Mitä pitäisit jos lapsesi opettaja muuttaisi sukupuolensa?
Kommentit (7)
olisi vähän kurjaa kun kiva ope olisi sitten pitkään sairaslomalla, ei kai sellaisesta ihan pian työkuntoiseksi toivu.
Muuten sillä tuskin olisi hänen työhönsä vaikutusta.
että opettaja on mielenvikainen ja sairas hullu pervo-maanikko. Alkaisin osoittamaan mieltäni koulun edessä ja vaatisin kovaan ääneen sen kakkiaisen erottamista ja karkottamista koko kunnan alueelta. Sen jälkeen vaatisin todistetusti heteroa, keski-ikäistä ja hiukkasen uskovaista opettajaa tilalle lapsilleni roolimalliksi...
että opettaja on mielenvikainen ja sairas hullu pervo-maanikko. Alkaisin osoittamaan mieltäni koulun edessä ja vaatisin kovaan ääneen sen kakkiaisen erottamista ja karkottamista koko kunnan alueelta. Sen jälkeen vaatisin todistetusti heteroa, keski-ikäistä ja hiukkasen uskovaista opettajaa tilalle lapsilleni roolimalliksi...
Ei unohdeta sitten mainita, että rakastamme syntistä, mutta vihaamme syntiä. Ettei kellekään käy epäselväksi, että ME ollaan hyviä ihmisiä! ;)
onhan se varmaan ollut hirveää syntyä väärään ruumiiseen ja elää siinä ties kuinka monta vuosikymmentä. Ja mitä on tehnyt ihmisen itsetunnolle ja minäkuvalle se, että hän on jatkuvasti miettinyt ollakko vai eikö olla ja mitä sitä sitten olisi ja onko sittenkin erehtynyt jostain niin olennaisesta kuin sukupuolestaan. Ja OLISIN HUOLISSANI myös siitä, että miten tämmöisellä epävarmuudella varustetun opettajan persoona tukee pienten lasten kasvatustyötä - sillä persoonalla ja itsetunnolla ja minäkuvalla kun työtä paljolti tehdään. Ja jokunen täysin käsittämätön juttu saattaisi saada selityksensäkin - meidän lasten open itsetunto kun ei ihan tunnu riittävän siihen, ettei hän aina olekaan oikeassa.
Ja kyllä mä miettisin myös, miten asiaa läpikäytäisiin mun omien, just omaa sukupuoltaan ja sukupuolisuuttaan ihmettelevien esimurkkujen kanssa. Että missä menee asiallisen tiedon ja informaation ja lapsen rauhoittamisen ja itsestään vakuuttamisen läpi kulkeva trapetsiköysi.
Näin siis jos opettaja alakoulussa. Yläasteella aineenopen kohdalla persoonan merkitys on jo paljon pienempi. Toisaalta lasten hämmennys oman sukupuolensa kanssa vielä suurempi.
Suoraan sanoen vaihtaisin lapsen koulua.
mennä yhdessä laulamaan virsiä sen pervomaikan ikkunan alle. Ja itse asiassa seurata virsiä laulaen häntä kaikkialle...
Pakko olla rohkea ihminen.