Miten käytännössä varataan lentoliput netistä?
Oon selannu noita vertaa. fi ja Travellink -sivuja. Onko ne turvallisia ja luotettavia?
Kommentit (3)
Mun mielestä ihan turvallisia. Ollaan ostettu lippuja myös suoraan lentoyhtiöltä ja eri matkatoimistoista (SMT, eBookers).
Varaushetkeen kannattaa varata luottokortti ja mahdolliset lentomailikortit. Yleensä halvinta on ottaa e-lippu, jolloin lippu pitää printata itse. On mahdollista tilata myös perinteiset liput kotiin.
Kannattaa muistaa, että samaan koneeseen myydään hyvin erihintaisia lippuja ja jotain tiettyä halpaa hintaa voi olla vaikka vain 1-2 lippua per lento. Siksi lentolippujen hinnat vaihtelevat eri sivuilla ja myös samalla sivulla eri aikoina.
Joissain luottokorteissa saa tosin hyvän peruutusturvan jos tekee ostoksen ko. luottokortilla (esim. Amex).
Konkurssitapauksessa luottokortti on parempi kuin käteisostos. Käteisostoksen rahoja ei saisi varmaan ikinä konkurssipesästä takaisin.
Meillä kävi kerran niin että lentoyhtiö meni konkurssiin lähtöä edeltävänä yönä (!) mutta rahat saatiin pois kun niitä ei vielä oltu minulta veloitettukaan.