Annatteko lasten olla nakuna kun teillä on vieraita?
Itse en ikinä ole antanut. Jos vaippaa vaihdetaan tai iltapesulle mennää vieraiden läsnäollessa on tietysti ok että vaihdon yhteydessä tulee nakuhetkikin eikä minua kiusaa jos lapsi juoksee hetken niin. Mutta...
olimme viemässä kummitytölle (2,5 v) joulupaketteja ennen joulua ja tyttö oli koko vierailun noin 1,5 tuntia ilkialasti. Eikä vahemmista siinä ollut mitään kummallista. Riehui vielä isoveljensä kanssa pylly pystyssä koko ajan.
Minusta se ei ollut kohteliasta meitä vieraita kohtaan, meillä on lapsille aina ennen vieriaden tuloa katsottu että on siistit ja puhtaat vatteet. En anna lasten juosta nakuna uimarannallakaan.
Onko muiden mielestä siis ihan normaalia että lapset juokseen nakuina vaikka tulee vieraita???
Kommentit (103)
Hä? Onko tää ketju totta? Alastomuus on luonnollista. Pitääkö pikkulapselle jo opettaa että oma keho on no-no vaikka selvästi nauttivat olostaan omassa ihossaan. Kyllä meillä vaatteet on ja pikkarit pidetään jalassa sohvalla, mutta jos haluaa muuten nakuna juosta niin siitä vaan
Vieraiden läsnäollessa on aina paita ja housut. Muuten ovat kotona aina vain kalsarisillaan.
Vierailija kirjoitti:
Hä? Onko tää ketju totta? Alastomuus on luonnollista. Pitääkö pikkulapselle jo opettaa että oma keho on no-no vaikka selvästi nauttivat olostaan omassa ihossaan. Kyllä meillä vaatteet on ja pikkarit pidetään jalassa sohvalla, mutta jos haluaa muuten nakuna juosta niin siitä vaan
Ei meillä kukaan ole halunnut nakuna juosta. Taitaa vanhemmat opettaa olemaan alasti.
Olen lopettanut kyläilyt paikoissa missä lapset alasti. En myöskään kutsu kylään niitä joiden lapset ovat mukamas päiväkuivia ja pissaavat housuun monta kertaa päivässä.
En anna. Mielellään toi 21v kyllä vehkeitään esittelisi.
Kyse ei ole siitä, että lasten alastomuus häiritsisi. Kyse on siitä, että se hygienian puute häiritsee ja on todella ällöttävää.
Tajuatko te kuinka paljon niitä ulostebakteereja leviää kotiinne? Katso joskus lapsesi alushousuja illalla, voin luvata ettei ole todellakaan puhtaan valkoiset. Mieti sitten missä se kaikki erite ja bakteerit on jos kulkee alasti. Miksi ihmiset ylipäätään käyttävät alushousuja? Olisiko siksi ettei päällihousut olisi aivan eritteissä ja likaiset illalla? Että on siihen ihan syynsä.
Ehkä sinua ei oman lapsen paskat, pissat, pyllyn kaivellut, pimpin sörkkimiset, kolibakteerit ja madonmunat häiritse, mutta harvinaisen yksinkertainen olet jos et ymmärrä miksi vieraita häiritsee. Tai pikemminkin kuvottava.
Ei ihme, että se kihomatovaroitus sen kuin pysyy päiväkodin ovessa🤢
En anna ja sen jälkeen loppui kaikki nakuilu kun oli kihomatoja.
Tossissaanko täällä osa mammoista ihmettelee miten oman mussukan alaston ja likainen alapää voi ketään häiritä?! Iljettävää. Eikö häiritsisi jos joku tuttu aikuinen koko päivän hengaisi teillä paljaalla perseellä, raapisi ahteriaan ja värkkiään pesemättä joka kerta käsiään, istuisi ja hinkkaisia itseään teidän sohvalla, lattialla, tyynyillä, ruokapöydän tuoleilla, sohvan viltteihin jne? Sitten vähän kopeloimaan sun meikkejä pyllyn kaivelun lomassa, jääkaapille, kaukosäädintä käteen jne. En usko, että tykkäisit. Ihan yhtä vieras se sinun lapsesi muille on kuin aikuiset tuttavasi sinulle.
Olen sanaton. En varmaan koskaan kykene enää pikkulapsiperheissä vierailemaan ajattelematta sitä ulosteen määrää mikä pinnoille on klähmitty ja hinkattu. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanaton. En varmaan koskaan kykene enää pikkulapsiperheissä vierailemaan ajattelematta sitä ulosteen määrää mikä pinnoille on klähmitty ja hinkattu. Yök.
Onneksi läheskään kaikki perheet eivät ole vastenmielisiä joissa lapset rahnuu peräaukkoaan ja pissavehkeitään pitkin kämppää.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Käyttääkö kaikki aikuiset ihmisetkin muka alushousuja kotona koko ajan. Itselläni ihan perus joskus vaikka suihkun jälkeen että on esim. pitkä villapaita ja ei housuja näin talvella, enkä todellakaan pidä kotiani epähygieenisenä :D Onhan ihan normaalia, että aikuisilla on toistensa sukuelimiä suussaan tuon tuosta eikä sitäkään ajatella ällöttävänä, niin miksi se olisi jotenkin pahempi jos ne koskee joskus johonkin sohvan pintaan, jos kuitenkin ne pesee säännöllisesti.
En käytä kokoajan. Suihkun jälkeen aikaisin aamulla olen ainoa hereillä oleva niin annan deodorantin kuivua ja pimpille happea olemalla alasti meikatessani ja hiuksia laittaessani. Eli noin 20min päivässä olen ilman alushousuja suihkun lisäksi, mutta en todellakaan istu missään paljaan peräni kanssa tai hengaile toisten seurassa tuolla tavalla.
Miksi alushousuja myydään? Miksei kaikki kulje pelkissä farkuissa ja leggareissa. Siinä selitys mikä lasten alastomuudessa häiritsee.
Oksettava. Kertoo kyllä paljon näistä tietyntyyppisistä äideistä. Aivan sokeita omalle toiminnalleen kun kerran sinne lapsi kuplaan ovat päätyneet ja kuvittelevat kaikkien olevan yhtä myytyjä lastensa edessä. Ei käy mielessäkään, että oman maailmannavan räät, madot, pissat ja kakat saattaisi inhottaa muita.
Miehen siskon lapset 4v. ja 3v. leikkii kotona usein alasti. Pyytävät tietysti aina kyläillessä lastenhuoneeseen katsomaan leluja ja leikkejä. Minua inhottaa koskea siellä yhtään mihinkään kun mietin missä kaikkialla ne pyllyt nuohoaa ja kun kaivelevat alapäätään ja koskevat heti perään leluihin. Yritä siinä sitten leikkiä kahvilan asiakasta ja ole syövinäsi niitä ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Miehen siskon lapset 4v. ja 3v. leikkii kotona usein alasti. Pyytävät tietysti aina kyläillessä lastenhuoneeseen katsomaan leluja ja leikkejä. Minua inhottaa koskea siellä yhtään mihinkään kun mietin missä kaikkialla ne pyllyt nuohoaa ja kun kaivelevat alapäätään ja koskevat heti perään leluihin. Yritä siinä sitten leikkiä kahvilan asiakasta ja ole syövinäsi niitä ruokia.
Iljettävää. Todella inhottavaa yrittää suhtautua tuollaisiin kuin normaalisti lapsiin. Sinuna lopettaisin kyläilyt. Ne peräpääsormet ovat varmasti koskeneet kaikkeen mitä kahvipöydässäkin tarjotaan.
Missä kohtaa näiden lasten nakuilun puolustajien mielestä lapsen pitää ruveta käyttämään vaatteita vieraiden läsnäollessa ja julkisilla paikoilla, kuten uimarannalla? Onko 18 vuotta se rajapyykki jos ei huvita aiemmin? Miksi lapsi opetetaan olemaan alasti ja pukemaan vaatteet tietyssä iässä, mikä on se ajatus siinä takana, että lapsen pitää olla alasti?
Oon 15 vee tyttö olin poika kaverin luona yö kylässä poika kaverini on 14 poika kaveri oli koko aika alasti myö ruoka pöydässä samoin hänen pikku veljensä jotka on 13 ja 10 ja 6 ja 4
Me käytii saunas poika ystäväni kaa saunassa
Oisin halunnut olla rauhas poika ystäväni kaa mut sen veljetkin ja äiti isi tuli saunoo meidän kaa aluksi oli outoo mut sit totuin olee alasti poika ystäväni perheen kanssa
Sano asiata että lapselle pitää opettaa käytöstapoja jo pienestä pitäen. Sä oot kummi, sun tehtävä on osallistua myös lapsen kasvatukseen.
Miksi jonkun lapsi on alasti vieraiden ollessa kylässä tai ylipäätään pitkin päivää? Istuu kaikkialla paljaan alapäänsä kanssa. :/