Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo sovitun suunnitellun sektioajan siirtäminen! Neuvoja

04.01.2008 |

Hei,

Olen täysin puulla päähän lyöty. Minulla oli perätilan takia suunniteltu sektio jorviin ti 8.1. Tämä sovittiin jo ennen joulua. Nyt olen varautunut tähän ja jännityksellä odotan. Lisäksi supisteluja on jo aika paljon. Jännitetään kovasti, ettei aikasemmin pääse syntymään. Nyt yhtäkkiä minulle soitetaan jorvista, että sektioni siirtyy perjantaille 11.1. Kuulemma lääketieteellisistä syistä menevät minun edelle ja eivät leikkaa kun ti ja pe. Miten tämä voi olla mahdollisat? onko jollekin muulle käynyt näin? Meillä on kaiki järjestelyt tehty tuon ti suhteen. Itkettää ja tuntuu tosi oudolle. Pitäisiköhän ottaa vielä sairaalaan yhteyttä.

Onko kukaan kuullut vastaavasta?

Touko-helmi

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkin varmaan puulla päähän lyöty. En ole kuullut tuollaisesta järjestelystä, eikä itselle ole käynyt noin. Ja sitä paitsi, sinulla on mielestäni tarpeeksi lääketieteellinen syy sektioon, jonka vuoksi aikasi pitäisi pitää kutinsa.

Minä soittaisin uudelleen sairaalaan. Mistä niitä lääketieteellisiä nyt sitten yhtäkkiä on tullut niin paljon?!

Itse olen menossa operaatioon tammikuun puolivälin jälkeen ja teen myös järjestelyjä sen päivän suhteen.

Tsemppiä!

Vierailija
2/5 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärimmäisen yllättynyt, miten tämä voi olla mahdollista. Vauva istuu sitkeästi perätilassa, joten tämän takia sovittin asiasta jo ennen joulua. Kerroin puhelimessakin, että supistuksia on ja viime yönäkin heräsin kävelemään. Ollaan kaikki järjestely tehty. Kuulosti uskomattomalta kun sanottiin, etteivät leikkaa kun ti ja pe. kuulemma lääketieteellisstä syistä muut menevät edelle. Jos ihmisillä on hirmu hätä niin pitäisihän heidät leikata heti. 5 kuulemma liikaa yhdelle päivälle. Minulle on paperille laitettu päivämäärät ja kaikki.

Touko-helmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...varmasti sinulle =(

Toivottavasti saat järjestettyä asian!

Mutta voipi olla, että on esim napanuora kaulan ympärille kietoutuneita vauvoja, jotka menevät edelle kiireellisyydessä. Näin juuri kävi miehen työkaverin vaimolle, että hänet pitääkin sektioida tuon syyn takia ja muutaman päivän päästä antoivat sektioajan. Eli heillä tilanne ei ollut hätäsektion veroinen, mutta kiireellinen kuitenkin.

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
4/5 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sairaaloissa keskitetään suunnitellut sektiot tietyille päiville. Muina päivinä tehdään toki sektioita, mutta vain hätäsektioita/todella kiireellisiä sektioita ja muuten leikkaussalit on varattu muita leikkauksia varten (esim. kohdunpoistot, abortit, endometrioosileikkaukset, syöpäleikkaukset jne). Jos aloittajan alkuperäiselle sektiopäivälle on kertynyt liikaa kiireellisempiä sekioita tai muita kiireellisiä leikkauksia, niin on pakko priorisoida ja perua ne sektiot, jotka voidaan äidin ja sikiön henkeä vaarantamatta siirtää muutamalla päivällä.

Kyllähän esim. jatkuvasti saa lukea lehdistä miten sydänlasten jo sovittuja leikkauksia siirrellään, siinä on kyse ihan samasta asiasta, eli koska resurssit eivät ole rajattomat niin on vain yksinkertaisesti katsottava kenet on pakko leikata juuri sinä päivänä ja kuka voi vielä odottaa. Ikävää se silti on kun se osuu omalle kohdalle.

Vierailija
5/5 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on erittäin tavallista, että joskus suunniteltu sektio joudutaan siirtämään. Edelle voivat joutua ottamaan esim. diabeetikkoäidin, hepatoosia sairastavan, toksemikon... Suunniteltuja sektioita sairaalat tosiaan tekevät vain tiettyinä päivinä ja yleensä 2-3/pvä. Sulla kyse kolmesta päivästä eli ei edes pitkä aika (joskus voi siirtyä jopa viikolla). Ikävä juttu, mutta sulla ja sun vauvalla on katsottu tilanteen olevan sellainen, että kolmen päivän siirrosta ei ole lääketieteellistä/terveydellistä haittaa. Ja jos synnytys käynnistyy aiemmin (alkaa sup. säännöllisesti, vedet menee) silloin menet tietysti sairaalaan ja sektio tehdään päivystyksenä. Näinhän voisi joka tapauksessa käydä, vaikka sektiopäiväsi olisi pysynytkin alkuperäisenä.