Miten käsitellä hankalaluonteista anoppia?
Anoppini on maailman negatiivisin ihminen. Sen lisäksi hän on myös erittäin pikkutarkka ja säntillinen. Hän ei myöskään näytä ulospäin positiivisia tunteita ei halaile, kehu, kannusta ym. Hän on myös aina ollut itsekäs eli keskittyy melkeinpä vain ja täysin siihen, mitä oman navan ympärillä pyörii.
Eipä tämä muuten haittaa, mutta lapsilleni, ja minullekin, on tosi kurjaa mennä sinne käymään, sillä koko käynnin ajan anoppini kohtelee lapsiamme, kun he olisivat maailman suurin riesa. Todella harvoin puhuu heille mitään, ainoastaan komentaa ja huutaa ja kieltää. Ei edes yritä leikkiä, hymyillä tmv. Hänen mielestään selvästi lasten pitäisi piirrellä kylävisiitin aikana kiltisi jossain nurkassa parin tunnin verran, kun hän keskittyy poikansa kanssa juttelemiseen (ja välillä minunkin). No, lapset eivät siitä oikein pidä, tympääntyvät, ja aloittavat riehaantumisen. Ja sitten tietenkin alkaa anoppi käymään kuumana ja kertoo lapsille, miten tuhmia he ovat! Ja meidän vanhempien pitää lähteä sitten hänen luotaan pika pikaa pois.
Olen miettinyt jopa että lopettaisi tai harventaisi visiittejä anoppilaan ja pyytäisi häntä käymään meillä. Hän on haluton tulemaan meillä kyläilemään, mutta pitää varmaan alkaa olemaan kovempi ja sanoa, että hänen on pakko. Nuo visiitit anoppilaan on tosi ikäviä, joten ehkä olisi parempi, että niitä vähentäisi. Mitä sanotte?
Kommentit (6)
jos anoppi asuu lähellä käytte siellä vain ihan pikapikaa, mutta jos pitää kauemmas reissata, niin en viitsisi lasten kanssa edes lähteä, miehesi voi mennä yksinään tai sitten anoppi tulla teille,
niin sano ettette tahdo tulla sinne riesaksi.
ja mene ulos lasten kanssa purkamaan energiaa, anna anopin jutella poikanssa kanssa. Onkohan anoppi masentunut ? Mitä miehesi ajattelee vierailuista? Kokeeko miehesi, että lapsenne on äidilleen taakka vierailun ajan?
Kysy mieheltäsi millaista heillä oli kun hän oli lapsi? Oliko samanlaista?
Mä ehkä yrittäisin suunnitella tapaamiset toiminnallisiksi: olisi helpompaa lasten kanssa. Yritä järkätä vaikka niin, että käytte aina jossain paikassa, tai että lapset voisivat leikkiä ulkona osan aikaa (sinä mukana) tai menisitte lenkille tms.
Mun mummola oli just tuollainen paikka. Me oltiin ulkona heti kun siihen kyettiin koko aika.
Anoppi tulkoon teille tai sitten olisitte jossain anoppia lähellä olevassa leikkipuistossa juttelemassa.