Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat! Mitä tarkoittaa Jumalan varjelus,

Vierailija
28.12.2007 |

kun uskovillekin tapahtuu pahoja asioita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se tarkottaa sitä että jos ja kun niitä vaikeuksia tulee niin Jumala auttaa vaikeimman yli.

Se on vähän niin ku turvatyynynä. Pehmittää iskua

Voi olla hyvinkin rankkaa, mut niistä pääsee kuitenkin yli turvaamalla Jumalaan. ja usko antaa toivoa, että vaikeankin ajan yli selvitään.

Uskossa olo on vähän niinku autolla ajo ohjaustehostimen kanssa. Ite on päätettävä suunta, Mmut Jumala auttaa kääntymään ja on sitte se turvatyynykin..

Näin ajattelisin. Joltain kunnon uskovalta voi tulla parempi vastaus..

Vierailija
2/11 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että joku tekee pahaa mun lapsille, ihmisten keskitysleirikokemuksia yms. tosi pahaa. Miten kesken raiskauksen voi ajatella, että tämä on Jumalan varjelusta?

Kysyn tätä vilpittömästi.

Terv. Kysymyksistä sekaisin oleva ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

se, että joku tekee pahaa mun lapsille, ihmisten keskitysleirikokemuksia yms. tosi pahaa. Miten kesken raiskauksen voi ajatella, että tämä on Jumalan varjelusta?

Kysyn tätä vilpittömästi.

Terv. Kysymyksistä sekaisin oleva ap

Ei voi olettaa että kun uskot, elät vaan vaaleanpunasta auvoista elämää ... En syytä Jumalaa omista insesti-raiskauskokemuksistani

Vierailija
4/11 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: en ajattelekaan, että elämä olisi vaaleanpunaista auvoista elämää. Haen vain sitä, että osaisin luottaa siihen, että Jumala todella varjelee omansa. Ja kun uskovillekin tapahtuu monenmoista pahaa, niin mitä se Jumalan varjelu sitten heidän kohdallaan oikein on.

Olen pahoillani, mitä sinä olet joutunut kokemaan.

ap

Vierailija
5/11 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit keskitysleirijuttuja, niin kannattanee lukea kirja " Kätköpaikka" . Kukahan olisi kirjailija? Olisiko Corrie ten Boom tai jotain vastaavaa? Varmasti kuitenkin löytyy tuolla nimelläkin kirjastosta.

Raiskauksesta luin muutama vuosi sitten jonkin nimettömän jutun, missä uskovainen nainen kertoi kokemuksestaan. Hänellä oli kaikesta huolimatta jotenkin anteeksi antavainen mieli. Lie johtui uskosta, en tiedä.

Mitä itselläni on ollut ikäviä tapauksia, niin ainakin aina olen päässyt niistä jaloilleni. Olen kokenut selkeää Jumalan johdatusta. Aikoinaan OM:n tilaisuudessa eräs puhuja sanoi, että meidän uskovaisten ei pidä tyytyä hyvään, vaan pyytää parasta. Jotenkin on tunne, että en ole saanut takaisin vain jotain hyvää, että olen kestänyt elämän ikävistä kokemuksista huolimatta. Olen ikävien kokemusten jälkeen saanut kaiken takaisin kymmenkertaisesti eli jotenkin siis sitä parasta elämää.

Minun mieheni on aika vaikea tapaus. Sitä en lähde ruotimaan, onko hän uskovainen vai ei. Se on hänen sydämen asiansa. Lapseni tänään ihmetteli, miksi ostan isälle edelleen hyviä asioita, vaikka hän on ollut niin ilkeä. Sanoin, että ainakin minun omatuntoni pysyy puhtaana, kun teen edelleen miehelleni hyviä asioita. Kun hän syyttää, niin tiedän, että hän syyttää turhasta ja saan pitää omatuntoni puhtaana. Se pitää minut rauhallisena mieheni edessä, enkä koe katkeruutta tai vihaa - kaikesta huolimatta.

