Kuinka kauan voit pitää tampoonia, niin että se ei vuoda läpi? Kartoitan tässä vaan, että onko
mulla runsaat vai normaalit kuukautiset. Ja jos kyseessä on vaikka esimerkiski vaaleanpunainen OB, siis super. Ja runsaimmat vuotopäivät.
Kommentit (13)
Jos on se suurin vuotopäivä, voin tuota normaalia pitää 4-6 tuntia vuotamatta läpi. Muina päivinä voinkin sitten pitää vaikka 10 tuntia ilman että vuotaa. Eli mulla on lyhyet menkat, joista yhtenä päivänä vuotaa suhteellisen paljon ja muina vain tiputellen. Ja tiedän, että on aika niukat menkat.
Vuodattepa te runsaasti! Itse kun joskus harvoin käytän tamppoonia niin saa olla puolipäivää. Siteen vaihdan n.4x päivässä ja silloinkaan ei yli tulemisen riskiä.
Runsaimpina päivinä (joita on 4) käytän kaikkein suurinta tampoonia ja isoa sidetta. Tämäkin yhdistelmä kestää korkeintaan 2 tuntia.
Valitettavasti samanlaiset kivut kuukupin kanssa =(
ehkä 4-6 h. Mulla on runsaampaa vuotoa (siis muihin vuotopäiviini verrattuna) 3 päivänä. Sitä ennen ja sen jälkeen on monta päivää niukkaa vuotoa, jolloin selviän phs:llä. Runsaamman vuodon aikana on sen verran kipeä maha ja " alapää" , etten yleensä käytä tampoonia vaan sidettä. Allwaysin " vihreän" -normaalisiteen vaihdan n. 6 h välein. Runsaimpina öinä riittää onneksi vaaleanpunainen O.B. Nukun kyljelläni ja siteen kanssa tulisi yöllä sivuvuotoja.
Nyt hormonikierukka eikä vuotoja ollenkaan. taivaallista! Suosittelen
Töissä tosiaan on aika vaikeeta. Varsinkin jos ei pääse vessaan juuri silloin kun pitäisi. Pahimpina päivinä en juuri käy missään.
T: 8
Kestivät 12 pv, ehkä se runsain terä katos, olivat runsaat silti.
Kuppi ja side on mulleparempi vaihtoehto, vaikka pitäähän sitä kuppiakin tyhjentää.
Alkuun voi kyllä tulla vuotohäiriöitä muutaman kuukauden mutta niukentua pitäisi silti
Onneksi pahin kestää vaan reilun vuorokauden
Käytänkin aina tamppoonin kanssa sidettä. muuten olis housut veressä heti kun kotipihalta pois pääsen.