Oletko vähentänyt lihansyöntiä nyt kun medioissa on ollut puhetta
eläinten todella huonosta kohtelusta tuotantotiloilla?
Itse olen jättänyt sian ja kanan lautaseltani pois jo aiemmin. Niitä kohdellaan kaikista huonoiten.
Kommentit (5)
Just luin Kunto plussan näytenumerosta, että keskivartalon täsmälaihdutukseen tarvitaan paljon proteiineja ;)
Tosin enemmän myös ilmastosyistä, sekä em. antibioottijäämien takia, mutta myös hieman eläinten kohtelusyistä. Ja terveyssyistäkin. Muutos on ollut vielä hidas, mutta yleensä mun muutokseni on aika pysyviä.
Ja proteiinia saa paljon muustakin kuin lihasta. Ja eläinproteiinin suurella määrällä epäillään olevan taas yhteys joihinkin muihin sairauksiin. Sori en muista enää mihin, kun on niin kauan ravitsemusasioita selvittelin, mutta muistelisin munuaisiin tms. liittyvää.
Syön usein riistaa tai kaloja, jotka itse kalastettu.
tuotteista. Soijassahan proteiinia on enemmän kuin lihassa ja onhan se muutenkin terveellisempää. Terveydenkin kannalta lihansyöntiä kannattaa välttää tietysti.
kanttiinissa, luultavasti tanskalaista lihaa.
Miksi Tanskassa eläimiä kohdeltaisi paremmin kuin Suomessa? tanskassa on salmonellaa kananmunissa, mitä Suomessa pääsääntöisesti ei ole. Ainakin tässä asiassa suomessa on siis onnistuttu paremin kuin ulkomailla...