Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ottaa chihuahua kun lapsi juuri täytti 2v?

Vierailija
31.12.2007 |

Jo kauan olen haaveillut koirasta, mutta mietityttää miten lapsi ja koira tottuu toisiinsa.

Mun vanhemmilla on kissa ja sen tyttö antaa olla rauhassa vaikka se nukkuisikin sohvalla ja on osannut varoa sitä ja silittää varovasti jos on halunnut kokeilla kissaa. Mut oliskohan koira sit eri juttu kun se enemmän varmaan seurais ja olis tekemisissä mukana toisin kuin kissa...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova koirakuume vaivaa, mutta meillä on myös juuri 2v täyttänyt lapsi.

Tuleeko tuon ikäinen koiran kanssa toimeen ja osaako varoa mahdollisia pissejä? Vai pitäiskö vielä odottaa?

Vierailija
2/10 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rotuista koiraa sä olet miettinyt? :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten, kyllä lapset ja lemmikit sopivat hyvin yhteen!

Vierailija
4/10 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/10 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutulla on ja se on aivan vallottava pakkaus, lapsrakas eikä hauku juuri ollenkaan, ihana! :)

Ainakin joku pieni rotu.

t: 2

Vierailija
6/10 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei saisi pudottaa maahan edes puolen metrin korkeudesta. Meillä pentu kompastui pienenä portaissa ja putosi pari rappusta lattialle. Sitä korvia särkevän itkunsekaisen ulvomisen määrää. Kauheaa oli siis.

Kaksivuotias haluaa varmaan myös itse kantaa pentua, joten aika riskialtista puuhaa noin pienen rodun kanssa. Chihu-pentu vaatii myös paljon huomiota (kuten pikkulapsi), alkuaikoina voit varautua ottamaan koiran mukaan suihkuun, vessaan ym.

Vierailija
7/10 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompanakin se sitoo paljon ja saattaa elää sellaiset 12 vuotta.

Vierailija
8/10 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/10 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin hovawart kun pienempi oli puoli vuotta ja kolme vuotias oli isompi silloin, ja hyvin meni, koira ei silmäänsä räpäytä kun lapsi konttaa ylitseen edestakaisin. Sitten kun sattuu, ottaa hellästi hampailla kiinni, juuri sen verran että lapsi uskoo.

Mutta ei välttämättä tarvitse noin iso olla, joka keskikokoinen vahvahermoinen. Ja mitä chihuista olen kuullut, vahvahermoisuus on kaukana niistä.

Vierailija
10/10 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan kun kyse noin pienestä ipanasta. Siis isompien kanssa meneekin varmaan. Pieni lapsi voi vahingossa katkoa koiralta luita, ovat nimittäin niin huomaamattomia ja pikkuisia. Ei ole kiva juttu lapselle eikä koiralle. Mieluummin sellainen rotu joka tykkää lapsista ja kestää vähän kovempaakin menoa rakenteen puolesta. Ei tarvitse olla mikään iso koira siltikään, mutta tukevampi rakenteeltaan. Esim welsh corgi pembroke tulee mieleen, " kaikkien kaveri" ja kuitenkin suht pieni mutta tukevaa tekoa. Tietty pitkän selän takia voi saada jossain vaiheessa ongelmia, ei hyvä kävellä rappusia. Tutustukaapa rotuun, ihania koiria!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi