Missa ihmeessa opetan lapsen luistelemaan, kun talvet on tallaisia ja jaahallin yleisoluistelu on ehka kerran talvessa. ARGH!
Kommentit (19)
täällä päin on yleisöluistelua jäähalleissa ja lisäksi ulkona tekojäällä
ja jokunen loskakasa siellä täällä.
Vierailija:
Ja luistimet ainakin on pakko ostaa. Ja ihan kunnolliset ei mitään paskoja.
Koska meidänkin sukupolvemme on luistellut pitää lapsiemmekin luistella, vaikka sitten uimalla.
itse jää patiolle, jos ei muuten jäätä löydä. Niin minäkin teen meidän parvekkeelle, koska luistelu on niin tärkeää, ettei lapsi voi selvitä aikuisuuteen ilman sitä.
t:3
Me asutaan Helsingissä ja kertaakaan ei ole lapset vielä tänä vuonna päässeet luistelemaan. Mutta ei toivoa ole vielä nurkkaan heitetty. Heti kun tulee kunnon pakkaset, tulee tohon lähimmälle kentälle jää. Siellä ne sitten innolla käy luistelemassa, niin kauan kun sitä jäätä on.
Vierailija:
Me asutaan Helsingissä ja kertaakaan ei ole lapset vielä tänä vuonna päässeet luistelemaan. Mutta ei toivoa ole vielä nurkkaan heitetty. Heti kun tulee kunnon pakkaset, tulee tohon lähimmälle kentälle jää. Siellä ne sitten innolla käy luistelemassa, niin kauan kun sitä jäätä on.
Ole sitten onnellinen, että asut siellä Helsingissä. Täällä ei todellakaan jäädytetä kenttiä! Vielä viisi vuotta sitten jäädytettiin, mutta nyt säästävät asiassa. Ihan isossa kaupungissa sutaan. Ja luisteluvuoroja on kaksi kertaa viikossa jäähallilla arkisin noin klo:13.00. Ihan ollaan töissä silloin.
Mihin kukaan oikeasti tarvitsee elämässään luistelutaitoa? Tai hiihtämistä nykypäivänä? Saako tätä mitenkään kyseenalaistaa?
Ja kyllä, omilla lapsillani on luistimet ja sukset ja kyllä heitä mahdollisuuksien mukaan opetetaan niitä käyttämään. Olen vain alkanut itsekseni miettimään, miksi nuo nimenomaiset taidot muka kenellekään ovat niin helkutin tärkeitä, että PAKKO on luistella ja hiihtää vaikka verenmaku suussa. Aivan sama huvitti tai ei.
Käsittämätöntä! Itse olen liki 30 vuotta ja hiihtänyt elämässäni tasan kerran. Hyvin on selvitty.
Vierailija:
Mihin kukaan oikeasti tarvitsee elämässään luistelutaitoa? Tai hiihtämistä nykypäivänä? Saako tätä mitenkään kyseenalaistaa?Ja kyllä, omilla lapsillani on luistimet ja sukset ja kyllä heitä mahdollisuuksien mukaan opetetaan niitä käyttämään. Olen vain alkanut itsekseni miettimään, miksi nuo nimenomaiset taidot muka kenellekään ovat niin helkutin tärkeitä, että PAKKO on luistella ja hiihtää vaikka verenmaku suussa. Aivan sama huvitti tai ei.
Kai se on sitä monipuolisuutta, koitetaan ja opetellaan kaikenlaista. Yksi tykkää luistelusta, jota toinen ei voi sietää, ja toinen tykkää juosta sadanmetrin aitoja.
ei edellytetä perheen ostavan urheiluvälineitä. Voisi aika moni kritisoida, jos koulusta tulisi lappu, että ostakaapa lapsellenne maila, pallo ja räpylä, koska ensi viikolla pelaamme pesäpalloa.
Maailmassa on todella paljon urheilulajeja, ja vaikka vanhemmilla olisi rahaa ja aikaa mielinmäärin ei kai kukaan pysty tarjoamaan lapselleen niiden kaikkien harrastusmahdollisuutta.
Suomessa ei pohjoita lukuunottamatta ole enää sellaisia ilmoja, että luistelua tai hiihtoa tarvittaisiin tai voisi paljonkaan harrastaa.
Jokainen perhe voi valita harrastusmahdollisuuksista sellaiset, joita voi veidä lapsensa harrastamaan.
Vierailija:
Mihin kukaan oikeasti tarvitsee elämässään luistelutaitoa? Tai hiihtämistä nykypäivänä? Saako tätä mitenkään kyseenalaistaa?Ja kyllä, omilla lapsillani on luistimet ja sukset ja kyllä heitä mahdollisuuksien mukaan opetetaan niitä käyttämään. Olen vain alkanut itsekseni miettimään, miksi nuo nimenomaiset taidot muka kenellekään ovat niin helkutin tärkeitä, että PAKKO on luistella ja hiihtää vaikka verenmaku suussa. Aivan sama huvitti tai ei.
Niin tärkeä, että pakko ostaa puolitoistavuotiaalle luistimet ja raahata jäälle hoipertelemaan ja kaatuilemaan.
Vierailija:
Niin tärkeä, että pakko ostaa puolitoistavuotiaalle luistimet ja raahata jäälle hoipertelemaan ja kaatuilemaan.
Kuka on käskenyt viedä just kävelemään oppineen luistelemaan? Ihan itse saat valita, ostatko sille luistimet, vai etkö osta.
Ei koulu tai päiväkotikaan voi pakottaa ostamaa niitä luistimia. Mutta mitä jos lapsella on itsellä intoa opetella, ja teidän asenne on toi mikä nyt on? eli ihan perseestä koko hiihto ja luistelu, ei ole kelejä, ja varusteetkin maksaa.
Voi helvetti! ei voi muuta kuin ihmetellä aikuisia ihmisiä, ootteko edes muuten aikuisia?
Vierailija:
ei edellytetä perheen ostavan urheiluvälineitä. Voisi aika moni kritisoida, jos koulusta tulisi lappu, että ostakaapa lapsellenne maila, pallo ja räpylä, koska ensi viikolla pelaamme pesäpalloa..
on nykyään surkeita Etelä-Suomessa ja pahemmaksi vaan menee, niin mitä järkeä on väkisin opetella luistelemaan, jos ei ole jäätäkään. Tällä vauhdilla 20 vuoden kuluttua luistelemaan pääsee niin harvoin, että mitä väliä osaako vai ei.
tampereella olis voinut harrastaa sitä vielä toissapäiviänä
Ja luistimet ainakin on pakko ostaa. Ja ihan kunnolliset ei mitään paskoja.
Koska meidänkin sukupolvemme on luistellut pitää lapsiemmekin luistella, vaikka sitten uimalla.