Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuodan verta kokoajan. Mitä ihmettä minussa on vikana

Vierailija
30.12.2007 |

Tämä ongelma on siis ollut jo vuosia. Välillä lievempänä, e-pillereillä ja raskaana ongelma on poistunut.

Kuukautiskierto on n. 28 päivää. Menkat kestävät reilun viikon erittäin runsaina. Ja noh, lopun ajan kierros vuodan verta muuten vain. Useita ruokalusikallisia päivässä, ihan kirkasta tuoretta verta.

Kohtua on ultrattu ja jotain perusverikoikeita otettu eikä mitään vikaa ole löydytty. Ei sukupuolitauteja tms.

Keltarauhashormooneista ei ole apua

Nyt olen taasen lääkärille aikaa varamassa. Eihän sitä tiedä jos tämä lääkäri sattuisi tietämään missä vika.

Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa? Tietäisittekö mikä voisi olla vikana?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteitä joutuu käyttämään jatkuvasti.

t: ap

Vierailija
2/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohuet limakalvot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eipä kait ne kovinkaan paksut voi olla kun verta tulee kokoajan

Mitä ne ohuet limakalvot sitten käytännössä tarkoittaisivat?

Vierailija
4/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääpä mennä googlettamaan

Vierailija
5/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ai taida olla se. En vuoda muutan verta suuremmin, siis haavoista yms.

Ainoastaan tuolta alapäästä.

Vierailija
6/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa...siis käsittääkseni jos on ohuet limakalvot voi tulla haavaumia jotka ei sulkeudu...voidaan joskus " polttaa" kiinni. Oiskohan joillakin hormoneilla asiaan vaikutusta...

Vierailija
7/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usempaan kertaan kuitenkin ultrattu ja aina sanottu että oikein hyvältä näyttää.

Meikkaisin minäkin että hormooneista tämä johtuu. Mutta mistä niistä ja miten ne saa kuntoon.

Olisi kiva löytää edes joku jolla on tai on ollut samanlainen ongelma mutta ilmeisesti tämä on suht harvinainen vaiva. Siis että vuotaa näin pahasti eikä terolutit auta.

Vierailija
8/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos ruokakauppa reissusta selviää yösiteen kanssa.

Muina päivinä pärjää kuitenkin ihan tavallisellä siteellä. Joskus hyvinä päivinä jopa pelkällä pikkuhousunsuojalla.

Eli eron menkkoihin ja muuhun vuotoon huomaa kyllä selvästi.

Vierailija
9/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis veikkaisin itsekkin että hormooneista johtuu tämä todella rasittava ongelmani.

Vierailija
10/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi jo senkin olevan aika matala moisesta vaivasta.

Vierailija
11/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotoa oli oikeastaan 3 viikkoa vuotoa ja yksi kuiva ja söi pillereitä.

Vatsakipuja oli myös.

Tehtiin tähystys ja kystia leikattiin pois, sijaitsivat jossain kohdun takan ja eivät ultrassa siksi näkyneet.

Vierailija
12/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin, että olisi jo mittailtu, jos noin kauan olet vaivasta kärsinyt. Ja kai nyt sentään olet kokeillut traneksaamihappoa (Cyklokapron)?

t. hyytymistutkimusten ehdottaja

Vierailija
13/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähystykseen pääsyä minäkin olen miettinyt mutta tähän asti lääkärien mielestä on ultraus riittänyt.

Nyt on tosiaan tarkoitus sitten ensivuonna varata aika uudelle lääkärille ja katsotaan sitten osaisiko hän auttaa minua yhtään.

Vierailija
14/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jotain perushormooni verikokeita on otetty ja niissä on kaikki kunnossa

Mistään Cyklokapronista en ole kuullutkaan. Mitä se on?

Kaippa nuo lääkärini sitten ovat vain surkeita, olen käynyt kunnallisessa naistentautien lääkärillä sekä yksityisellä. Yksityinen määräsi vain jotain keltarauhashormoonia ja vitamiineja. Eihän niistä ollut mitään apua.

Yleensä ehdottoavat vain e-pillereitä ja kun niitä en ole suostunut syömään niin sitten sanotaan ettei tälläisille vuodoille voida mitään.

Vierailija
15/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni vuotojen syynä oli iso kysta. meinasin ehdottaa tätä, mutta kun sut ultrattu. Kannattasko käydä toisella gynellä, nää laitteet ei oo aina hyviä ja esim. mulla sanottiin että on myooma kohdussa...sitten kun nää molemmat piti poistaa laparoskopiassa ei sitä myoomaa kohdussa ollutkaan !? Mitä lie gyne ultrallaan nähnyt...

Vuotoa oli yli puolenkuuta...saas nähdä oliko ko. toimenpiteestä apua.

Vierailija
16/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin uudestaan, sut olikin ultrattu jo useesti.

t.20

Vierailija
17/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsit verenvuodosta, eikä sinulle ole määrätty mitään verenhyytymistä edesauttavaa? Siis Cyklocapronin tapaista??? En kyllä tiedä kuinka voi käyttää yhtäjaksoisesti, mutta kai nyt jollain annostuksella sekin kävisi.

Menisin sinuna yksityiselle gynelle. 1 käynti maksaa Kelan korvausten jälkeen jotain 50¿ luokkaa, johan sinulla menee saman verran parissa kuukaudessa siteisiinkin.

Suosittelisin kyllä myös kokeilemaan sitä kuukautiskuppia tuolla vuotomäärällä. Itse en ole testannut, koska minulla päinvastainen ongelma, eli PCO:n takia menkat tulee ehkä 5-6 kertaa vuodessa. Olen kyllä kokenut myös runsaat menkat ennen tätä tautia. Ei silti mitään tuohon verrattavaa, mutta sen verran runsaat kuitenkin että supertamponit kesti tunnista kahteen ekana vuotopäivinä.

Vierailija
18/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa myös ultrattu useasti. Ja molemmat lapset ovat vielä syntyneet sektiolla joten jos siellä kohdussa olisi jotain ylimääräistä niin luulisi että se olisi jo huomattu.

Olin 17v kun menkat tulivat viikon välein, Ja aina yhtä runsaina. Sain epillerit ja vuoto oli silloin normaalia.

Mutta kun lopetin alkoi tämä jatkuva vuotaminen. Vuosi meni, tulin raskaaksi. Synnytyksen jälkeen kun menkat alkoivat vuosin taas jatkuvasti. Vuosi meni taas ja olin raskaana.

Ja taas sen jälkeen vuodan jatkuvasti. Jopa enemmän nyt kuin ennen.

Vierailija
19/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yksityiselle olenkin nyt varaamassa aikaa. Jyväskylästä Anna Kivijärvelle. Häntä on kovasti suositeltu. Jospa hän osaisi auttaa

Vierailija
20/30 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim ylimääräiset vuodot voivat olla merkki syövästä tai kasvaimista. Vaadi se tähystys jos ei ultrassa ja verikokeissa näy mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä