Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kivunlievityksestä

01.01.2008 |

Hei te, jotka olette kahdesti tai useammin synnyttäneet ja käyttäneet/saaneet eri kivunlievityksiä eri kerralla. Haluaisin kuulla vertailua ottaako epiduraalia vai ei?

Esikoista synnyttäessä en ehtinyt epiduraalia saamaan, sillä synnytyssaliin mennessäni olin jo " liikaa" auki. Kuitenkin avautumisvaihe kesti nopean alun jälkeen vielä nelisen tuntia, mutta mistäpä kätilöt sitä olisivat voineet ennustaa.. Pärjäsin kuitenkin suht hyvin (ainakin näin 1,5 vuoden mieleen palauttamisen jälkeen) ilokaasulla. Muuta kivunlievitystä en saanut kaurapussien ja lämpöisen suihkun lisäksi. Nyt odotan toista ja synnytys lähenee, mietinpä tässä vaan, että otanko epiduraalipuudutusta vaiko en. Kertokaahan te kokemuksianne, joilla on sekä-että kokemukset. Kiitokset jo etukäteen! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on aika moni epiduraalia vastaan. Hyvä puoli siinä on se että vie kivut (yleensä) kokonaan, mutta myöskin ponnistustarpeen monesti.

Itse haluan toimia aktiivisesti synnytyksessäni, joten en aio epiduraalia ottaa. Ekassa synnytyksessä sen sain enkä ollut tyytyväinen...

pricilla

Vierailija
2/3 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tarvittaessa epiduraali, jos muu ei auta. Eihän sitä tarvitse etukäteen päättää. Mulla oli supistukset ponnistusvaiheessa sen verran vaimeat ekassa synnytyksessä että ponnistamista oli hieman hankala ajoittaa. Kuvittelisin ettei se epiduraalipuudutuksessa ainakaan helpompaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla