Ihanaa olla 36v kolmen lapsen äiti!! Sitä osaa jo täss iässä kasvattaa =) Säälittää nuo nuoret
äidit, jotka eivät tiedä mistään mitään, sorry, mutta näin se vaan on!!!
Kommentit (19)
kun täytyy täällä sitä hehkuttaa! ;)
T: Nuori, mistään mitään tietämätön äiti, joka tulee todennäköisesti näkemään lapsen lapsensa ja ehkä heidänkin lapsensa
Olen 19v. äiti enkä kaipaa sinun sääliäsi, saati hyväksyntääsi. Minusta tuo sinun asenne on kohtuullisen pyllystä ja taidat kirjoittaa vaan ärsyttääksesi. Jos sinua oikeasti joku nuoriäiti säälittää, niin auta häntä... Äläkä täällä netissä mäkätä...
ps. Et vaikuta kovinkaan kypsältä ollaksesi 36v.
ja avarakatseiselta naiselta. Toivottavasti ylemmyydeentunteesi jossain vaiheessa helpottaa ja kasvat aikuiseksi.
Onhan meitä nuoria äitejä täällä enemmänkin, välillä tuntuu että olen ainoa. Terv. Äiti 19v.
Olen 19v. äiti enkä kaipaa sinun sääliäsi, saati hyväksyntääsi. Minusta tuo sinun asenne on kohtuullisen pyllystä ja taidat kirjoittaa vaan ärsyttääksesi. Jos sinua oikeasti joku nuoriäiti säälittää, niin auta häntä... Äläkä täällä netissä mäkätä...
ps. Et vaikuta kovinkaan kypsältä ollaksesi 36v.
meinä kun olen 25v 2 lapsen äiti.. opiskelen hoitovapaan ohella ja palan vakityöhöni valmistumisen jälkeen kun kuopus on 3v. Ja mua ei ainakaan pidä sääliä.
mitä ihmettä HAHAHA!! olet....sekaisin??
Täytyyhän jonkun vastata noille, jotka luulevat tietävänsä kaikesta kaiken... t.4
hahaaa.. olen 23v kahden lapsen äiti ja kaikki ovat kehuneet lapsiani koska ovat niin hyvin kasvatettu :) ei se iästä riipu vaan ihmisestä.
esim. itse sain ensimmäisen jo päälle kaksikymppisenä, nyt olen melkein 35 ja odotan kolmatta.
kummassakin on omat hyvät ja huonot puolet, olet sitten tullut äidiksi nuorena tai vähän vanhemapana.
mutta henkinen ikäsi paljastui viestisi sisällöstä. Kuule, koitahan kasvaa aikuiseksi sinäkin: vanhoilla päivilläsi! ;)
Ei nuori äiti oo sama kuin huono äiti!
T. 23v kahden lapsen äiti
T: Nuori, mistään mitään tietämätön äiti, joka tulee todennäköisesti näkemään lapsen lapsensa ja ehkä heidänkin lapsensa
Todennäköisyyksien varassa on turha elää... kaikkea voi sattua.......... Ja tuohon tietämättömyyteen; kysy neuvolasta apua, kirjallisuuttakin löytyy (kirjastonhoitajat osaavat auttaa oikean hyllyn luo) jne.. toki av:ltäkin kuulee hyviä ohjeita (?)
Minusta kasvatustaito on vain murto-osaltaan tiedoista kiinni. Eniten se on kiinni asenteesta, eikä se - sorry nyt vaan - ole iästä kiinni.
- 41 v. -
eivätkä vietä teini-ikää kolmekymppiseksi asti, kuten monilla näyttää olevan tapana. Biologisessa mielessä on hyvä saada lapset alle kolmekymppisenä, on pienempi todennäköisyys komplikaatiohin raskaudessa ja lapsen kehityshäiriöihin.
T: Kolmen hyvinkasvatetun lapsen äiti 29v.
Hyvät ja huonot päivät ne on kaiken ikäisillä äideillä, vai oletko itse joku supermamma? Tiestysti ikä tuo mukanaan itsetuntemusta ja -luottamusta, mikä varmaankin helpottaa kasvattamistakin, mutta kyllä nuoretkin äidit voivat olla sinut itsensä kanssa. Itse halusin lapset tehdä nuorena, jotta jaksan paremmin heidän kanssaan.
Mua ei ainakaan tarvitse sääliä, pärjään ihan hienosti.
T: yhteisöpedagogi 25 v. (4- ja 1- vuotiaat tytöt)
Tuskin olit silloin 36, vai saitko juuri kolmoset?
Olit varmaan itsekin ihan tollo äiti esikoisellesi kun olit, iiiikkkk, nuorempi silloin!!!
nuoret äidit osaavat sopeutua paremmin vanhemmat rooliin, vanhemmuus tuntuu luonnolliselta eikä uhrautumiselta. Lisäksi nuorempana vanhemmaksi tulleiden parisuhteet olivat onnellisempia ja kestävämpiä.