Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotias ei syö, mitä pitäisi tehdä???????????

Vierailija
29.12.2007 |

Aamupuuron syöminen voi kestää kaksikin tuntia. Lopulta on muutama lusikallinen syöty.

Ruoka ei kelpaa - eikä välipala. Käy itse hakemassa jukurttia jääkaapista.

Iltapuuron kanssa sama juttu kuin aamulla.

Tätä on jatkunut muutaman viikon.

Auttakaa!

t. Väsyneet vanhemmat

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias!?? Ei herranjumala, kyllä on taas ressukkavanhemmat!

Nyt ette anna lapselle MITÄÄN ruokaa ruokailujen välillä, ja KIELLÄTTE (kyllä, vanhemmat voivat tehdä niin) ruuan hakemisen jääkaapista. Ei kai se kunnon ruoka nyt maistu, jos lapsi mussuttaa itse kaapista kaivamiansa välipaloja pitkin päivää!

Voi miten teidät uusavuttomat saisi tästä maailmasta jonnekin muualle.

Vierailija
22/29 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä:

meillä joskus lapsi sanoo, ettei aio syödä ruokaansa. totean esim. " sen vahingon tämä talo kestää" ja kerron milloin on seuraava ruoka. saatan vielä kysyä jaksaako olla sinne asti syömättä. usein lapsi sitten kuitenkin syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan kuulostaa erittäin tutulta tuo syömälakkoilu. Joskus elää päivän Danoninolla ja kolmella kierremakaroonilla. Toisena päivänä menee sitten paremmin. Lapselle ei syömisestä tule paineita, kun sanotaan, että kolme lusikallista täytyy ottaa, koska olet kolme vuotias ja sitten voit loput jättää. Ja lusikallisten täytyy ollaa riittävän isoja, muuten se on vasta puolikas. Näin myös, kun lapsi sanoo, ettei enää jaksa. Ja lusikalliset lisääntyy ikävuosien mukaan, esim. isosiskolla lusikallisia tulee jo 5.

Jos on jotain mistä lapsi ei tykkää, sanon vain nätisti, että kaikesta ei tarvitse tykätä mutta kaikkea pitää maistaa. Niin kauan, kun lapsi kasvaa en ottaisi stressiä syömisestä. Sirkustelemisesta saat vain ongelmia.

Vierailija
24/29 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala on tarjolla tietyn aikaa. Annat lapselle puurolautasen eteen ja syöt itse samalla. Jos lapsi ei ole noin puolen tunnin kuluessa syönyt puuroaan, käsket kiittää ja nousta pöydästä ja korjaat tyynen rauhallisesti, ilman mitään dramatiikkaa lautasen pois. Ei missään perheessä katsella mitään kahden tunnin aamupalaesityksiä. Jos lapselle tulee nälkä ennen lounasta, et todellakaan anna hakea mitään jugurttia, vaan annat lapsen vaikka karjua nälkäänsä lounaaseen asti. Tarjoat lounaan normaaliin aikaan, ja jos lapsi ei edelleenkään noin puolessa tunnissa ole syönyt, korjaat lounaankin pois. Näin jatkat, kunnes lapsi oppii, että ruokaa saa vain ruoka-aikana ja se kannattaa syödä silloin. Ja että äitiä ei suuremmin hänen syömättömyytensä liikuta, eli sillä ei mitään lisäpisteitä saa.

Vierailija
25/29 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoakin rajoitan, joisivat sitä puoli litraa kerralla.

Vierailija
26/29 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun aamiainen on puuroa ja hedelmiä. Kokonaisuus on tärkeintä, ei orjallinen ateriarytmi. Jos jollakin aterialla lapsi syö hyvin niin sekin on jo hyvä.

Vierailija
27/29 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahan siellä on taas jollain jäänyt perjantai seksi väliin tai muuten vaan kohdeltu kaltoin.

Älä AP ota ressiä tommosten ihmisten jutuista.

Käy meilläkin 3v ite jääkaapilla, iskee tuolin alle ja kiipee siihen kattomaan mitä siellä on. On se lapsen ruokakaappi myös niinkuin tämä kotikin.

Nämä ovat kaikki ohimeneviä asioita nämä syömisjutut.

Ja me äidit päästään taas pätemään täällä kenellä parhaat syöttämisneuvot etc. Ja kenen kotona paras kuri ja lapsenkasvatusmetodi..

Anna olla noi jutut ihan omassa arvossaan!

MUISTA ETTÄ ET OLE TEHNYT MITÄÄN VÄÄRÄÄ! ja samaa pohditaan kaikissa lapsiperheissä - miten saada lapsi syömään?

Oman 3v tarhakavereilla oli ollut ihan mega hirveä joulu mummolassa ruokailun suhteen.. Ajattele ne tilanteet kun isovanhemmat ja sukulaiset vielä siinä vieressä neuvoo kun kaikki tietysti osaa ja tietää parhaiten..;)

Joten no worries. Kyllä lapsi syö sitten kun syö. Rakkaus on tärkeintä!

Vierailija
28/29 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt myös niin että kysyn lapselta kauppaan mennessä mitä sinä kulta haluat syödä tänään. Jos sanoo en mitään anna vaihtoehtoja mistä tykkää. Sitten aina valitsee jonkin ja oikein odottaa kun tulen kaupasta, saa tuntea itsensä tärkeäksi näin. Ei mua haittaa syödä kalapuikkoja jos lapsi niitä haluaa..

Mun isosiskolla on itsellä jotain traumoja meidän syömisestä lapsena kun isä pakotti istumaan tuntikaupalla, ja sitten sisko on omien lastensa kanssa ollut niin että ei tarvi syödä ollenkaan jos ei halua. Ja aina kun ollaan mummolassa näen kun mun isän verisuonet alkaa kohota otsalla. Mutta se on siskoni juttu. Itse yritän muutaman lusikallisen leikitellen etc ilman suurta draamaa, koska mulla ei itsellä ole samoja traumoja kun isosiskolla tai en muista ainakaan.. meillä ikäeroa 5v.

Joten nää on kaikki ihan henkilökohtaisia juttuja. Joka perheessä taistellaan lasten syömisestä tavalla tai toisella. Ne ei vaan jossain vaiheessa syö kunnolla ja se on vaan otettava niin että ne ei nyt syö kunnolla. Kyllä sitten taas alkaa syömään jossain vaiheessa.

Ja nyt vielä joulut ja kaikki uudet lelut ja pitkät vapaat ja muut sekoittamassa lapsen päätä..

Älä ota ressiä! Olet hyvä äiti!

Vierailija
29/29 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Älä AP ota ressiä tommosten ihmisten jutuista.

Käy meilläkin 3v ite jääkaapilla, iskee tuolin alle ja kiipee siihen kattomaan mitä siellä on. On se lapsen ruokakaappi myös niinkuin tämä kotikin.

Mutta lapsella ei ole samaa tietoa kuin aikuisilla terveellisestä ruoasta. Herkkujahan lapsi kaikki päivät söisi ja sitten kun siihen tottuu, on aika vaikea opetella syömään normaalia, terveellistä kotiruokaa. Esimerkiksi maustettu jogurtti on sellainen sokeripommi, että kun sitä oppii vetämään napaansa päivät pitkät, ei tavallinen ruoka maistu miltään eikä tuo sitä sokerin aikaansaamaa mielihyvää, johon lapsi on jo ehtinyt tottua.