Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++SYYS04-Neljännen yhteisen vuoden alku++

02.01.2008 |

Tosiaan, neljäs vuosi pyörähtää käyntiin. Tässä vuoden vaihteen turinat ja tunnelmat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=12057281&p=1&tmo…

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että muutamat jo ilmoittautui. Lisää kuulumisia kaivataan!!!!

Ainovaavi: Onnea matkaan! Ja käyhän laittamassa jatkossakin kuulumisia.

Jatu. Jouduin lukea viestisi moneen kertaan, et miten se nyt olikaan...

Aamupv pukemistaistelujen jälkeen selvisin lasten kanssa kävelylenkille (neitillä vaatteet vaivas ja vänkäs ja puristi... ja kaikki piti marista/kitistä/huutaaa, kunnes mäkin ensin huusin ja viimein itkin...asia ei jääny yhtään neitiä vaivaamaan, mut ite kyllä mietin, et miten ihmeessä tuosta päästäis pois). Mies jäi imuroimaan,et pääsee sitten hakkuulle isänsö kanssa " kun se on silti oikein tuottavaa työtä ja näkee, mitä on tehnyt" . otti lopulta esikoisen mukaan. Iltapv menikin sitten siivotessa lasten leikkihuoneita. Mulla myös pyykinlaittoa. Iltasella anoppi,appi ja yks miehen veljistä tuli käymään.

Muutoin sain jo aloitettua perusruokaa, ei herkkuja -linjan, mutta vieraille toki katoin pöydän ja tuli siitä itekin otettua. Muttei ihan järkkyjä määriä kuitenkaan, joten eiköhän se tästä.

Huomenna alkaakin esikoisella koulu ja miehellä työt.

T@hti

Vierailija
2/38 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuorossa tosiaan olen ja pääsin hetkoseksi koneelle katselemaan.. En malta olla katselematta Ikean sivuilla kaikkia niitä ihania vauvan kalusteita yms. Uusi pinnasänky tarvitaan ja joku hoitopöytä ja lipasto. Yksi ihana kokonaisuus maksaisi n.600e, ei paha sinänsä, kun siinä oli pinnasänky, hoitopöytä, lipasto, vaatekaappi ja viel semmonen hyllykkö, aikast ihana :) Odotan sormet syyhyllä että tuohon Raisioon aukeaa kesällä uusi ikea, tulen olemaan siellä kanta-asiakas! Onneksi nykyään jo jää rahaa käteenkin kun tosiaan vasta viime kesästä alkaen olen ollut töissä, kun sitä ennen olen vain ollut koulussa ja pojan kanssa kotona. Nyt on jo ammatti ja työpaikka, vaikkei kylläkän vakipaikkaa, mutta kaipa sitten töitä löydän tämän toisenkin nappulan saannin jälkeen :) ei kai kannata liian pitkälle miettiä ja murehtia elämää :)

jaahas.. töitä jatkamaan.. Öitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pakkaskeli!!

Justiinsa tultiin sisää pimujan kanssa,piti hakee stigat yms :)

Illalla aattelin piipahtaa töissä vähä haistelemassa ilmoja!

Het kun mies tulee töistä niin mun vuoro vähä niinku.

Kirppu menee koht päikkäreille,me aateltiin Wilman kanss vaihtaa verhot ja kattoo leijonakuningas(onkoha liian pelottava??)

Mulla meni vuodenvaihde kipeenä :(

Ja greyn anatomiaa vahdatessa,Kirppu oli äitin kanssa onnenks.

Hilma ja Isi oli mummilass " juhlimassa"

Hilma ei ollu yhtää tykänny raketeista.

Ainovaavi Onnea ja ihanaa Odotusta!!

Hilma sai alkunsa uutenavuotena 1.1.2004 :)

Aatella,samana päivänä mentiin katsomaan synnärille mun kaverin vauvaa ja sanoin autossa et seuraavan kerran tytöt tuutte kattoo mua synnärille!

Vaikka en todellakaan tiennyt et siemen oli jo itämässä :)

Pilette tehdään ihmeessä puistoreffit!!!

Tohon kylälle vaikka johkii!

Nyt ruokaa naamaa,pyykit kuivuu yms yms perussettii!!

Voikaa Hyvin ja Terveesti

Ramika ja Irmaset

Vierailija
4/38 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Ainovaaville! Juurikin eilen kotiin töistä ajaessani mietin, että syysmammoille ei ole tulossa pikkuisia. No nyt on! Kipii! :oD

Äh, töitä..

Lila75

Vierailija
5/38 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä selvisin Uudenvuoden yövuorosta - ja niin onneksi kaikki asiakkaatkin. Alkometri oli ylivoimaisesti käytetyin vehje sinä yönä. Populaa lappasi koko yön, mutta sen vertas kerkesimme rakettejakin katsoa ja kauhistella sitä rahamäärää, mikä taivaalle upposi! Taitaa sitä olla vanhaksi tulossa... :)

Ainovaaville onnea! Itse olin kaksi vuotta sitten melko topakassa kunnossa, ajatelkaas että Neiti täyttää ensi viikolla jo 2 vuotta! Kääk! Mihin aika hupenee!? Mutta ihanaa kun ja jos nämä uhmat alkais kohta helpottaa, tosin viime viikkoina uhmainen on paremminkin ollut meidän syyspoikanen. Ihme uhmailua ja kiukuttelua?! Kuuluneeko asiaan?

Aleja olen yrittänyt hieman kierrellä. Esikoiselle ostin tänään ulkokengät - pienet ja sievät; kokoa 39 ;D Ei minun pienokaisella voi olla niin suuri jalka!? Olivat ne popot nimittäin suuret mullekin, sopi villasukat ja silti olivat suuret. Ihan kuin Hessu Hopon kalossit :D Itselle en ole vielä löytänyt mitään. Kaikille muille kylläkin, jopa akvaariokalat saivat kotiinsa uudistusta uusien kasvien ja muutaman kalan muodossa. Koiruuksille ostin uusia SikaKalliita muroja, että voi sitten koiran ruoka maksaa paaaaaaljon!?

Vapaapäivät kuluvat kuin siivillä. Huomenna taas töihin. Ennen iltavuoroa menen parturiin. Saapa nähdä, meneekö taas sille reissulle sata euroa. Ei olisi markka-aikana tullut mieleenkään maksaa parturiin yli kuutta sataa markkaa!! Mutta nykyään se menee, eikä ihmeitä sillä vielä saa. Värin ja leikkauksen puolipitkiin hiuksiin.

Mutta nyt menen jatkamaan pirtin lämmitystä. Kyllä se uunin antama lämpö on ihanaa ja elävä tuli rauhoittavaa (ainakin kun sitä katselee turvallisesti uunin luukkujen lävitse!)!

Mukavaa loppuwiikkoa kaikille ja Voikaa Hyvin!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
6/38 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi tosiaan pyörähti käyntiin joutuisasti :)

Töissä kaikenlaisia probleemeja henkilökunnalla...Pari kiepahti liukkailla nurin ja on pidemmällä sairaslomalla, yksi meni sekaisin ja oli työaikana aivan tolkuttomassa kunnossa...hooooooh...

Anoppi on terveyskeskuksessa tiputuksessa :( Oli tulehdus mennyt munuaisiin asti ennenkuin sai mentyä lääkäriin. On paranemassa onneksi.

Isommilla joululoma jatkuu. Ovat joutuneet olemaan pari päivää kotona keskenään, mutta aivan hyvin on mennyt. Puhelimen välityksellä on mikrotettu lounasta. Riitojakaan eivät ole kehitelleet.

Miehen hakiessa tänään Antsaa tarhasta oli poika ollut likomärkä ja olivat ulkoilleet jo jonkun aikaa. Oli poika valittanut, että hrrr...ky-ly-mä! Mies sitten puheskeli tädeille, että pojalla vain on pakko pitää vaippaa ulkoillessa talvella, ei se auta. Pakkasta ei onneksi ollut ihan pariakymmentä, vaan lähemmäs kymmenen astetta vain. Tuuli kyllä oli kylmä.

Onnea odotukseen Ainovaavi!! Ihanaa, kun syys-yhteisö taas kasvaa :)

Illanjatkoja!

Saamuska♥

Vierailija
7/38 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ruoka siis. Jotain 75e/14kg taitaa olla meidän koiruuden dieettiruoka. Ei auta kun maksaa. Juuri ennen joulua mietittiin missä kunnossa koiru oli vuosi sitten. Joko tiukka ruokavalio on auttanut, tai sitten se oli jotain ohimenevämpää ja möntti haimasta/haiman vierestä on kadonnut.

Minä suunnittelen pyöräilyä töihin huomenna. Saa nähdä miten jaksan aamulla lähteä. Kahteen yöhön en ole nukkunut juuri ollenkaan.

Ihanaa, viikonloppu taas kohta:) Hyviä vointeja kaikille!

T: Ynis

Vierailija
8/38 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loman jälkee typyn nukkuminen ei taho onnistua.hyppii vaan sängystään pois ja kun lopulta sanoo kovasti alkaa hirmunen itku ja homma venyy ja venyy!!Pelkään että sitten väsynä alkaa nukkua tarhassa ja sitten illat venyy entisestään...Ja oma-aika hupenee olemattomiin!

Juu,t@hti oli vähä hankalasti selitetty...tuli vaan mieleen ku oma la oli sillon sama pvä ku ainovaavilla nyt.Ja kyllä sen muistaa et uudenvuodenaattona plussan teki...siis sillon joskus....

Työt v***ttaa nyt!Meillä yks sairastaa kokoajan,nyt ollu 5vkoa pois!Sijaiset vaihtuu ja vaihtuu...Nyt on lapsia vielä lomalla ja mietin et huomenna lähen aikasin,otan lyhennykset ja ylitöitä takasin!No,sijainen sairastu-siis teen jälleen ylitöitä!Meni taas koko päivän suunnitelmat kotona paskaks!

Siirrän itseni sohvalle murehtimaan!Öitä!

jatu

Vierailija
9/38 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Venla edelleen kipeänä. Kuumetta, yskää ja nuhaa. Neiti vaan istuis ja nukkuis. ei jaksa tehdä yhtään mitään. Pitää kait käyttää huomenna lääkärissä.

Meillä toisen koiran ruoka maksaa 15kg 52e ja pennun 15kg 56e. Kivan hintaisia ovat. Vanhemman koiran ruoka säkki kestää reilu kuukauden, pennun sentään pidempään. Syövät eri ruokaa kun vanhempi on vehnä/ riisi allergikko. Pentu syö lisäksi raakalihoja jne jotka myös maksavat jonkin verran.

Miehelle tarjottiin taas töitä rovaniemeltä. Häntä on jo aikaisemmin syksyllä pyydetty ja nyt taas uudestaan. Mies vois lähteä, mutta itse en täältä halua muuttaa pois. Enkä itse edes sais niin helposti sieltä päin töitä. Miestä nin ottaa päähän nykyisen työpaikkansa palkka.

Nyt pikku hiljaa nukkumaan.

Öttis, Veeti ja venla

Vierailija
10/38 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainovaaville onnittelut masuasukista.

Vierailija
11/38 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku kakkonen tulee nykyään joka aamu. Laiska äiti avasi tv:n Nekulle, Mini nukkuu. Valvoi tunnin yöllä (piereskeli, kolme maissiannosta taisi olla liikaa..) ja heräili tehokkaasti. Tää aamu oli taas niitä, et tuntui ettei selviä tän väsymyksen kanssa. Huvittavaa, et nyt on onnellinen KAHDEN tunnin unipätkästä, normaalisti kun se on sen tunnin. Muistan Nekun syntyessä, miten valitin neuvolassa, et ei tälläistä kahden tunnin heräilyä kestä.. Nyt olisin siitäkin onnellinen. :-(

Mies lähti yrittämään töissä oloa kipeän selkänsä kanssa. Ei varmaan työsoppari jatku saikkujen takia ja sit ollaankin ilman rahaa ja (työsuhde)asuntokin menee. Lupaava tulevaisuus odottaa.

Jatu, voi itku tota työpaikkaa! Ymmärrän et ottaa päähän! Löytäisitpä paremman paikan ja Typy vois alkaa nukkuu ajoissa.. voimia!

Ainovaavi, IHANAA, onnea! :) Vauvakuume häilyi ilmassa, kun katselin viikonloppuna Minin synnytysvideota. Joo ei oikeesti jaksais, kun tällästä heräilyä ja kaikkea ongelmaa, mut silti..

Ynis, niiin kovasti toivon, et saisit nukuttua! Unettomuus on kidutusta ja töissä on varmaan aika kamalaa yliväsyneenä..

Mini keksi eilen, et ruokaa voi alkaa sylkemään. Sitä ei siis tarvitse ollenkaan nielaista. Niin, ne vähät ruuat mitä saa syödä. Rasittavaa sekin. Kirkuu muutenkin kaiket päivät. Pari viikkoa taisi jopa olla helpompaa, mut nyt ei enää. Lisäksi suloinen palleroikä on ohi, saa raivarin jos joku asia ei mee mielen mukaan (vinkuu sian äänellä, oikeasti, karjuu, Nea pelkää..) ja alkanut läpsiä mua naamalle. Nea käy ylikierroksilla, kun niin paljon oltu sisällä. Mä en jaksais mennä ulos, oon taas TAAS kipeä, kurkku vaivannut pari kuukautta, nyt ärtyi taas pahemmaksi ja lima täyttää kurkun. Hyvästit viimeisille unille. Tän väsymyksen kanssa kaikki tää on liikaa. Kaarimaljat lienee täyttyneet, poistun hapannaamaisena paikalta. Kiitos kun jaksatte vuodesta toiseen kuunnella mun rasittavaa valitusta meidän rasittavista ongelmista, joille ei näy loppua.

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
12/38 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perjantai, kipii:) Tulin pyörällä töihin, kipii:) Nukuin kuin lapsi (sellainen hyväuninen), kipii:) Viis siitä, että lääkkeen voimalla nukuin:)

Enkeli, minäkin toivon kyllä teille helpompaa elämää! Samoin muille joilla vaikeita aikoja! Väsyä saa, samoin valittaa! Muutenhan munkin pitäis vaieta:)

T: Ynis kera aika monen hymiön tällä kertaa:)

Vierailija
13/38 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa ynis paljon hymiöitä :) Tulin iloiseksi täälläkin, hymyt tarttuu :)

Enkelille ja perheelle toivon totisesti jo helpotusta!

Ainovaaville onnea odotukseen!

pikku-ukko roikkuu meillä kuusenkoristeessa parhaillaan. Näyttää äidille ja sanoo jää-jää jää- ja nauraa päälle. Kuusi lähtee sunnuntaina, vaikka kaunis onkin on se tuon taaperon kanssa vähän vaarallinen...

kauppaan pitäis lähteä. Kai se vissiin on paras alkaa pukemaan, että saadaan maitoa vielä tänään.

hyvää viikonloppua kaikille, meillä suunnitelmat vielä auki viikonlopun osalta. katsotaan mitä se tuo tullessaan...

äk ja pojat

Vierailija
14/38 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi Enkeli, tekstis sai mut hymyilemään, kohta " Mini karjuu kuin sika" Samaa olen ajatellut Samusta kun kiljuu JUST kuin pikkuinen sika : D. Toivon teille helpotusta kovasti. Joskus aikaisemmin mua huvitti kanssa kovasti kun kirjoitit et Mini vainoaa sua, se oli niin hyvin sanottu. siltähän se väliin tunuu et nää penaskat oikein vainoaa äitiparkaa, täälläkin!!!!

Me voidaan olosuhteisiin nähden kohtalaisen ok, laian sähköposia jahka ehdin. Onneksi voidaan jakaa nyt ilo lapsista.

Samuska on oppinut osottelemaan ihanasti etusormella ja nostaa kädet pystyyn kun haluaa syliin. Nousee tukea vasten jokapaikkaan ja kontaa koaa kyytiä. lempipuuhaa on kylpeminen (tässäkin on pojat kuin yö ja päivä, pikku-V ei tykännyt vauvana ja vieläkään ei tykkää tukan kastelusta). kun Samuskan nostaa pois kylppäristä alkaa kiljua kuin sika : D, ja jos kylppärin ovi on auki konttaa sinne heti kovaa kyytiä.

tiivii pikku-v ja samuska

Vierailija
15/38 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainovaaville onnea!

Enkelille lähetän lämpöisiä ajatuksia, jos olisi minusta kiinni teillä helpottaisi!

Itsekkin tahtoisin vielä yhden vauvan jos minulla olis mies ja jos joku lupaisi että se nukkuu...

Ee alkaa olla parempi, kortisoni vissiin siis puree. Ei ole turvotusta, ei kuumetta, urtikariakin rauhallisempi. Vain vähän kalpea on. Aalla sen sijaan on silmätulehdus taas. Oma antibiootti vaihdettiin kun ei purrut ja siis kutitti. Mutta ehkä tää tästä.

Ee tahtoo koneelle jotta lopetan.

Mari

Vierailija
16/38 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai puolethan meni jo, mut kuitenki. Uuden vuoden kunniaks on sitten tullu kunnon talvikelit. Ensin ei ollu niin paljoa pakkasta, mutta ottava viima, nyt sitten oli -15 aamusella, iltalukemat näköjään kymmenen kieppeissä. Oudokseltaan on tuntunu muka kovinki kylmältä. Toki pukea on saanutkin ja poskia suojata. On käyty joka päivä kävelyllä ja illalla mennään myös. Iltapäivälällä toki ois vielä vähän valoa, mutta silloin Iika nukkuu pitkät päikkarit ja Pekkakin aikansa ja esikoinen tulee koulusta. Ja ruokaakin pitää laittaa... niin se aika jotenkin vaan tuppaa vierähtämään. Varsinkin kun talvitamineitten kanssa kaikki tarvii apua ainakin hanskoissa.

Oon ollu niin mielissäni, kun oon vihdoin saamassa valmiiks syksyllä aloittamani villikset Iikalle ja niistä tulle hienot :) Toki tässä oli pitkä joulupaussi välissä, jolloin en ees yrittäny ehtiä.

Meinaan lämmittää illalla saunan ja saunottaa porukan. Siinäpä tupakin lämpenee kunnolla. Oma ruljanssihan siitä on, kun mieskin on kurssilla ja mulla on niin pitkä tukka, mut nyt kun Iikakin on jo isompi, niin onnistuu. ennemmin tehtiin yleensä niin et jompi kumpi saunotti lapset ja mä ite saunoin lasten nukkuessa. Mutta aika monesti on tullu ripusteltua pyykkiäkin samalla kuivumaan.

Vieläkö porukkaa on reissussa vai meinaako joku vallan porukasta livetä???? laittakaahan viikonloppuna kuulumisia!!!

Ynis. Kiva, kun oli paljon hyvää mieltä.

Mari. toivon totisesti, et sullakin elo helpottuis ja saisit levätäkin ja nauttia.

Enkeli. Ajatuksissa olet. Mitään järkevää en enää osaa sanoa enkä ehdottaa.

T@hti

Vierailija
17/38 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin kotiinkin pyörällä. Jalat jotenkin laiskana polkemaan, ei varsinaisesti lihakset kipeinä olleet. Niska ihan kipeänä. Jotenkin kylmällä säällä jännittää tuhannesti enemmän polkiessaan. Mutta onpas hyvä mieli! :)

Huomenna varmaankin lähtee joulukoristeet. Odotan taas jo innolla, että saan ne pois täältä. Ei enää ole ollenkaan jouluinen fiilis, joten en jaksa niitä katella.

Jatulle jaksua työntekoon! Epistä, kun on tollainen tilanne. Meidän päiväkodissa hoitajat sanoneet samaa, ettei ole mahdollisuutta pitää ylityövapaita pois koskaan.

Pitäis mennä tekemään fetasalaattia... :)

T: Ynis :)

Vierailija
18/38 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei apua, esikoisella on kasvanut huomaamatta rautahammas alaleukaan etuhampaiden taakse. Puheterapeutti oli eilen huomannut. Mitähän tosta seuraa. Pitää maanantaina soittaa hammaslääkäriin. Ei oltu mitään huomattu, eikä syksyllä hammashoitaja vielä ollut varmaankaan nähnyt mitään päiväkodissa käydessään. Hammas on jo selvästi näkyvissä.

T: Ynis

Vierailija
19/38 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukoissa edelleen, vaikka kirjoitusrintamalla onkin hiljaista.

Bataatti kiehuu hellalla, seuraavaksi makaronit. Väkkärälle evästä... Menemme tänään kylään :) Sosiaalinen elämäni ei ole ihan kuollutta, vaikka välillä siltä tuntuukin :)

Ynis: Jos rautahammas on jo tulossa (siis näkyy), on käsittääkseni hyvä nyppäistä maitohammas pois tieltä. Tämä on luulo, ei tieto.

Kuten huomaatte, asiaa ei riesaksi asti ole :)

a

Vierailija
20/38 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin lapsella oli hampaat just noin ja hml sano et ei tarvi tehä mitää.Rautahammas kasvaa ja maitohammas irtoo ajallaan.Niin se menikin,mut luulen et täs voi olla erilaisiaki neuvoja.

Aateltii lähtä Selloo.Ei ole ikinä käyty ni vaihteluks.Poika tulee huomenna ja sit on taas kauppakäynit rajotettu,se ku ei lähe mukaan eikä montaa tuntia voi olla yksinkää...Typy ei ole lähössä,tahtos ulos.Mut äiti tahtoo kauppaan :-/

jatu