Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa matematiikan taitoiset!!!

Vierailija
30.12.2007 |

Ollaan ostamassa miehen kanssa asuntoa ja tarvitaan apua sen laskemiseen, että miten laina pitäisi jakaa tasapuolisesti!

Jos siis asunnon hinta olisi 100 000, josta mies rahoittaisi omistaan 20 000 eli 20%, niin miten jakaa laina, jotta omistusosuus voitaisiin sopia jotenkin järkevästi?

Ajatus olisi siis, että mies omistaisi asunnosta sitten esim. 3/5 ja minä 2/5. Meinasin, että jaettaisiin sitten laina noissa suhteissa, mutta ei se taidakaan olla reilua miehelle, joka on jo viidenneksen maksanut...

Auttakaahan nyt, kun mulle ei nää matikka-asiat tunnu valkenevan! :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitte ostatte 50/50 ja laina yhteiseksi ja meette naimisiin.

Vierailija
2/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan nimenomaan niin, että mies omistaa asunnosta enemmän. Naimisiin ei olla menossa.

Menisikö niin, että jos maksaisimme lainan 80 000 puoliksi, niin mies omistaisi asunnosta 3/5?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä maksat asunnosta 40 000, mies 40 000 + 20 000 = 60 000 eli miehen omistusosuus 3/5

Vierailija
4/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä omaisuutta ja paremmat tulot, mulla ei mitään ja huonot tulot. Ei olla naimisissa, joten omaisuus ei kuitenkaan olisi yhteistä.

Itse asiassa täytyy sittenkin vielä miettiä tuota lainan jakamista jotenkin muuten kuin 50/50, sillä ajatus oli se, että mulla olisi vähemmän lainaa kuin miehellä, jotta mullakin jäisi palkasta jotain käteen lainanlyhennyksen jälkeen.

ap

Vierailija
6/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jakaisi asunnon hinnan osiin, esim. kymmeneen. Mies voisi sitten omistaa asunnosta esim. 7/10 ja minä 3/10. Saisiko siitä jotenkin jaettua lainanlyhennyksenkin eri suuruisiin osiin?

ap

Vierailija
7/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko järkevää ostaa yhteistä asuntoa, jos omistussuhteet ovat nyt jo noin hankalat miettiä?

Vierailija
8/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onkohan järkeä sitoutua yhteiseen asuntoon ja lainaan, jos tekee noin vaikeaa saada mietittyä omistusosuuksia? Normaalitilanne on se, että 50/50 omistetaan ja otetaan lainaa, oli sitten ne palkat toisella isommat tai pienemmät.

Vierailija
9/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli hyvä pointti, yritin miettiä tätä jotenkin liian monimutkaisesti! =) Täytyy varmaan puhua vielä pankissa asiasta, eiköhän ne laske nämä meile ihan tarkkaan.

Ja ihmettelijöille tiedoksi, että me teemme omat ratkaisumme tämän asuntoasian suhteen, kuten muissakin asioissa, ilman että meidän tarvitsee tehdä niin kuin " normaalisti" tehdään ja kuten kaikki muut tekevät.

ap

Vierailija
10/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on joskus ostamassa asuntoa yksinään, saa hän sen ikään kuin ensiasunnon ostajana.

Vierailija
11/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ero tulee, enemmän maksaneen on hankala osoittaa, että isompi osa asunnosta kuuluu hänelle. Jos ei sopueroa tule, saattaa hän joutua kärsimään tilanteesta.

Vierailija
12/12 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on jo maksanut asunnosta 1/5 ja sitten vielä lyhentää lainaa 3/5, niin eihän se ole ollenkaan tasapuolista, jos ap omistaa siitä 2/5 ?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi