Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*ELOKUISET* vuoden loppua kohden...

28.12.2007 |

Hei miten sujuu muiden elokuisten auvoisa odotus...

meillä ollaan jo tunteellisia ja itkuherkkiä, sekin että poika aloittaa päiväkodin tammikuun puolivälissä itkettää tätä äitiä, saati sitten tv tai kirjojen herkät kohdat...

oireilu on tällä kertaa paljon rajumpaa kun kahdessa aikaisemmassa odotuksessa.

väsymystä on paljon ja rajuja palelu kohtauksia. ja etova olo kaupan päälle lähes koko ajan...oksentanut en ole mutta muuten kovaa tekee, eilen testasin pahaan oloon perinteisesti jaffaa kuten vatsataudeissa ja se kyllä vei huonon olon joksikin aikaa, tosin en ajatellut ryhtyä limsan litkijäksi tässä vaiheessa...

mikään ruoka tai ruokarytmi ei muuten tunnu asiaa muuttavan, joten kestettävä vain on...

maha kuulemma näkyy jo hieman, omasta mielestäni lähinnä iltaisin turvottaa, kireimmät housut ei mene kiinni mutta suurinosa vanhoista vaatteista sopii kyllä, nyt olen parina iltana huomannut sängyssä mahallani että massu rupeaa tuntumaan, että kohta ei sitten nukuta mahallaan muutamaan kuukauteen=)

innolla odottelen ensi viikon ultraa (3.1) että näkee mitä tuolla massussa köllii, sain jossain vaiheessa ajatuksen että joskos onkin kaksi ja en pääse siitä ajatuksesta eroon ennenkuin lääkäri kertoo ihan oikeasti kuka siellä on...

mammeli ja pikkukolmonen 7+3

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUKAVAA LOPPUVUOTTA KAIKILLE!!!!

Meillä turvottaa ja närästää, ällöttää ja tukka rasvottuu ja finnejä kuin murrosikäisellä...mutta silti raskausoireet oikeestaan aika lievät(edellisessä oli kamalat liitoskivut tässä vaiheessa...) ja siksi jännittää todella, että onko kaikki kunnossa ja onko siellä asukkia massussa oikeesti..no, tänään käyn ultrassa ja saan varmuuden!

Edellinen raskaus loppui siis kohtukuolemaan ja nyt todella jännittää miten tämän kanssa käy!

pitäkää peukkuja!

mie ja 9+0

Vierailija
2/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meille odotetaan pikkukakkosta syntyväksi elokuun alussa. La tällä hetkellä 5.8, mutta uskoisin että ultrassa mennään vähän takapakkia.

Minä olen 28v, mies 25v ja esikko pian 11kk ja asustelemme Tampereella.

Jännitys on kova kun sain keskenmenon 3v sitten. Vuoto alkoi vkolla 11 mutta alkio oli kuollut jo vkolla 6. Silloin kyllä raskaus oireet loppui kuin seinään.

Pelkoa ei ole lievittänyt tuo esikoinenkaan, mutta onneksi voin koko ajan todella pahoin ja väsymys on raastavaa, niin ja naama kukkii myös täällä niinkuin murrosikäsellä :)

Joku kyseli viimepinossa Rooibos teestä. Mä join koko viime raskauden Forsmanin Rooibos teetä ja siinä lukee että sopii nimenomaan odottaville äideille kun se ei sisällä kofeiinia ja on vatsaystävällinen. Edelleen juon sitä teetä se kun on mielestäni tosi hyvääkin vielä :) Että juo vaan ihan hyvällä omallatunnolla. Mulle ei maistu kahvi nyt yhtään ja siitä tulee tosi huono olo. Lisäksi juon myös vadelmanlehti teetä, koska sen pitäisi vahvistaa kohtua ja tehostaa maidontuotantoa. Mulla oli esikoisen kanssa maidonnousu ongelmia ja kokajan jouduin antamaan illalla lisämaitoa.

Hyvää perjantaita kaikille!

Hermione rv 8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan edellen pahoin. Etova olo on pahimmillaan aamupäivisin, mutta ei katoa kyllä kokonaan missään vaiheessa. Välillä oksennan, välillä vaan yökkäilen. Olen ottanut Multitabs inkivääriä viikon verran, on helpottanut vähän, mutta ei niin kuin toivoin. Väsymys on käsittämätöntä, ei ole voimia mihinkään. Eli oireet edelleen voimakaampia kuin esikoista odottaessa. Oon jo miettinyt, et pitääkö hakeutuu lääkärille ja sairaslomalle. Nyt oon lomalla, mut 2.1. arki taas koittaa.

Huomiseks pitäis leipoa, meidän esikoinen täyttää kaksi vuotta ja suku on tulossa pientä miestä juhlimaan:) Eli ei täällä laakereillaan jouda lepäilemään.

Ihanaa perjantaita kaikille!

JHS 7+2

Vierailija
4/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aloitellaan raskautta sängyn pohjalla maaten: jo neljäs päivä angiinan kourissa, eilen sentään sain antibiootit. No, eipä tunnu huonovointisuus missään kun kurkku on niin kipeä, ettei pysty puhumaan :)

Mutta en kyllä edelleenkään usko oikein tätä raskautta todeksi. Olen tehnyt vain yhden testin ja senkin klo 15. Täytyy tässä varmaan vielä testin toinen puolisko käyttää, josko sitä sitten saisi varmuuden. No, neuvola-ajan olisin kyllä tänään varannut, mutta taisi olla täti lomilla, kun ei vastannut. Meillä pitää soittaa klo 12-13, ja jotenkin se pätkä menee aina ohi. Näin lomalla olisi aikaa soitella.

Olen kyllä menossa lasten 2- ja 3,5-vuotisneuvoloihin parin viikon päästä, kai sen neuvolakeikan voisi hoitaa samalla? Isompi tosin saattaisi arvata siitä, kun ollaan kerrottu, että neuvolassa hoidetaan vain lapsia sekä äitejä, joiden masussa on vauva. Ei kerrota lapsille vielä pitkään aikaan, kun tämä alkuraskaus on muutenkin niin epävarmaa aikaa. Kavereille ollaan kerrottu aina ekan ultran jälkeen, eli joskus viikolla 13-14. Tosin sitähän ei tiedä, miten pian maha alkaa näkyä tässä kolmannessa raskaudessa. Töissä kerron vasta sitten, kun mahan huomaa. IT-ala ei ole se vauvamyönteisin työympäristö.

No mutta, ihanaa olla täällä eloikuisissa! Olen haaveillut syysvauvasta, rakastan kuulaita syysiltoja ja nyt saa sitten tarpoa tuulessa ja tuiskussa huutava nyytti vaunuissa... Hmmm. Sitä odotellessa :)

kaaka rv 6+6

Vierailija
5/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sitä ollaan kotona hymy naamalla koska kävin tänään Kättärillä ja siellä näkyi se pieni syke! Voi sitä tunnetta mikä oli kun on ollut sellaista tuhruvuotoa! Mutta nyt vain toivotaan että raskaus jatkuu ja että kaikki menee hyvin.Pahoinvointia ei oikeastaan ole ollut mutta ainoastaan ällö turvonut olo, kun on entuudestaan vähän ollut tota läskiä tossa massun ympärillä ja nyt on vieläkin uhkeempi olo!

t. Äiti ja rv 6+6 ja muut lapset

Vierailija
6/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin alkuvaiheen ultrassa, ja valitettavasti ei löytynyt sykettä, eli oli tuulimuna...ensi viikolla aika lääkkeelliseen tyhjennykseen ja suru puserossa:(

en tiedä uskaltaako vähään aikaan edes yrittää raskautua..

kiitos kaikille, ollut mukava jakaa asioita teidän kanssanne ja onnea odotukseen!

