi. Se parantaa varmasti sekä omaa että lapsesi elämänlaatua.
Sovittaa yhteen oma sairaus sekä lapsen ruokailusta huolehtiminen.
Helppoa se ei ole! Lapsi tajuaa jos äiti itse karttelee syömistilanteita, ja lapsihan ottaa mallia äidistään- esikuvastaan.
Minun lapselleni ei ainakaan ruoka maistunut, JOS hän olisi joutunut ruokailemaan yksin -tarkoitan nimenomaan ilman että vanhempi syö MYÖS... Lapsi ottaa mallia kuten sanoin!
Helppoja ruokia mistä tuon ikäiset pitävät..hmm..
No jauheliha-, makkarakeitto
makaronilaatikko
spagetti ja jauhelihakastike (tai spagetin sijasta perunamuusi!)
riisi ja kanakastike
risotto
makaronipata
perunat kera ihan minkä vain mistä lapsi tykkää
Kyllähän niitä on vaikka kuinka paljon helppo/nopea tekoisia ruokia joista tuonikäiset tykkäävät. =)