On alkanut tulla tutuilta kyselyä, olenko jo Facebookissa. Sitten sitä elvistellään, montako kaveria omassa listassa on ja kuka kamala ihminen ei koppavuuttaan ole voinut hyväkysä omaan listaansa...pyh.
En aio liittyä facebookin naamarivistöihin.
Kommentit (29)
menet veeveevee piste facebook piste com ja rekisteröidyt. Sitten sulla on profiili ja voit search toiminnolla etsiä tuttujasi ja pyytää ystäviksi (add friend).
Nimim. keski-ikään ehtii myöhemminkin
on nimenomaan aikuisille paljonkin kaikenlaista. Lisäksi toki teinihöttöä ihan riittävästi.
Vai mitä mukamas muuta hyötyä siitä on?
t. negatiivinen ap :)
Toisaalta tosi kiva taas kuulla mitä kuuluu vanhoille koulukavereille jne, mutta toisaalta taas olo, että jos oikeasti olisi halunnut ottaa yhteyttä johonkin niin eikö sitä olisi voinut tehdä aikaisemminkin, muulla tavalla?
Vähän ahdistaa tuo Facebook, en kyllä vietä siellä aikaani ollenkaan.
Mitä tarkoitat? " Kaverien" määrä ja laatu ovat kaksi eri asiaa, ja on ihan luonnollista, että osalla on suurempi verkosto esim. vaihto-opiskelun, työnkuvan, koulujen ja työpaikkojen vaihtumisten tai " löysemmän" hyväksymis/pyytämiskäytännön vuoksi.
Jos tarkoitat sivulle lisättäviä omia koulutus- ja harrastetietoja, joita toisilla on varsin ihailtavasti, niin niitähän ei tarvitse julkistaa lainkaan, mikä ei ole mitenkään kummallista, sillä on ihan ok, jos ei levittele kaikkia tietojaan netissä.
eli kyllä siellä porukkaa tirkistelee
mulle Facebook on loisto juttu! Olen sieltä löytänyt serkkuni, jonka kanssa emme ole pitäneet yhteyttä vuosikausiin, ja lapsuudenystävän 70 luvulta, ja muutenkin kavereiden kanssa on kiva hömpätä siellä.
Siellä on tosi paljon just meitä 70 luvulla syntyneitä, on toki vanhempiakin sekä nuorempia.
Facebookin pahimmat arvostelijat on kielitaidottomat antisosiaaliset ihmiset..
TÄLLÄ PALSTALLA PYÖRIMINEN SE VASTA HÄPÄSY ON..
Mä taas liityin facebookkiin tosi innostuneena mut heti huomasin ettei ole mun juttu. En jaksa keskittyä tarpeeksi. Joten en ole löytänyt kohtaa mistä voin hävittää itteni..
Auttakee joku..
Joku oli esiintynyt Janne Porkkana ja siellä on lukemattomia Räikkösiä ja Ville Valoja. Mää olen aatellut ruveta Britniks kun se on nyt niin in.
tai voi, mutta keskustelut ja muut jää sinne. Hyvin asiansa omaava pääsee lukemaan muiden keskustelut senkin jälkeen kun olet poistunut sieltä.
MITÄÄN henkilökohtaista (syntymäaika ja -paikka, lasten nimet, iät ym.) EI KANNATA laittaa Facebookiin! Eikä myöskään valokuvia! Koska kerran kun olet tiedon/kuvat sinne laittanut, niin vaikka poistaisit ne, ne silti jäävät facebookin tiedostoihin ja niitä voi kuka tahansa hakkeri väärinkäyttää!
Tämä sama koskee tietysti kaikkea nettiin laitettavaa. Erityisesti ihmettelen ihmisiä, jotka laittavat kuvia lapsistaan nettiin, facebookiin tai muualle. Ettekö te tajua, kuinka paljon pedoja ja muita rikollisia netissä roikkuu kaiken aikaa??
Ja mitä tahansa nettiin lataatkin, se on sitten siellä ikuisesti ja sitä voidaan ikuisesti käyttää väärin.
Mutta JOS laittaa vain vähän tietoja itsestään ja rajaa näkyvyyden vain niille, jotka on itse kaverikseen hyväksynyt, facebook on oikesti kivaa ajanvietettä ja helppo tapa ottaa oikeisiin vanhoihin kavereihin yhteyttä.
t. eräs turvatietoinen facebookilainen
Ihmiset ei enää tapaa ystäviään eivätkä puhu puhelimessa, kun on vaan facebook. Itse ainakin arvostan ystäviäni niin paljon, että haluan nähdä ja kuulla heitä.
Ja totta, siellä kisaillaan, että kenellä on eniten ystäviä.
Mä en kerinny laittaa ku ihan muutaman tiedon ittestäni joten ei haittaa vaik ne jäiski sinne..
Vierailija:
Ihmiset ei enää tapaa ystäviään eivätkä puhu puhelimessa, kun on vaan facebook. Itse ainakin arvostan ystäviäni niin paljon, että haluan nähdä ja kuulla heitä.Ja totta, siellä kisaillaan, että kenellä on eniten ystäviä.
Kisailkoon kuka tahtoo. Itse olen facebookissa ja sen ehdottomasti parhain (ja lähes ainoa) käyttämäni ominaisuus on se, että kaikki ystävät ovat helposti tavoitettavissa valokuvien kera. Sinun ystäväsi ehkä asuvat lähellä ja voit tavata heitä ja soitella mutta minun läheisistä ystävistäni iso osa asuu ulkomailla, jonne on kallista soittaa ja tapaamiset ovat tosi harvassa. Facebook on ihanteellisen helppo tapa pitää ystäviin yhteyttä ja yhteyttä voi kätevästi pitää myös pienissä ryhmissä, ei pelkästään kahdenvälisesti. Ihanaa on myös se, että koko viestiketju näkyy koko ajan eli ei travitse aina penkioa vanhoja viestejä etsiäkseen jotain aiemmin keskusteltua jne.
Minä tosiaan arvostan ystäviäni niin paljon, että haluan olla heihin mahdollisimman paljon yhteydessä ja se onnistuu kätevimmin facebookin avulla. Tapaamiset ovat myös tärkeitä mutta nämä kaksi eivät todellakaan sulje pois toisiaan.
Kilpailkoon ystävien määrästä, kuka tahtoo.
Vierailija:
MITÄÄN henkilökohtaista (syntymäaika ja -paikka, lasten nimet, iät ym.) EI KANNATA laittaa Facebookiin! Eikä myöskään valokuvia! Koska kerran kun olet tiedon/kuvat sinne laittanut, niin vaikka poistaisit ne, ne silti jäävät facebookin tiedostoihin ja niitä voi kuka tahansa hakkeri väärinkäyttää!Tämä sama koskee tietysti kaikkea nettiin laitettavaa. Erityisesti ihmettelen ihmisiä, jotka laittavat kuvia lapsistaan nettiin, facebookiin tai muualle. Ettekö te tajua, kuinka paljon pedoja ja muita rikollisia netissä roikkuu kaiken aikaa??
Ja mitä tahansa nettiin lataatkin, se on sitten siellä ikuisesti ja sitä voidaan ikuisesti käyttää väärin.
Mutta JOS laittaa vain vähän tietoja itsestään ja rajaa näkyvyyden vain niille, jotka on itse kaverikseen hyväksynyt, facebook on oikesti kivaa ajanvietettä ja helppo tapa ottaa oikeisiin vanhoihin kavereihin yhteyttä.
t. eräs turvatietoinen facebookilainen
Mielestäni on itsestäänselvyys, että rajaa katseluoikeudet vain ystävilleen....
Mut kun oon tämmönen yksinkertanen olento etten tajua.. Miten sinne ees pääsee??? :D Googletin facebook ja sain jotain sivustoja joista saa ladattua sodukoja yms!!! Mitä H*MM*TTII??
Voiko joku selittää tän niin että tyhmäkin ymmärtää!