Help! Maitodoton ja kananmunaton herkku lapselle!
Eli meillä on viikonloppuna lastenjuhlat ja eräs lapsi on kananmunalle ja maidolle allerginen. Tarvitsisin vinkkejä/ohjeita mitä hänelle tarjoaisin.
KIITOS AVUSTA!
T:mamma
Kommentit (4)
Löysin tämän ohjeen tuolta allergia palstalta!
Muffinssit ( tulee n. 18 kpl.)
100 gr sulatettua margariiniä
2 dl sokeria
2 banaania soseutettuna
3 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
1 tölkki anansmurskaa liemineen
Sekoita vehnäjauho, sokeri ja leivinjauhe keskenään, lisää sulatettu ja jäähtynyt margariini joukkoon, lopuksi soseutetut banaanit.
Kaada lopuksi joukkoon ananasmurska liemineen ja sekoita taikina
tasaiseksi.
Paistetaan 225 asteessa n. 10 min. muffinssivuuissa
Hei!
Laitatko mulle osoitteen jossa oli tämä sama ohje, kuten kerroit.
Ihan mielenkiinnosta, koska olen itse " säveltänyt" tämän ohjeen
vanhasta muffinssien ohjeesta.
Pohja:
200g Digestive-keksejä (LU-merkki ainakin maidoton ja munaton)
75g margariinia (esim. sininen Keiju on maidoton)
Sulata margariini ja murusta keksit. Sekoita keskenään ja painele pohjaksi irtopohjavuokaan, joka on vuorattu kelmulla.
Täyte:
4dl GoGreen kauravaniljakastiketta
1dl sokeria
2tl vaniljasokeria
1tlk persikoita
3rkl appelsiinimehua
6kpl liivatelehteä
Vatkaa vaniljakastike vaahdoksi, mausta sokereilla. Lisää valutetut ja soseutetut persikat. Liota liivatteita ohjeiden mukaan (noin 5min) kylmässä vedessä. Kiehauta app.mehu ja lisää sekoitellen puristellut liivatteet. Lisää liivateseos ohuena nauhana vaniljakastikevaahtoon. Anna jäähtyä hetken ja kaada pohjan päälle. Anna hyytyä yön yli.
Ennen tarjoilua päälle levitetään 2prk mango tai muuta hedelmäsosetta.
Maidoton ja munaton pulla löytyy täältä http://www.pullahiiri.vuodatus.net/blog/753070#comments
Korvaa ohjeessa oleva vanillakastike GoGreen kauravaniljakastikkeella. On muuten aivan tavaallisia pullia, parempia kuin " oikeat" pullat.
Kokemusta on jo jonkin verran, mutta haluan vähän vaihteluakin. Joten googletin eilen taas uusia reseptejä, löydöksenä hyvän oloinen, helppo ja kehuttu suklaakakun ohje.
http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/615185
Minulla on toinenkin aivan ihana hedelmähyytelökakkuresepti, laitan ohjeen myöhemmin jos jaksan ja muistan.
Näissä resepteissä on se hyvä puoli, että maistuvat kaikille, eikä allergisen tarvitse kokevansaa (taas) olevansa outolintu. Eikä itse tarvi montaa tarjottavaa väsätä.