Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys Teille, onnelliset odottajat:)

12.11.2008 |

Elelen piinaavia piinaviikkoja ja normaalisti kirjoittelen tuolla ensikoissa, mutta nyt olisi kysyttävää teiltä plussanneilta. Minulla on pco ja tällä hetkellä viides clomikierros meneillään, ovikset plussasivat viime viikolla ja kaikki saatiin kerrankin ajoitettua toivotusti:) Kysymykseni koskeekin nyt näin piinaviikon kunniaksi kiinnittymisvuotoa..Onko teillä ollut sellaista vai onko se vain "vauvakuumeen luomaa", jos ymmärrätte? Itselläni on nyt nimittäin ilmestynyt rusehtavaa, valkovuodon kanssa tullutta vuotoa, jota ei aikaisemmin ole ollut. Ymmärrän toki, että välivuodot tai tiputtelut voivat johtua mistä vaan, kuulisin vaan kovin mielelläni kokemuksianne. Siis onko tällaista kummaan aikaan tullutta vuotoa ollut ja mihin se on teillä viitannut? Vuotoa ei ole ollut paljoa kerralla ja tullut tavallaan kahteen otteeseen ovulaation jälkeisillä, suunnilleen 6-8 päivillä..Tämän lisäksi vihlovat alavatsakivut ja tavallaan ihan kuin oviskivut eivät olisi menneet kokonaan pois. Kiitos jos jaksoitte lukea, tämä ei nyt ole ihan tämän palstan asiaa, mutta tuntui hölmöltä tonne lapsettomuus-puolellekaan laittaa. Ihanaa odotusaikaa! terveisin jennifer

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäisessä testissä viiva oli kans tosi haalea ja jouduin oikein mieheltä kysyä et onko tuossa jotain ja mies näki sen ihan selvästi eli en kuvitellut sitä vaikka ehkä aikaista olikin testata. Mun mielestä mulla meni aika kauan et viiva alkoi tummua, ihan pikkuhiljaa se alkoi olla tummempi joka kerralla ja mä tein varmaan viisi testiä kaikkiaan. Mutta meni muistaakseni yli viikkoa et testiin tuli tosi tumma viiva ja sillon se tulikin kun olin testin kastanut pissaan varmaan sekunnin ajaksi. Joten voi ihan olla mahdollista et menee jonkun aikaa ennen kuin tummuu, jos vain pystyt niin kannattaa pitää pari päivää taukoa ennen kuin teet uuden testin (hyvä sanoa kun en itsekään malttanut) niin sit se ainakin olisi tummempi. Ite pelkäsin et jos on kemiallinen kun oli niin haalea kauan aikaa.

Melko hyvin on mennyt, muutaman päivän olin viime viikolla saikulla kun alkoi töissä ottaa mahaan niin kipeää kun jouduin paljon nostella. Joudun päivittäin nostella, nyt oon yrittänyt sitä välttää. Mut nuo kivut tuntui supistuksilta, siis sen perusteella mitä ihmisiltä oon kysellyt ja netistä lukenut. Äippäpolillä kävin mut ei ilmeisesti sit ollut supistuksia, normaaleja kasvukipuja vain jotka voivat olla kivuliaita varsinkin kun kohtuu joutuu kasvaa melko paljon kun on kaksoset mahassa. Jos oikein paljon teen raskasta niin sattuu mahaa mut ei niin pahasti. Kun jaksaisi ens vuoden alkuun töissä niin se olis tois hyvä. Ja onhan toi mahakin pikkuisen kasvanut, pian joudun siirtyä äitiysvaatteisiin.

Mutta kyllä tuo sun testi näyttäis hyvältä jos kerran kuitenkin näkyvä viiva tuli ja testiajan sisällä, joten onnea plussasta, tule sitten kertomaan kun saat tummemman viivan. Mitä testiä muuten käytit?

Vierailija
2/5 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas viestistä ja onnitteluista, kyllä vertaistuki on tässä jännityksessä tervetullutta:) Testasin eilen kp 34/34 uudelleen ja kyllä viiva oli vahvistunut, mutta ei kyllä tumma vielä. Oli kivaa kun kerroit omasta kokemuksestasi, toivon että itselläni käy samoin ja viiva vahvistuisi entisestään pian. Kuinka nopeasti sellainen kemiallinen raskaus sitten voidaan poissulkea? Taustalla pyörii kaikki kauhujutut näistä, mutta toisaalta mulla on jotenkin sellainen vaisto, että olisin raskaana. Ihan kuin sen tavallaan itse tuntisi ja olo on erilainen, sen lisäksi ihan fyysisiä oireita on ja tällä kertaa tiedän etten ole vain kuvitellut niitä. (kiva jos jaksoit lukea avautumistani:) Muistatko itse tällaista vaiston tunnetta? Missä vaiheessa tunnistit raskausoireita?

Toivon vaan niin paljon, että jos tämä on nyt sitä, että kaikki menisi hyvin loppuun asti..

Missä vaiheessa olit sitten ensimmäisessä ultrassa? Saitko silloin tietää että saatte kaksoset? Ihanaa! :) Toivon, erttä sinne asti pääsen ja että kaikki hyvin siellä, se kyllä varmasti auttaa konkretisoimaan tilannetta.

Onnellista odotuksenjatkoa ja ihanaa viikonloppua!

plussan vahvistumista niin paljon toivova Jennifer

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa varmaa sanoa tosta kemiallisesta mut luulis et testiin ei tulis tummempaa viivaa vaan sen pitäisi haaleta, kun hormoonia ei kuitenkaan tule lisää. Mullahan kans joka testi aina aavistuksen tummempi kunnes sit tosi tumma, joka sullekin vielä tulee :)

Mulla oli ekoina oireina melkoinen nipistely alamahassa jota ei ennen ole ollut. Tissit tais ruveta sit vähän jälkeen päin kipeen tymään ja huono olo tais alkaa joskus rv6 jälkeen jos nyt oikein muistan, eihän siitä kauan ole mut onpan unohtunut jo. Sellainen ällötys ja jatkuva nälkä mulle tuli ensin ja se nälkä oli tosiaan jatkuva, vaikka söi ja maha tuli täyteen niin tunnin päästä tuntui kuin ei olis koko päivänä syönyt mitään. Mulla pahontivointi sitten loppui ja alkoi parin viikon päästä uudestaan, mutta kaikkiaan vain neljä kertaa olen oksentanut. Olo ei vieläkään ole paras mahdollinen mut melko hyvä, ruoka tosin ei maistu aina oikein hyvin mutta syön kyllä.

Mulla nipistelee mahaa jatkuvasti ja nosteleminen sattuu jos töissä oikein paljon pitää nostella, mutta on kuulemma ihan normaaliakun mulla kohtu joutuu kasvaa niin paljon et on molemmille tilaa.

Eka ultra meillä oli rv 7+0 ja sillon selvisi et kaksi vauvelia tulossa. En oikeastaan tiedä oliko mull amitään tunnetta ennen testiä, toisaalta luulin et menkat alkaa kun tiedän aina miten alkaa eli pari päivää aikasemmin on kokoajan sellainen tunne et kohta valahtaa, eipä sit alkanutkaan. Mutta toisaalta tuo nipistely oli kyl et pakkohan mun on olla raskaana kun ei tätä yleensä ole normaalissa kierrossa. No sit testin jälkeen pelkäs sitä kemiallista mut jotenkain kyllä kait tiesi et raskaana ollaan. Kaksoset ei ollut yllätys tuon hoidon takia sillä kaksi alkiota siis siirrettiin ja vähän ajatteli et oliskohan molemmat tallessa ja mies oli koko ajan et kyllä siellä varmaan on kaksi.

Lääkäri kysyi sit ennen ultraa et montako siirrettiin, sanottiin et kaksi ja et vähän jännittää montako siellä on, tuumas sit vähän nauraen et kyllä täällä kaksi on.

Aina uskoin et kyllämeille vielä joskus raskaus suodaan mut silti ei olis uskonut et näin hyvä tuuri et molemmat kiinnittyy kun on niin vaikeaa ollut saada raskaus alkamaan.

Maha on kasvanut vaikka mulla on sitä ennestäänkin aivan liikaa, mut kyllä huomaa et alamaha on ihan selvä pallo ja äitiyshousuihin siirrytään aivan pian kunhan löydän jostain hyvät.

Hanna ja tuplat rv 14+3

Vierailija
4/5 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt suoraan osaa kysymykseesi vastata, mutta kerronpa kuitenkin oman kokemuksen. Meille tehtiin elokuussa ICSI ja muutamia päiviä ennen testaamista mulla alkoi alamahaa nipistellä melkeinpä kokoajan ja normaali kierrossa mulla ei tuollaista nipistelyä ole ollut. Haalean plussan sain pp10 joka sitten tummui pikkuhiljaa ja kaksoset meille on nyt sitten tulossa viikkoja vasta 13+1, joten vielä pitkä matka edessä. Mulla tuon nipistelyn paljous saattoi johtui siitä että kaksoset on tulossa, mutta siitä jo vähän uskalsi toivoa et oliskohan nyt onnistunut kun ei sitä normaalisti ole ollut.

Joten jos sullakaan ei normaalikiertoon kuulu nuo vihlovat kivut niin toivotaan että merkkaisivat plussaa niinkuin minulla.

Neljä vuotta tähän meni ja vieläkin välillä ajattelee et herranen aika mähän tosiaan oon raskaana, ei oikein tahdo aina uskoa sitä.

+++säteitä sinulle, tule kertomaan miten kävi.

Vierailija
5/5 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti viestistäsi, ilahduin, kun olit vastannut kysymykseeni. Suuren suuret onnittelut maailman hienoimmasta asiasta, plussaamisesta! Jouduin pitämään vähän etäisyyttä palstalle kun alkoi piinaviikot pyörimään mielessä..Kuinka sun raskautesi on sujunut? Kyllä se niin varmasti myös on, että kun sitä ihmettä joutuu pidemmän aikaa toivomaan niin sitä uskomattomammalta se tuntuu. Kysyisin vielä, että kuinka nopsaa tämä "haalea plussasi" sitten tummui? Sain itse tänään eka kertaa elämässäni hyvin hennon toisen viivan raskaustestiin ja nyt mietityttää viittaakohan se mahdolliseen raskauteen, vaikka haalea kontrolliviivan verrattuna oli. Testaan tässä viikolla uudestaan, niin toivoisin, että vahvistuisi:) Meneillään on kp 32/34 eli oikeastaan kk eivät ole vielä myöhässä mutta malttamattomana testin tein:)

Ihanaa odotusaikaa sinne ja huippuhyvää vointia!

Terkuin jennifer