Vuotoa alkuraskaudessa
Heippa!
Tiedän, että tästä on miljoonat keskustelut täällä käyty, mutta kaipailisin silti kokemuksia.
Mulla on kaksi alkuraskauden keskenmenoa takana viime kesältä, suunnilleen 5+0 ja 5+3 sekä yksi onnistunut raskaus vuodelta 05. Jouluaattona jälleen onnellisena testattiin plussa, joka vahvistui pitkin viikkoa. Eilen kävin gynellä kovien selkäkipujen takia, mitkä kuitenkin rauhoittuivat ennen kun lääkäriin pääsin. Ultrassa ei näkynyt vielä yhtään mitään, viikkoja siis nyt 5+1. Lääkäri kyllä sanoikin aloittaessaan, ettei varmastikaan mitään näy. Koska ei mitään näkynyt, jäi pienen pieni epäilys kohdunulkoisesta aikaisempien selkäkipujen takia. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että normaali raskaus on paljon todennäköisempi.
Tänään aamulla sitten alkoi vuoto ja itkuhan siitä tuli, kun oli niin samanlainen kuin molemmilla kerroilla silloin kesällä. Vuoto kuitenkin loppui tosi lyhyeen eikä päivän mittaan ole tullut yhtään mitään. En uskalla kuitenkaan ajatella mitään mistään ja asennoidun täysin keskenmenoon, mutta tietenkin pieni toivon kipinä itää, josko kuitenkin. Tämän pitkän selostuksen jälkeen kysymys onkin, että minkälaisia vuotoja teillä on ollut ja kuitenkin kaikki kunnossa tai onko näin pieni vuoto tiennyt keskenmenoa. Tai ylipäätänsä mitä toi vois olla, jos ei keskenmeno. Varasin jo gynelle ajan torstaille (aikaisemmin ei saanut sille, jolle haluan mennä), mutta kannattaako mennä, jos vuoto ei jatku ja kuitenkin olen menossa kontrolliin 10.1. sen ku-epäilyn takia.
Erittäin sekavaa selostusta, mutta toivottavasti olis jollakulla jotain kokemuksia. Kiitos jo etukäteen ja kaikille hyvää vuodenvaihdetta.
Äitsy
Minulla tuli vuotoa esikoista odottaessani kolme kertaa. Ensin joskus viikolla6, sitten 8 ja 12. 12 viikolla vuoto oli suurinta, mutta silloinkin vähäistä. Kävin tarkistuksessa ja kaikki oli hyvin. Nyt toisessa raskaudessa ei ole vuotoja vielä näkynyt ja menossa viikko 11.
Sinuna en menisi siihen torstain ultraan. Odottaisin sinne 10.1 ultraan ja silloinpitäiskin sitten näkyä jo vaikka mitä :) Oletko aivan varma hedelmöittymisen ajankohdasta? Voihan olla että se olisi ollut myöhemmin ja nyt vähän tiputtelee, koska menkat kuuluisi olla nyt. Ja ultrassa ei vielä sen vuoksikaan mitään näkynyt.