vesien menosta kysymys...
Eli tuossa äsken siivoillessa tuli yhtäkkiä kunnon loraus " jotain" , meni pikkuhousunsuojasta läpi, ja nyt alkoi pelottaa että oli lapsivettä. Apuva. Mistä sen tunnistaa, oliko kyseessä vaan todella runsas määrä valkovuotoa, vai oliko se " sitä itseään" ? Olen nyt joulusta lähtien kärsinyt kivuliaista suppareista, nyt niitä ei kuitenkaan tunnu. Vaavi, joka normaalisti riehuu koko ajan, on nyt jotenkin vähän rauhallisempi. Viikkoja vasta 34...:( Ärsyttäisi vaan lähteä synnärille tilannetta tarkastamaan, kun olin siellä viimeksi perjantaina suppareiden takia. Tulee vähän sellainen " hermostunut esikoisenodottaja" -olo... Eli te jo kertaalleen synnyttäneet, kun vedet tulee, millaista se on?
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä vol. 423...
Kommentit (7)
Mulla ainakin on tullut valkovuotoa tässä loppuraskauden aikana välillä ihan silleen lorahtamalla ja oon kans säikähtänyt että oliko lapsivettä... On kuulemma ihan normaalia että loppuraskaudessa valkovuoto lisääntyy ja menee " maitomaiseksi" . Tietenkään koskaan ei voi olla varma. Lapsiveden menosta on kokemusta esikoisen kohdalla ja silloin kyllä lorahti niin että tuli vaatteista läpi ja lattialle jäi lammikko mutta oon kuullu myös tihkuttamalla valuneesta lapsivedestä...Eli tiedä häntä...Tietty aina kannattaa käydä varmistamassa kun ei ole varmuutta.
Eli ei tainnu musta olla paljo apua... =/
-miina-liina rv 38
Mulla meni esikoisen kanssa lapsivedet rv36+6. Koska en ollut varma, mitä lorahdus oli, soitin synnärille ja käskivät pistää siteen ja katsoa, minkälaista siihen tuleva vesi oli. Haalean vaaleanpunainen oli lapsivettä. Mulla tuli kyllä kunnon lorahdus, sänky kastu, luulin ett tuli pissat housuun. Jos sitä vettä tulee enemmän, niin varmasti kandee lähtee synnärille.
Mulla on tuosta vesien menosta kahta erilaista kokemusta. Esikoista odottaessa alkoi aamulla sängystä ylös noustessa pikkuisen valua reisiä pitkin. Ei siis ollut tosiaankaan mikään tulva. Viikot oli silloin 40+6, soitin synnärille, käskivät tilata ambulanssin ja tulla siis makuuasennossa (liekö tämä jo vähän vanhentunut käytäntö). Sillä reissulla vauva sit syntyi, mutta vasta seuraavan vuorokauden puolella.
Viitosen synnytys käynnistettiin tipalla ja silloin kuului ihan kunnon poksahdus, kun kalvot puhkesi. Ei silloinkaan kyllä itse asiassa vettä tullut tulvimalla. Ehkä olis tullut, jos olisin ollut pystyasennossa.
Mutta sinun tilanteestasi puheen ollen, niin varmaan viisainta soittaa synnärille ja tarkistaa asia sieltä, miten pitäisi toimia. Sieltä saa varmasti parhaat ohjeet :-).
neronja rv 35+2
Viikkoja jotain 38 kun huomasin että nyt lirahti jotain pöksyyn :) Hajutonta, kirkasta, ei siis mitään limaa. Soitin seuraavana päivänä neuvolaan, ja menin sinne niin terkka tarkisti jollain " tikulla" oliko lapsivettä. Sen mukaan ei ollut. Tätä lorahtelua jatkui parisen päivää ja ei mitään huimia määriä kerrallaan, mutta tarpeeksi kuitenkin. Onneksi oli ultra varattu viikkoa ennen laskettua aikaa (lapsen suuren koon takia) jolloin lääkäri totesi että lapsivettä ei juuri lainkaan! Joten sitten suoraan synnytyssaliin ja käynnistykseen.
Kannattaa ehdottomasti tarkistaa, sillä ei ole mukava olla epävarma.
Amaria 21+4
Eli silloin ajattelin kysyä voisiko tikuttaa. Nyt ei ole vähään aikaan mitään tullut, että ehkäpä kyse oli vain todella runsaasta valkovuodosta. Kamala painontunne vaan jäi vaivaamaan, koko ajan kova " kakkoshätä" :) Nauratti kun aamulla kävin vessassa tuon lorahduksen jälkeen, niin mies huuteli oven takana että " kato ennenkun vedät, ettei ole tullut vauvaa" . Tsiisus, just tuolleenhan ne vauvat tuppaa syntymään, huomaamatta vessanpönttöön...:D
mulla lorahti kanssa esikoisesta vedet housuille kun kävin vessassa, ylösnousemisen jälkeen poksahti.. mutta tuo " kakkoshätä" oli meillä ainakin merkkinä, että vauva laskeutu hurjaa vauhtia ja alkoi heti vesien menosta. synnärillä käskettiin sanoa koska tulee tällainen olo niin saisi alkaa ponnistaa.. niin siis oltiin oltu siellä jo 7,5 tuntia ja puol tuntia eteenpäin niin tyttö synty jo..
meillä oli jo viikkoja kasassa yli 41, mutta kuitenkin..
Koskaan ei ole liian " turhaa" mennä käymään synnärillä jos jokin asia huolestuttaa.Sinuna menisin näytille koska siellähän se selviää ihan helposti!!
Itselläni kun viimeksi meni vedet,se oli kunnon poksahdus ja ns.kaikki tuli kerralla alle,vaikka eihän sieltä kaikki tulekaan kerralla,siltä se siis minusta tuntui.
Onnea tulevaan:)
Hanan rv31