Vierailija
7/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällötys eikun jatkuu ja on lähes ympärivuorokautista! Onneksi ei sentään tarvitse oksennella! Väsymyskin on aivan uskomatonta!!! Onneksi sain joulun aikaan levättyä ja nukuttua peräti päikkäreitä. :) Tuntuu ettei millään riitä virtaa touhuta edes muksujen kanssa saatika lähteä lenkille koirien kanssa... Onneksi asutaan maalla niinettä koirat pystyvät olemaan pihassa irrallaankin... Toisaalta taas hyvä että on ällöolo niin silloin vauvallakin pitäisi olla kaikki ainakin suht OK.

Minuakin hirvittää aina silloin tällöin että jos masussa onkin kaksi. HUI!

On nimittäin jotenkin niin erillainen olo kuin kolmessa edellisessä odotuksessa. Hirveästi on tuttava piirissä jne ollut nyt kaksosia joten se olisi oikein just minun tuuria että onnenpotku osuisi kohdalle. :) Ultra on noin kolmen viikon päästä joten sinne asti saa jännäillä...

Ensi viikolla alkavat työt ja oikein hirvittää miten sitä taas jaksaa....

odotan oikein innolla sitä 2/3 kun tämän pahan olon PITÄISI loppua...

Tuli tuossa mieleen, että kun miehen kans on nyt kolme kertaa oltu nyyttiä laitokselta hakemassa, niin joka kerta kun pikkuinen on ollut sylissä, niin mies on kysynyt että: " Joko nämä vauvat nyt riittää!? Mie olen aina vastannut että: Ei vielä! ym selitykset päälle. Nyt tuntuu kyllä siltä, että kuhan tämän Nupun saan syliin niin voin luvata Ukkokullalle 99.9% varmuudella että, nyt nämä vauvat riittää.... (Onhan siinä viel se 1% katumisvara). ;)

Oikein hyvää viikon jatkoa ja Uuden vuoden odotusta teille

T: TP ja Nuppu 8+4

Vierailija
8/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kovin pahollani puolestanne!! VOIMIA!!!!

T: TP

Vierailija
9/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sistrerylove: Suuren suuret pahoittelut. Ikävää, että joudut kokemaan tuollaista surua jo toista kertaa. Pääsisitköhän johonkin tutkimuksiin, jos siellä selviäisi syy?

mammax2: Mistä epäilet, että odottaisit kaksosia? Mullahan on sama epäily, kun varhaisultrassa näkyi kaksi alkiota, mutta vain toisella oli syke.

Sain maanantaiksi ultra ajan neuvolan lähetteellä, joten pääsen selvittelemään maha-asukkien lukumäärää =) Toivon, että ainakin sillä yhdellä olisi kaikki hyvin.

Paha olo on edelleen, jos en syö, mutta ihan kuin olisi helpottamaan päin!? Toivottavasti ei enteile pahaa. Naamassa on jokunen finni (yleensä ei ole ollenkaan) ja itkuherkkyys on tosiaan yksi oire minullakin. Tänään olimme yksissä hautajaisissa ja arvatkaa oli itkussa piteleminen, vaikkei vainaja ollut minulle läheinen.. Pissalla käyn joka yö ja juomassa, sekä syömässä.. Esikkokin vielä herätelee, joten heräisin joka tapauksessa.

Onneksi pääsen ultraan jo maanantaina, niin pääsen jännityksestä. Sitten kuun lopulla on vielä np-ultra. Kyllä tässä nyt ultrataan =)

Hyvää vointia kaikille!

Vierailija
10/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

Ensinnäkin pahoitteluni sisterlylovelle.

Mulla ympärivuorokautinen pahoinvointi, alas menee kunnolla vain mehu ja hedelmät. Kaikki ruuat tuntuu yököttävän. Ajatuskin glögistä ällöttää.

Väsymys on kovaa ja jokapäivä saa ottaa päikkärit.

Mulla ultra 2.1 ja sitten nähdään mikä on tilanne (jännää).

Mulla siis poika 03/2007 ja äitiysloma loppuu 29.12.2007, sen jälkeen olen hoitovapaalla eli onneksi ei tarvi töissä käydä ennenkuin vauva syntyy.

Jaksamisia kaikille : )

T: Magdalena 8+1 ( la 7.8, mutta veikkaan että menee ultrassa taaksepäin)

Vierailija
11/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pahoinvointi on kyllä kamalaa.. tämä oma kuvotukseni ei ole mitään sen rinnalle, joten voin vain kuvitella, mitä se oksentaminen sitten onkaan!

Piti vielä kysyä teiltä muilta, että oletteko siirtyneet jo mammavaatteisiin? Mä kaivoin jo vanhat äippäfarkut varastosta ja hyvätlä tuntuu, ei purista =)

T. Ticci rv8+1

Vierailija
12/48 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisterlylovelle halauksia ja voimia elämässä eteenpäin!

Monet on vissiin jo neuvolaan soitellu? Mä en oo vielä, mutta jos sitte ens viikolla soittaisin ja varaisin aikaa sinne.

Itellä on vielä jotenki niin outo olo, että ollaanko tässä raskaana vai mitä..mutta kyllä tää sitä nyt on. Phv on niin paljon, öisin heräilen tosi useasti siihen, mutta juominen helpottaa. Hajuaistin paranemine on ihan hirveää, kuin haistaa ja maistaa asiat niin paljon tarkemmin.

Eilen olin hammaslääkärissä ja ei ollu mitenkään mielyttävä kokemus olla pää alaspäin, suu täynnä härveleitä ja kun maisto sen kaiken :(.

Ihanaa kun on vielä ens viikko lomaa ja saa nukkua pidempään.

Palaillaan!

Mama rv 6

Vierailija
13/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, ja kiitos kaikille osaanotoista..

kamala päänsärky itkusta vaivaa ja nopesti kirjoitan ja kaivaudun ukkokullan kainaloon...

joku kysyi, että tutkitaanko asiaa...

tuota, se meidän eka poitsu kuoli kohtuun rv 25 ja siinä syynä istukkaperäiset syyt ja niihin on siten ennalta ehkäisevä hoito jos raskaudun ja siellä joku massussa asustaa...

mutta tämä tuhkamuna oli vaan kait " paska tsägä" , eli näitä sattuu aika monelle...ja meillä valitettavasti nyt kaksi epäonnistunutta raskautta.

Taidetaan laittaa tää vauva projekti vähäksi aikaa " kaappiin" ja yritetään keskittyä johonkin muuhun vaikka vauva on siis edelleen tervetullut heti kun taas mahdollista, mutta nt vähään aikaan ei" yritetä" lasta, tulee jos on tullakseen. pakko antaa mielen levätä...

mutta seurailen varmaan taustalla aina joskus ja toivottavasti meillekin onni suo joskus vielä lapsen...

tsemppiä kaikille!

Vierailija
14/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varovasti kurkistelen tänne ja toivon että nää viestit tulee ees suunnilleen oikeen näkymään ku ensikertalainen kirjoittelija olen :)

Todella paljon voimia sisterlylovelle! tunnen suurta empatiaa kohtaasi kun itse olen samassa tilanteessa.. edellinen raskaus päättyi kohtukuolemaan RV 35+5 viime syksynä. uusi raskaus tuli näköjään pelottavan nopeasti ja ajatuksissa pyörii että toivon mukaan kaikki olisi ja menisi nytten hyvin.

laskureiden mukaan laskettuaika olisi 21.8 ja viikkoja nytten 6+2.

Menen alkuraskausen ultraan kahdenviikonpäästä :)

Hyviä vointeja kaikille! :)

Vierailija
15/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikki elokuiset :)

Ensin suuret pahoitteluni Sisterlylovelle! Se on yhtä tuskaa - koskaan sitä ei unohda, mutta ajan kanssa helpottaa *halaus*

Astun siis mukaan sakkiin, plussasin eilen - la 24.8 laskurin mukaan, mutta katellaan miten ultran mukaan sitten on. Omat ajatukset ovat hieman sekaisin, että raskaus tuli jo näin pian kohdallemme - meillä uusioperhe ja lapset: oma 11 vee (joka myös elokuinen), miehen 8 vee, ensimmäinen yhteinen on vasta puolivuotias ja nyt näyttäisi olevan tulossa seuraava :) Pelko km:sta on takaraivossa, koska sellasen koin tosiaan itekkin vuonna -06.

Mihinkään neuvolaan en oo siis soitellu enkä mitään alkuraskauden ultraa varannut, vaan tammikuun alussa neitillämme on 1/2 vee neuvola, nii siellä sitten yllätän neuvolantätimme kertomalla uutisen. Hih! Pahoinvointi on ollu pari päivää 24/7 ja nukkua voisin vaikka kuinka paljon.

Ai nii...Onkos teillä vielä mitään esittelypinoa pystyssä?

-AJ-

Vierailija
16/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös pahoinvointi jatkuu ja olen syönyt jouluruokia ennätysvähän, samoten suklaata...nooh, ei kuitenkaan ole puutetta ylimääräisistä kiloista.

Mulla helpottaa vissyvesi hetkeksi pahaa oloa.

Olen tilannut jo ekat äitiyshousut henkalta ja maukalta...kummasti tuntuu tuo masu olevan jo keskipisteenä...muakin alkoi pelottamaan mahdollinen kaksoisraskaus, ei kyllä olisi kovin kiva uutinen kun noita tyttäriä on jo 3 ennestään.

Pahoittelut Sisterlylovelle...tuota ei todellakaan toivo kellekään ja mullakin välillä pelottaa tuo tuulimuna...mutta onko silloin raskausoireita ihan normaalisti?

Rinnat ovat jo kasvaneet ja hirveen kosketusarat. Ensi viikolla eka neuvola ja toivottavasti löytyy sydänäänet...

Tänään alkaa taas työrupeama...huhuh.

Haleja ja voimia kaikille...

TarjaMamma rv 8+3

Vierailija
17/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moips!Siis pahoinvointi haliitsee täysin elämää nyt.Aamusta iltaaan ja yöllä.

Aivan järkyttävä olo koko ajan ,oksettaa ja yökkäyttää.Ei kuitenkaan tule mitään.Kahdel edellisel ollu vähän pahpoinvointia mut tähän verrattuna tosi vähän.Myös väsymys kamalaa ja unenlahjat uskomattomat.Töissä ollu pari pv melko kamalaa.Onneksi muksut on nii " isoja" et aamul laittaa niille lastenohjelmia ja antaa keksejä ja maitoo nii saa itelle lisäaikaa pötkötellä.Mulki aiemmin ollu 2 km rv 12 ja 7 mut nyt en ole ehtinyt sitä pelätä.Ehkä jotenki hyväksysin sen nyt paremmin ku ennestään jo muksuja.Ainahan se on kamalaa ja pahoittelut hänelle(en muista nim)tuulimunarask.En ole vielä soitellut neuvolaan mut kohta kai jo vois.Mut onnea nyt kaikille muillekin odottajille ja toivotaan et olot paranee ja vauvelit kasvaa.....

T:Roosa rv 7+0

Vierailija
18/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain hetken omaa rauhaa kun mies lähti lasten kanssa kyyditsemään appiukkoa, ja lapset ottaa siis päiväunet autossa....

kukas se tuosta minun kaksosepäilystä kyseli....eli siitä siis kertomaan.

itse siis jännitän sitä kaksosten mahdollisuutta sillä perusteella että ovulaationi oli epämääräinen juuri tässä plussakierrossa ja epäilen kahta eri irtoamista...

sen lisäksi oireet ovat aivan megaisot kahteen aikaisempaan odotukseen nähden, joista siis ensimmäisestä poika ja toisesta tyttö, ja oireilu molemmissa samanlaista ja reilusti pienempää kun nyt.

