Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustan: pidimme lapsettomat häät ja nyt perheellisenä ärsyttäsi

Vierailija
24.01.2014 |

6 vuotta sitten meillä oli ihanat häät: viini virtasi, rakkaus kukoisti eikä taaperot pyörineet jaloissa, sillä häät olivat lapsettomat. Ja nyt myönnän, että itse kahden lapsen äitinä olisin ärtynyt, jos joutuisin häihin, joihin lapset eivät saa tulla... Syy on yksinkertaisesti se, että en keksi oikein yhtään ihmistä, joiden häistä olisin niin kiinnostunut, että jaksaisin nähdä vaivan lasten hoidon järjestämiseen ja siihen kaikkeen rumbaan. Ehkä sitten, kun lapset ovat isompia, asia ei rasittaisi niin paljon, mutta nyt kun hoitoapua ei ole ja lapset ovat pieniä, asia olisi ongelma. Enpä ajatellut asiaa lapsellisten kannalta itse 6 vuotta sitten, ja heitä oli juhlijoissa kuitenkin aika paljon. Kukaan ei kuitenkaan jättänyt tulematta, mutta taatusti lapsettomat häämme ovat herättäneet ärtymystä ja aiheuttaneet vaivannäköä ja lisäkustannuksia monelle. Uups, sori ;)

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä mitään ärtymystä sillä yksiinkään häihin en menisi muutenkaan kun työttömänä ei ole varaa. Menisi viikon ruokahat jo siihen lahjaan ja syömättäkö sitten oltaisiin. Muutenkin näitä hää spetaakkeleita inhoan kun suurin osaa eroo ja mitä nayttävämmät häät niin sitä haperompi se suhde mutta tarvitaan suuret pelle häät.

Vierailija
62/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki häät, ristiäiset, hautajaiset, valmistujaisjuhlissa yms. ovat perhejuhlia. Lasten rajaaminen niistä pois osoittaa aikuisilta ihmisiltä todella huonoa ymmärrystä ihmiselämästä. Mutta kukin tyylillään. Itse en ole koskaan osallistunut lapsettomiin häihin, enkä osallistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat häät kuulostavat omalla kokemuksellani tylsiltä. Monissa häissä olleena juuri lastenkanssa juhliessa on ollut rentoa yhdessäoloa ja hyvää ohjelmaa.

Ja kokemukseni laosettomista häistä on liiaksi väkeviä, sekoitettuna myötähäpeää aiheuttavaan ohjelmaan, jossa alleviivataan että ollaan nyt aikuisten kesken. Saadaan rentoutua yhdessä.

Lapsettomat häät - ei enää koskaan! Lähetän häälahjan postitse.

Vierailija
64/66 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki häät, ristiäiset, hautajaiset, valmistujaisjuhlissa yms. ovat perhejuhlia. Lasten rajaaminen niistä pois osoittaa aikuisilta ihmisiltä todella huonoa ymmärrystä ihmiselämästä. Mutta kukin tyylillään. Itse en ole koskaan osallistunut lapsettomiin häihin, enkä osallistu.

Ajattelen samoin. Ehkä voisin osallistua, mutta minusta lapsettomat häät ovat joku kumma nykyajan ilmiö, joissa on unohdettu häiden olevan perhejuhla. 

Vierailija
65/66 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin nuorena poikana hurmaavan pullean morsiamen ja pulleuden ihailemiseni vahvistui. Tätä ei olisi voinut tapahtua, jos häät olisivat olleet lapsettomat.

Vierailija
66/66 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen samoin. Ehkä voisin osallistua, mutta minusta lapsettomat häät ovat joku kumma nykyajan ilmiö, joissa on unohdettu häiden olevan perhejuhla. 

Häät on sellaiset kuin hääpari itse haluaa. Se on perhejuhla niille, jotka haluaa perhejuhlan. Jos ei halua, sitten se ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi