Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt meni taas hauska ilta pilalle

Vierailija
29.12.2007 |

Kun luki tuon Suomenruotsalaisuus viha ketjun. Miten joku jaksaa? tai siis miten te jaksatte? ja miten voitte haukkua jonkun ihmisen identiteettiä ja äidinkieltä rumaksi?

Joku sanoi että mies ruotsinkielinen mutta puhuu sitä vähän, saisi olla puhumatta kokonaan. Miten joku voi kieltää mieheltään osan identiteettiä vain siksi ettei itse ole osa sitä tai ei pidä siitä?

Minusta ihan käsittämätöntä ja taas kuvaa sitä että täällä palstalla on todellakin ihmeellistä kummallista sakkia.

Tuli paha mieli kaikkien suomenruotsalaisten puolesta.

En minäkään käy arvostelemassa ihmisten naamoja, koteja, sukutaustoja, koulutusta, työtä, lasten ulkonäköä, painoa mitä tahansa. Ihan siis käsittämättömän sairasta tekstiä ja suoraan sanoen hävettää kaikkien puolesta.

Menipä kiva ilta pilalle.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei itke sitä, että Ahvenanmaalla räjäytellään postilaatikkoja jos niissä on suomenkielinen nimi tai sitä, että suomenkieli on kielletty joka paikassa. Tai esim. sitä, että ruotsinkieliset ihmiset tietyillä alueilla (pohjanmaalla) kieltäytyvät puhumasta suomea suomenkielisten ystäviensä kanssa, koska " heidän ei tarvitse" . Huhhuh, kroohpyyh. Tai sitäkään, että monet perheet kieltävät lapsiensa puhuvan suomea kaveriensa kanssa, eli harrastetaan suuren luokan ruotsinkielisten lasten ja nuorten eristämistä koko lopusta maasta. Aiheesta teki muuten biisin juuri " joku" Klamydia. En tiedä bändin nimeä ruåtsiksi. Såri.

Vierailija
2/2 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse asunut Keski-Euroopassa monta vuotta ja jotenkin aina ollut ylpeä siitä että suomessa 2 virallista kieltä ja sen mukana rikkaampi kulttuuri. Kehoittanut ihmisiä tutustumaan suomeen rauhassa sillä koko maa on niin järjettömän monisyinen ja sävyinen. Ja musta se on hienoa.

Siksi ehkä vedin herneet nenään kun tajusin että ihmiset eivät osaa arvostaa asiaa vaan aina pitää haukkua sitä mikä on vieras ja ehkä pelottavakin.

Hölmöä. Tai sitten olen itse ollut hölmö kun en ole tajunnut mikä rasisimi tässä maassa on piilossa. Ihan turhaan kuitenkin, kun kaikki on niin hyvin. Nojoo.. taas pohdintaa josta ei synny muuta kun itselle mielipahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla