Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOTAAPEROT -06 tammikuussa

02.01.2008 |

Moi kaikki!

Luin tuossa teidän joulukuista " pinoa" , ja huomasin, että Pepperkin on eksynyt tänne :)

Aika hiljaista taitaa olla nykyisin tälläkin palstalla. Mä olen käynyt välillä katsomassa, mutta pinoa en ole useinkaan löytänyt.

Meillä vielä tämä viikko lomaa (tai siis lapsilla ja minulla), sitten taas maanantaina alkaa hoito- ja koulurumba. Takaisin arkirytmiin on vaikea päästä. Jotenkin tässä loman aikana meni rytmi ihan sekaisin meiltä kaikilta.

HAMPAISTA: mites paljon teidän elokuisilla on hampeja tässä vaiheessa? Meillä edelleenkin vaan 6 hammasta, 2 alhaalla ja 4 ylhäällä. Ylähampaat tulivat elo-syyskuun vaihteessa. Sen jälkeen kalustoa ei ole tullut lisää. Hyvin tuo näyttää noillakin pärjäävän, mutta ihmetyttää vaan, että ei ole tullut vieläkään lisää!

Meille tuli nyt 3 viikkoa lomaa tässä vuoden vaihteessa. Taitaa olla sitten hoidon aloittaminen taas tytölle vaikeaa :(

Jamssa + tytsy 1v4kk

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan huomannut, että olisi joku uusi pino laitettu? Olenko vain sokea vai muuten vaan höpö ;)

Me sitten jäimme vaille hoitopaikkaa viikkoa sitten. Uuteen hoitoon pääsemme muutaman viikon päästä. aika työlästä on ollut järjestellä kaikkea ja eniten harmittaa tietty töiden peruuntuminen. Kai ne ajattelee, että mitä noista opiskelijoista, ei ne oikeesti tarvitse hoitopaikkaa. Kunhan vaan istuvat tietokoneella päivät pitkät.

Tyttö on ollut aika flunssainen viikon verran. Kauhea yskä, vähän nuhaa ja parina päivänä oli ihan kuumettakin. Tauti on kuitenkin jo poistumaan päin, yskä vaan enää vaivaa, mutta sekin onneksi on aika vähäistä.

Meillä on ongelmia hampaiden pesun kanssa. Mites muilla? Ei nuo meidän isommat tytöt ole koskaan tehneet siitä tällaista numeroa. Tytsyn kanssa ihan kauhea tappelu joka ilta :(

Pitäisi tilata pian aika siihen 1v6kk neuvolaan. Siellä pitäisi kai saada joku rokotuskin. Isosiskollekin olis tilattava 6-v neuvola. Tosin toisaalta ajattelin, että venytän sitä vähän pidemmälle, koska tyttö on ensi vuonna vasta eskarilainen, joten seuraava terveystarkastus tulee vasta sitten kesällä 2009 koulun alkua varten. Tai niin ainakin luulisin.

Jamssa + Tytsy 1v5kk

Vierailija
2/20 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosi ikävää, miten teillä kävi hoitopaikkojen kanssa! Kurja juttu!!

Meilläkin on nuorimmainen ollut viime viikon tosi kovassa flunssassa ja yskässä. Yskä vaivaa vieläkin, mutta tänään hän oli taas hoidossa vajaan viikon tauon jälkeen.

Meilläkin hammaspesu on muuttunut hirveäksi taisteluksi. Typykkä haluaisi itse harjata ja suuttuu heti, jos yritän koskea harjaan. Hän on kyllä muutenkin varsin tulistuva tapaus nykyisin. Jos ei hommat mene neidin pillin mukaan, niin sitten tulee kamala huuto ja rähjäys.

Mun pitäisi myös varata aika neuvolaan, tyttöhän täytää jo huomenna 1 v 6 kk. En vain ole saanut aikaiseksi sitä varata, kun töissä on niin kamala kiire ja esikoisen 5 v neuvolakin on kohta. En muistanutkaan, että taas olisi joku rokotus tulossa. Kai se neuvola vaan pitää varata. Muuten kai ei olisi niin kiirettä, mutta ne rokotukset olisi kiva saada ajallaan.

Eipä täällä muuta! Kirjoitelkaa muutkin!

Pepper + tyttönen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin jylläsi flunssa. Nyt aletaan olla kunnossa.

Hampaiden pesussa, meillä taas ollaan tosi innokkaita. Jos aamusta ollaan kiireellä lähdössä, ja äiti meinaa laistaa tyttären hampaat. Niin ei onnistu, kun harjaan omia hampaita tyttö tulee viereen ja vaatii omia hampaita harjattavaksi. Tykkää kovasti harjauksesta. Aluksi olisi halunnut harjata itse, mutta välillä annan tytön harjata minun hampaita samalla, kun harjaan tytön hampaita. Olipa sekavasti selitetty.

Taustailuista sen verran...oon käyny aktiivisesti taustailemassa tuolla odottajien elokuisissa. Ultra on kohta, joten jos sen jälkeen alkais jotain kirjoittamaan sinnekin.

Totteleeko teidän pienokaiset hyvin? Minusta alkaa tuntua, että jos kieltää, niin yltyy vaan. Välillä koitellaan äidin hermoja todella urakalla. Jos nostaa pois pahan teosta, niin voi että sitä huutoa.

Tintta ja 1008 & 10+

Vierailija
4/20 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pikaista paranemista flunssaisille! Me ollaan toistaiseksi säästytty...

Hampaiden pesu onnistuu meilläkin suhteellisen hyvin. Tytöllä on oma harja ja minä harjaan toisella. Mielellään kyllä harjaisi minunkin hampaita. Kova halu on siis itse osallistua kaikkeen tekemiseen.

Tottelemisesta: yleensä ei totella! Isäänsä tottelee vähän paremmin, mutta tosiaan tuntuu siltä, että minun kieltämiset vaan yllyttää. Yritänkin usein kiertää ne, mutta aina ei viitsi ja tietenkin on tilanteita, mitkä on pakko kieltää vaarallisuuden vuoksi. Meillä on nyt suurinta huvia ison sängyn päällä riehuminen ja siinä ei ole mitään järkeä mukana!

Meillä on huomenna 1,5 v. neuvola vähän etukäteen, voinpas sitten päivittää neidin mittoja.

Ja taustailusta: minä se vaan taustailen jonkin verran tuolla vauvakuume-puolella ;)

T: peepu ja tyttö 100806

Vierailija
5/20 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn äärestä harvoin täällä ja siitä suljetustakin loikkasin menemään, kun en kerennyt.

Meidän pojulla on 9 hammasta, joista yksi siis poskihammas ja muut etuhampaita.

Terkkuja kaikille elokuisille, jos joku vielä muistaa. Pärjäilkää!

t. Picapica

Vierailija
6/20 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava huomata tuttuja täällä: Jamssa ja Picapica!! Minäkin tosiaan olen tippunut suljetulta pois, kun en vain enää ennätä niin usein kirjoittelemaan kuulumisia. Sääli sinänsä, sillä olisi niin mukava aina silloin tällöin kuulla vanhojen eloisten kuulumisia...

Meillä vieteltiin 1,5-viikon joululomaa ja lapset menivät jälleen eilen päivähoitoon. Olin varautunut suuriin eroprotesteihin, mutta hienosti molemmat olivat hoitoon menneet. Pienempi ei olisi edes millään halunnut edes kotiin. Niin vain on meidänkin pikkuinen päiväkotiin hyvin sopeutunut :).

HAMPAISTA: Meidän elokuisella alkaa olla kohta kalusto paikallaan eli suussa kiiltelee 16 hammasta :)!! Esikoisella oli saman ikäisenä vasta puolet tuosta määrästä, joten ilmeisesti tässäkin asiassa on suuret erot eri lasten välillä. Hirmuisesti tuo tyttö taas kuolaa, joten ehkä sieltä on nyt sitten tulossa toinen rivi poskihampaita. Sittenhän se hammasrivi alkaakin olla aika täydellinen.

Nyt en ennätä muuta!

Pepper + tyttö 1 v 5 kk

Vierailija
7/20 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista täällä tosiaan on, jospa minä kirjoittaisin muutaman rivin.

Ymmärrettävää tosin on, että työpäivän jälkeen ei viitsi täällä palstailla, vaan viettää sen ajan perheen kanssa. Minä olen edelleen hoitovapaalla, joten näin päivällä on kyllä aikaa...

Mitäs kuuluu muille " taustaeloille" , jokohan on pikkusisaruksia syntynyt? Entä mitä tinttamaarille ja tytölle kuuluu?

Hampaista sen verran, että niitä on tullut nyt viime viikkoina paljon kerralla. Pitkään meilläkin pärjättiin neljällä hampaalla, mutta nyt on tullut kolme poskihammasta ja ylös lisäksi kaksi etuhammasta entisten viereen. Yöt menikin sitten taas uudestaan valvomiseksi, pahimmillaan oli juuri mummolareissun aikana. Joten joululoma meni vähän siinä mielessä pieleen.

Muuten menee mukavasti ja ensi viikolla taas alkaa arki ja " harrastukset" pyörimään. Tänään onkin ollut ihanan aurinkoinen pakkaspäivä, joten ulkoilukin tuntuu taas mukavalta!

Mukavaa tämän vuoden ensimmäistä viikonloppua ja tulkaa kertomaan kuulumiset, jos ehditte!

T: peepu ja tyttö, melkein 1v5kk

Vierailija
8/20 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun oli uusi pino avattu! =)

Täällä meni loppuvuosi vähän vauhdikkaasti, kun lapsivesi alkoi uudestaan vähentymään niin vauva leikattiin 21.12.2007 =) Nyt tyty on jo pari viikkoinen ja oikeinkin ihana pakkaus!

Nuorimmainen on tosin hiukka mustis isistä, joka ei saisi osallistua vauvan hoitoon millään lailla =/ Lisäksi pojusta on tullut myös vauva, jota pitäisi kantaa sylissä koko ajan ja itselle tekee vielä vähän heikkoa nostella 12 kiloista, joten itkua kuullaan ja usein :´( No, jospas se tästä kun poitsu alkaa tottumaan vauvaan...

Hampaita meillä on nyt neljä edessä sekä ylhäällä että alhaalla + poskihampaita 2 kpl ja niitä näyttää tulevan koko ajan lisää, hitaasti mutta varmasti! ;)

Joululahjat kiinnostivat poikaa sen aikaa, kun niistä sai paperit revittyä päältä pois, sittemmin ne ovat enimmäkseen lojuneet lelukopassa toisten seurana :/ Mieluummin poika lukee kirjoja ja tutustelee kotiin maistamalla sekä testaamalla milloin tietokonetta, kännykkää tai keittiö tarvikkeita! =)

Mutta nyt molemmat pienet ovat päikkäreillä, joten mammakin oikaisee itsensä vaateriin!

Mukavaa on aina lukea toisten kuulumisia, jään siis odottamaan niitä!

-Allu ja Rasmus 260806 + Neea 211207

Vierailija
9/20 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että täällä vielä on tuttuja! Minäkin olen pudonnut suljetulta - en vaan ehtinyt tarpeeksi kirjoitella sinne ja nyt sitten kesä ja syksy on mennyt ihan ilman minkäänlaista palstailua.

Hampaista: meillä taitaa neidillä olla nyt kymmenen hammasta ja ovat olleet jo hyvän aikaa eli jonkinlainen tauko on hampaiden teossa nyt menossa. Meillä tämä kakkonen ei ole edes hampaita tehdessään ollenkaan kuolannut toisin kuin isosiskonsa.

Kotona mekin vielä ollaan - jo toista kertaa töihin lähtöä lykkäsin nyt tammikuulta elokuulle, kun ei nuo hoitopaikat järjestyneet halutulla tavalla. Ja mikäs on ollessa kun ihan hyvin viihdyn, viimeksi oli kova kiire töihin jo yksivuotispäivän jälkeen ja sitä sittemmin hiukan kaduinkin, joten nyt nautitaan tästä kiireettömyydestä.

Nyt pitää mennä -pidetään pinoa pystyssä !

emali kera kahden neidin

Vierailija
10/20 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Peepu kysymästä, sait potkittua minutkin kirjoittamaan jotain. Meillä sanoja matkitaan kovasti ja suussa on kymmenen hammasta tosin melko hassusti edessä ylhäällä ja alhaalla on kolme, plus yhet poskihampaat joka suunnassa. Taidampa yllättää...meille tulee uusi eloinen tänä vuonna :)

Ruokahalu on ntillä välillä kateissa ja äiti saa keksiä leikit ja kirjat, että saisi jotain menemään alas. Sit kerjätään tissiä joka kääntees, ku ei oo ruoka maistunu. Tämä ei onnneksi ole joka päiväistä. Imetän siis edelleen, olenkohan ainut?

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille,

Tintta ja nti 10008 + elo08

Vierailija
11/20 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei noi aivot pelaa yhellä kertaa.

Tintta

Vierailija
12/20 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Allulle pienen tytön syntymästä!

... Ja Tinttamaarille myös vauvauutisista! Täällä vielä vaan haaveillaan vastaavanlaisista asioista.

Etkä muuten ole ainut, joka vielä imettää; sama homma täällä.

Lauantai-illan jatkoa,

T: peepu

Vierailija
13/20 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu, muista nauttia vauva-ajasta, se menee niin äkkiä ohi! Tinttamaarille onnellista odotusta!

Meillä saivat molemmat lapset isot setit legoja joululahjaksi. Ne ovat kyllä kiinnostaneet molempia, valitettavasti vain eri tavalla... toinen rakentaa ja toinen rikkoo, joten enemmän niistä on tullut harmia kuin iloa. Toivottavasti jonkun ajan päästä iloa edes vähän enemmän. Joulupukista tämä nuorimmainen ei paljon perustanut, enemmän oli muissa puuhissa, esim. napsimassa pipareita kahvipöydästä. Meidän eloinen on yhtäkkiä oivaltanut makeat hyväskät ja on ihan valtavasti kaiken makean perään. Heti jos jotakin hyvää on unohtunut pöydälle, tämä on kurkottelemassa ja vetämässä liinasta saadakseen saaliin suuhunsa. Joulun aikana tämä on korostunut, kun on ollut äiskän, iskän ja vähän isosiskonkin karkkeja, piparkakkutalo, yms. pöydillä. Ei vain meinaa muistaa, että pikkuinen keksii jo keinot saadakseen haluamansa pöydiltä.

Hampaita meilläkin on vasta kuusi: neljä ylhäällä ja kaksi alhaalla. Viisi ekaa tulivat kuukauden sisällä elo-syyskuussa. Myöhään siis tulivat ekatkin, joten jatkuu näköjään samaa rataa loppujenkin kanssa.

Miten teillä muilla sujuu ulkoilu? Meillä oli yhtä tuskaa kurakeleillä, koska tyttö heittäytyi makaamaan mahallaan kaikkiin kuralätäköihin ja alkoi syödä kuraa suullaan! Sama toistuu jatkuvasti myös hiekkalaatikolla ja syö siis hiekkaa suoraan suullaan. Meinasi ulkoilut jäädä vähiin, kun hermoni eivät kestäneet tuota kuran syöntiä. Onneksi nyt on maa jäässä ja edes vähän lunta (ja lisää kai tulossa!), mutta makaa kyllä edelleen mielellään ja maistelee nyt sitten lunta. Kylmäkin tulee helposti, kun viihtyy tuolla maan rajassa. Enpä olisi uskonut, että ulkoilukin voi olla näin hermoja raastavaa.

Kirjoitelkaahan lisää kuulumisia, kiva lukea!

Vierailija
14/20 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Allulle ja Tinttamaarille!!!

Olipas kiva huomata, että täälläkin käy vielä vanhoja tuttuja. Emali, Tinttarella ja monet muut...

Huomenna alkaisi taas se arki. Jotenkin kauhulla sitä odotan, kun tänäänkin tytsy nukkui yli 9 asti. Huomenna aamulla pitäisi siinä vaiheessa olla jo aamupalat syöty ja hoitopaikan pihassa. Onneksi mun oma viikko ei ole kovin kiireinen, joten voin olla osan viikosta kotona tekemässä hommia. tytsylle tulee sitten vain lyhyitä päiviä.

Pitäisi kyllä ottaa itseään niskasta kiinni. Mitään en saa tehtyä, katselen vaan kauhulla, kun kaikki kasaantuu ja mitään ei tapahdu. Gradukin on maannut tekemättömänä joulukuun 18. päivästä lähtien :(

Meillä on tiedossa mahdollinen hoitopaikkaongelma. Nimittäin tytsyn pph jää pois hiihtolomalta, ja uudesta paikasta ei vielä ole tietoa. Kunta pisti meidät hakemaan uutta paikkaa, joten saa nähdä, pistääkö ne ilkeyksissään sen 4 kk siihen, ennen kuin saadaan uusi paikka. Lisäksi en suostu laittamaan tytsyä päiväkotiin, joten jos päiväkotipaikkaa tarjotaan, niin sitten on pakko miettiä, että jään kotiin vielä loppukevääksi. Ärsyttää vaan, kun on niin hakusessa taas kaikki. Haluaisin tietää mahd pian, että miten on sen uuden hoitopaikan kanssa.

Emali: hienoa, että olet kotona vielä tämän kevään. Varmaan ihana nautiskella rauhallisesta (?) kotiäitiydestä :)

Jamssa + tytsy 1v4kk

Vierailija
15/20 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ulkoilu sujuu ihan kivasti, mutta ongelmaksi on muodostunut itse pukeminen. Tyttö haluaisi pukea itse (onnistuukin jo osittain sukkisten, housujen, kaulurin ja pipon kanssa) ja hermostuu, jos ei onnistu. Auttaa ei saisi ja jos yritän, niin siitä tyttö hermostuu entistä enemmän. Ulkona taas tyttö ei suostu lainkaan istumaan rattaissa eli kaikkialle pitäisi kävellä itse. Toisaalta oikein kiva juttu, mutta varsinkin päiväkotimatkat kestää joskus ihan tolkuttoman kauan. Lunta olemme kovasti odotelleet, se varmaan on tytölle uusi kiva elementti (nyt sitä näköjään sataakin). Uskoisin, että pulkkailu ja mäenlasku olisi tytöstä tosi kivaa!!

Vierailija
16/20 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allulle ja Tinttamaarille myös minun puolestani!!

Vierailija
17/20 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 1v 4kk aloittaa osapäivähoidossa huomenna 15 tuntia viikossa. Meille tulee toinen lapsi, jonka LA on 2.3, vatsa on iso ja tiellä:). Mua jännittää ihan hrveesti se päivähoito, sillä tyttö on tosi arka ja tottunut olemaan vain minun kanssa, sillä asutaan ruotsissa ja kaverit ja sukulaiset täällä vähissä. Yleensä kun meillä mamma- ryhmän tapaaminen haluaa vain istua mun sylissä eikä yhtään leikkiä muiden lasten kanssa. No jos ei suju päivähoito niin pakkohan siellä ei vielä ole olla kun kotona oleminen mun osalta jatkuu.

Hampaita on seitsemän, neljä alhaalla ja kolme ylhäällä. Oli yli vuoden ennenkuin kaksi alahammasta sai seuraa.

Imetyksestä: Se mulla loppui tämän esikoisen kanssa lyhyeen ja toiveet onkin korkealla nyt tämän uuden tulokkaan kanssa. Toivottavasti onnistuu tällä kertaa!

Olipa kiva lukea kaikkien kuulumisia ja mulle ainakin on kaikkien nimimerkit tuttuja jo sieltä kahden vuoden takaiselta raskausajalta!

Tulen kertomaan päiväkotikuulumisia ensi viikolla...

Tähtinova ja tyttö 020906

Vierailija
18/20 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vähän, että ei unohduta taas muiden jalkoihin :)

Kyllä on mukavaa, kun saatiin vihdoin lunta! Ja ulkona riittää neidillä puuhaa, näyttää olevan mukavaa ihan vaan tepastella lumessa ja tietysti työntää kelkkaa ja olla kyydissä.

Meilläkin on kovasti yritystä pukea itse; housuja kovasti vetää jalkaan ja hatut ja käsineet saa myös.

... Mutta pottailu ei oikein vielä suju. Tuntuu, että olen aina myöhässä ja pissat on tulleet jo vaippaan, eikä sitten millään malteta istua potalla enää. No ehkä se joskus sujuu, täytyy yrittää olla aktiivisempi.

Hampaita muuten taitaa taas tulla lisää; kuola valuu, lelut on aina suussa ja öisinkin itkeskellään.

Miten teillä muilla on lumi otettu vastaan?

Toivottavasti muuten Jamssa teidän hoitopaikka-asiat järjestyy. Eipä se kyllä varmaan mukavaa ole joutua niin pian vaihtamaan hoitajaa.

Mukavaa talvipäivän jatkoa:)

T: peepu ja tyttö 1v5kk

Vierailija
19/20 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä pikkuneidin hoidonaloitukseen!! Näillä pienillä on kyllä käsittämätön kyky sopeutua, joten hyvin kaikki menee. Ehkä se hoito vähän reipastuttaakin teidän tyttöä!

LUMI: meillä tyttö oli aika hämmentynyt, kun viikonloppuna laitoin hänet seisomaan tekojääradan varrella olleeseen lumikasaan (Hki:ssä ei siis vielä silloin ollut lunta maassa lainkaan). Mutta sitten kun lunta alkoi sataa, oli tyttö tosi innoissaan. Ja pulkkailusta kovasti tykkää ja näköjään mäenlaskustakin (sitä kokeilimme eilen ensi kertaa).

Kivaa, jos saisimme kirjoittelua täällä taas vähän aktiivisemmaksi. Ehkä suljetun osastonkin aktiivit joskus kirjoittelisivat kuulumisiaan täällä.

Vierailija
20/20 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtinovan muistan minäkin. Tsemppiä hoidon aloitukseen. Äitille varmaan rajumpaa. Niin ja tulevaan imetykseen onnea. Minulla meinasi aikanaan ntin kanssa jäädä imetys, ku hän aloitti siellä teholla. Kukaan ei oikein osannu neuvoa kunnolla. Kunnes taivaan lahjana hieman ronskimpi hoitaja otti ja näytti kädestä (rinnasta ja vauvasta) pitäen kuinka se tapahtuu.

Lumesta...edellisen kerran ku sitä oli, nti tykkäsi pulkkailla. Eilen kääntyi pulkan kyydissä katsomaan takseen ja pyörähti kyytistä naamalleen. Aikamoiset lumipesut naamallaan itkeskeli eikä suostunuenää pulkkaan menemään. äiti pyyhki lumet pois ja yritti maanitella jne..mutta ei pulkan kyytiin enää.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille,

Tintta ja nti 1008 + elo08