nyt on väsymys ja uupumus ollut sitä luokkaa että mietin jo joulunpyhinä että pitääkö päivystykseen lähteä tarkistuttamaan veriarvoja yms.

pahoinvointi on myös reilusti rajumpaa, ei tosin yhtä pahaa kun monilla muilla kun en oksentamaan ole joutunut, mutta itselläni siis vertauskuvana aiemmat kaksi odotustani...

oikeastaan kaikki oireet ovat selkeästi isompia...joten en jaksa kaikkia erikseen vertailla...

eihän tämä toki mitään tarkoita! hyvin voi olla että yksi vauva siellä mahassa köllii ja äitiä härnää, nämä kuitenkin saivat epäilyn heräämään, ja kiva on ensi viikolla ultrassa saada oikea tieto asiasta. oikeastaan oireiden ainoa hyvä puoli on ollut se ettei ole herännyt pelkoa siitä etteikö mahassa oikeasti joku olisi...mahakin jo selkeästi kasvanut, mikä ei kyllä asian salailun kannalta ole niin kiva uutinen, itse en töissä haluaisi tästä heti loman jälkeen tiedotella...

mammeli 7+4

Vierailija
19/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisterlylove - olen hirmu pahoillani puolestanne. Koettakaa jaksaa!

Me tultiin juuri mummolareissusta mun vanhemmilta ja kyllä on hankalaa tätä oloaan ja olemustaan piilotella. Mua turvottaa ihan kamalasti, kiloja on tullut nyt 2,5 - johtuu varmaan myös siitä, että pahan olon karkottamiseksi on syötävä IHAN koko ajan. Toisaalta mikään makea ei tee kauppaansa, ruisleipää söisin vaikka kuinka paljon. Pitäis myös yrittää juoda vettä, mutta kun siitä tulee heti huono olo. Vissyä olen koittanut sitten paremmalla onnella saada alas.

Huvittaa, ettei mun äiti osannut yhdistellä paloja yhteen: mulla naama kukkii ihan järkyttävästä aknesta (yleensä on tosi hyvä iho), olen lihonut pienellä ajalla aika paljon ja kaiken lisäksi sain ihan hysteerisen itkukohtauksen kun äiti puuttui mun tapaani komentaa esikoista. Ihmetteli vaan, että onko mulla ihottuma :)

Muutenkin itkeskelen ihan kaikesta, kiukutteleva 6-vuotias esikoinen on saanut mut poraamaan kerran jos toisenkin viime päivinä. Muutenkin on sellainen olo, ettei haluaisi nähdä ketään ulkopuolisia, olla vaan täällä pesässään turvonneena ja näppynaamaisena. No joo, tulipas omaa napaa oikein tuutin täydeltä - jostain syystä ahistaa nyt ihan kamalasti vaikka samalla olen iloinen tästä kaikesta.

anna ja rv 8+2

Vierailija
20/48 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelen tänne. Joululoma vienyt aikansa tai siis rentutuminen =)

Pahaa oloa on vielä 24/7 välillä oksennan ja silloin kun en oksenna niin yököttää lähes tulkoon kaikki. Makeaa menee paljon mikä on huono juttu, varsinkin kun esikoiselta pitää salaa syödä kaikkia herkkuja..

Nyt viime päivien uusi oire on älytön syljen eritys siitä tulikin mieleen, että pitää varata sinne hammaslääkäriin se aika. Turvotusta löytyy paljon mahan ympäriltä ja monet lähipiirin naisista on jo kyselleet viikkoja..että se siitä salaisuudesta. =) No viikon päästä on toinen neuvola ja yritetään syd.ääniä kuulla, toivottavasti ne kuuluisi. Esikoista odottaessa äänet kuului jo rv9, mut olinkin silloin muutaman kilon hoikempi =)

OIkein hyvää uuden vuoden odotusta kaikille =)

rv 9+0