Minullapa ei olekaan ammattia eikä koulutusta ollenkaan.
Kun amiskin on monelle kauhistus, mitä ajatuksia herättää kolmekymppinen, jolla ei ole _edes_ sitä amistutkintoa?
Kommentit (47)
Kouluttamaton voi vastata hätätilanteessa, että kyllä minä tämän osaan vaikka minulla ei ole alalle koulutusta olekkaan. Uskottavuus ja luottamus ei siinä ainakaan kasva.
Noin selvään provoon tartut? Ei kannata tuhlata energiaa. No toki, jos on sellainen räyhäämistarvepaikka jäänyt räyhäämättä :)
ap
Vierailija:
Näin on me ihmiset olemme vuorovaikutuksessa toisiimme. Kouluttamaton tarvitsee koulutetun ihmisen apua kun hätä tulee.
Kouluttamaton voi vastata hätätilanteessa, että kyllä minä tämän osaan vaikka minulla ei ole alalle koulutusta olekkaan. Uskottavuus ja luottamus ei siinä ainakaan kasva.
Täh? Nyt en ymmärrä. Mikä oli viestisi punainen lanka?
ap
Aina voi tietysti mennä toisten siivellä esim. aviomies tai muu sokea joka ei näe tarkoitusperiäsi.
mulla yksi tuttu, ei ole käynyt päivääkään töissä, ei siis ede kesätöissä. Ei mitään koulutusta eruskoulun jälkeen. nyt 30v, viisi lasta ja mies ja yhteiskunta elättää.
On vielä muutenki harvinaisen sivistymätön ja todellinen rasisti. Ihminen jonka kanssa puhuessa tulee paha olo, mielepiteet on just niin hölmöjä. Toivottavasti saisi lapsensa opiskelemaan ja tekemään töitä
Vierailija:
mulla yksi tuttu, ei ole käynyt päivääkään töissä, ei siis ede kesätöissä. Ei mitään koulutusta eruskoulun jälkeen. nyt 30v, viisi lasta ja mies ja yhteiskunta elättää.On vielä muutenki harvinaisen sivistymätön ja todellinen rasisti. Ihminen jonka kanssa puhuessa tulee paha olo, mielepiteet on just niin hölmöjä. Toivottavasti saisi lapsensa opiskelemaan ja tekemään töitä
Vierailija:
Se, että mitä ikinä teetkin ilman koulutusta ei luottamus sinuun ole kovin suuri. Sinä häviät ja jäät yksin kovanpaikan tullen.
Aina voi tietysti mennä toisten siivellä esim. aviomies tai muu sokea joka ei näe tarkoitusperiäsi.
Sinulla on nyt joitakin todella erikoisia mielkikuvia minusta ja työstä jota teen. En oikein ymmärrä, mitä tarkoitta noilla ajatuksillasi.
Miksi ilman koulutusta ei voi tehdä/osata työtään hyvin? Minä häviän? Jään yksin? Tarkoitusperät? Häh?
Ellet sitten leiki kanssani ja koeta provoilla päätäni sekaisin Sitten ymmärrän, että en ymmärrä :D
ap
olen osakkaana yrityksessä, jossa työskentelen. Teen työtä, josta pidän. Mukavasti eletään lasten ja lemmikkien kanssa :)
He eivät pääse lastentarhaan töihin vaikka olisivat hoitaneet lapsia 20 vuotta kotona. Heiltä kysytään koulutusta. " Kotiäiti" ei ole koulutus.
Kuka heitä sitten arvostaa? Toiset kotiäidit ja niillä meriiteillä ei pitkälle potkita.
ja on kyllä ihan eriasia ammattimaisesti opettaa muiden lapsia kuin hoitaa omia kotona.
ja 29 tarkoitin tuolla rasismilla sitä, ettäs ekin on mielestäni sivistymättömyyttä, niputetaan ihmiset tietynlaisiksi ihonvärin tai synnyinmaan takia. Muita tuollaisia kavereita mulla ei ole, eikä itseasiassa tämäkään ole kaveri. Totuus kai on, että ihmiset mielellään viettää aikaa kuitenkin aika samantyyppisten ihmisten kanssa kuin itse on.
Oikeasti vaan ärsyttää tuon ihmisen, joka ei viitsi itse tehdä mitään työtä jatkuvat valitukset kuinka raha ei riitä aj tuet on liian pieniä. monta kertaa olen vastannut, että mene töihin tai pitääkö minun tehdä töitä sinunkin puolesta
Ei koulutusta ei työpaikkaa ja siivoojaksikaan ei pääse ilman koulutusta.
Onnea valitsemallasi tiellä. Siinä ei osakkuudet paljon auta.
Mutta fakta on se, että tietotaitoasi ei arvoteta samassa määrin, kuin koulutetun. Jos istut koulunpenkille, luet yritystaloutta ja johtamista, niin nimesi kuuluu ja näkyy. Neuvojasi kysytään ja sinulta halutaan oppia asioita joihin voi luottaa...
hoitoalan työtä!! Ja erittäin arvostettu työntekijä: Tunnollinen ja erittäin aktiivinen sekä reipas
Naisilla ei tällaiseen rappujen nousuun nyky-yhteiskunassa ole mahdollisuutta. Se ei onnistu ilman koulutusta. Naiselta vaaditaan koulutusta. Miehet selviävät luonteensa ja karismansa kanssa aina helpommin, ei naiset. On kysymys promilleista Topinkin kohdalla, vain harvat ja valitut pystyvät Topin tasolle. Ei myöskään pidä unohtaa, että hänen taustallaan on suuri uskonnollinen ryhmä. Hän on tarvinnut äärimmäisen paljon apua myöskin koulutetuilta ihmisiltä. Ihminen ei pysty mihinkään yksin, ei edes mies.
Jos suomalaisten koulutustaso lasketaan minimiin, niin hukka meidät perii.
verrattuna koulutettuun. Onko se vaivan arvoista?
Toivottavati työnantaja on kouluttanut häntä selviytymääm kiperistä tilanteista.
Monesti tällaiset kiltit nöyrät ihmiset, vailla koulutusta tappavat itsensä työllä. He omaavat 99% heikon itsetunnon. He kompensoivat syyllisyyttään tekemällä kaikki työt jotka ei muille kelpaa.
Vierailija:
Mutta fakta on se, että tietotaitoasi ei arvoteta samassa määrin, kuin koulutetun. Jos istut koulunpenkille, luet yritystaloutta ja johtamista, niin nimesi kuuluu ja näkyy. Neuvojasi kysytään ja sinulta halutaan oppia asioita joihin voi luottaa...
Olet erittäin väärässä. Teen työtä, jossa nimenomaan papereilla ei ole minkäänlaista merkitystä. Esim. työhaastattelussa nykyiseen paikkaani työnantaja eihalunnut nähdä yhtäkään todistusta mistään työpaikasta tai koulusta. Työtehtävien hallitseminen ratkaisee, ei koulutus.
ap
Vierailija:
Kolumnisti??? BBBBBBBBBBBUUUUUUUUUUUUUAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
Päivän paras! Vai että oikein VAPAA AJATTELIA? Anna mun kaikki kestää.