Lie nämä asiat jotain Jumalan varjeluksesta. Toivottavasti osasin jotain asiasta jakaa sinullekin, ap.

Vierailija
6/11 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä kolareita on kuitenkin ollut muutama ja autokin ihan kivasti rutussa sen jälkeen.

Vierailija
7/11 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuivat kokemaan kovaa vainoa, raipaniskuja, vankeuksia. Stefanos oli ensimmäinen marttyyri ja hänet kivitettiin. Ei ole luvattu uskoville pelkästään helppoa elämää. Jeesus itsekin meni ristille pilkkaa ja häpeää kantaen. Muistaakseni Paavali sanoi Raamatussa, että uskovan on oltava valmis pahaa kärsimään. Mutta Jeesus on luvannut olla kanssamme kaikessa ja rukoilla puolestamme. Kurjat jutut uskovien elämässä ovat kasvatusta. Jumalalle tärkeintä on ihmisen sielun pelastus. Tulee vielä aika, kun kärsimys loppuu. Jumalan varjelusta on lopulta kaikki. " Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat" , sanotaan Raamatussa. Ja kyllä Jumala antaa voimansa vaikeuksissa ja todella varjelee monesta pahasta. Lisäksi Jeesus on sanonut, että hänen kuormansa on keveä kantaa. Jeesus antaa sydämeen rauhan ja ilon niin vaikeina kuin helppoinakin aikoina, olosuhteista riippumatta. Hän antaa tulevaisuuden ja toivon. Kristityn elämä ei lopu kuolemaan.

Vierailija
8/11 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea just kristittyjen vainoista nykyaikana ja keskitysleireillä olleista juutalaisista, enkä voi ymmärtää, miten he ovat selvinneet. Tai miten he voivat olla niin, että eivät kiellä uskoaan.

Välissä tuntuu, että maailman pahuus ja sen ajatteleminen ja tiedostaminen tekevät hulluksi.

Vierailija:

joutuivat kokemaan kovaa vainoa, raipaniskuja, vankeuksia. Stefanos oli ensimmäinen marttyyri ja hänet kivitettiin. Ei ole luvattu uskoville pelkästään helppoa elämää. Jeesus itsekin meni ristille pilkkaa ja häpeää kantaen. Muistaakseni Paavali sanoi Raamatussa, että uskovan on oltava valmis pahaa kärsimään. Mutta Jeesus on luvannut olla kanssamme kaikessa ja rukoilla puolestamme. Kurjat jutut uskovien elämässä ovat kasvatusta. Jumalalle tärkeintä on ihmisen sielun pelastus. Tulee vielä aika, kun kärsimys loppuu. Jumalan varjelusta on lopulta kaikki. " Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat" , sanotaan Raamatussa. Ja kyllä Jumala antaa voimansa vaikeuksissa ja todella varjelee monesta pahasta. Lisäksi Jeesus on sanonut, että hänen kuormansa on keveä kantaa. Jeesus antaa sydämeen rauhan ja ilon niin vaikeina kuin helppoinakin aikoina, olosuhteista riippumatta. Hän antaa tulevaisuuden ja toivon. Kristityn elämä ei lopu kuolemaan.

Vierailija
9/11 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lukea just kristittyjen vainoista nykyaikana ja keskitysleireillä olleista juutalaisista, enkä voi ymmärtää, miten he ovat selvinneet. Tai miten he voivat olla niin, että eivät kiellä uskoaan.

Välissä tuntuu, että maailman pahuus ja sen ajatteleminen ja tiedostaminen tekevät hulluksi.

Vierailija:

Vierailija
10/11 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja niitä kolareita on kuitenkin ollut muutama ja autokin ihan kivasti rutussa sen jälkeen.

Vierailija
11/11 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdistäydy äkkiä ap. Jos joku sua suojelee, se olet sinä itse, ja ne ihmiset jotka otat läheisiksesi.