Hävettää, kun lapsi ei koskaan sano kiitos
Kotona sanoo ja on paljon puhuttu siitä, milloin pitää sanoa kiitos, mutta ei. Kylässä tai missään ei koskaan suostu sanomaan kiitosta. Hävettää.
Kommentit (9)
joltakin jotakin? Meidän lapset kiittää automaattisesti kaikesta kun on paljon lapsia ja kaikki kiittää aina ympärillä, tartuu se kiitos mukaan. Eli jos toinen antaa maitolasin sanoo 2v. kiitos, ja kun isompi muksu kaataa maidon sanoo se pieni kiitos, toistamiseen, vähän kuin please sanan käyttö. Ei lapset opi silleen että sanot milloin pitää mitäkin sanoa, vaan esimerkin mukaan ne toimii. Eli ne tekee niinkuin sinä teet.
taiseksi sanovat, sitä sitten tiedä koska keksitään uhmata tuolla asialla)
Niin ja 5 ja 2v kyseessä.
alle 5 vuotiaalla voi olla vielä jotain uhmaa...
Jotain uhmaa ehkä. Naamalle tulee sellainen tietty ilme, kun pyydän vaikkapa kiittämään lahjasta.
Olen yrittänyt nätisti selittää ja puhunut lapsen kanssa kyläpaikassakin sivummalla asiasta, mutta ei tehoa. Kiitosta ei tule. En ole halunnut mennä kovemman kautta, koska olen ajatellut, että ajan kanssa se sieltä tulee ja menee kyläily pilalle, jos aletaan jäähyjä jaella tällaisesta... olenkohan liian lepsu?
ap
Lapset 3 ja 5v ja 5v poika ei kiitä mistään, 3v tyttö taas kiittää jatkuvasti kaikesta, esim jos autan kengät jalkaan hän sanoo kiitos äiti.
Pojalle olen kyllä asiasta sanonut, mutta ei mene jakeluun.
En usko, että se nyt niin kovin vaarallista on vaikkei lapsi kiitäkkään. Kiitä sinä.
Äläkä tee turhan isoa numeroa kiittämisestä tai se alkaa ahdistaa lasta ja koko kiittämisestä tulee hirveän iso ja vaikea juttu.
Ei meidän tarvitse olla täydellisiä äitejä kenellä on vaan täydellisiä, hyväkäytöksissiä lapsia! Jos ei kummit ja mummit sitä hyväksy niin voi voi.
täytyy vain sanoa " sanotaan kiitos" ja sitten kiität lapsen puolesta. Kyllä se vielä siitä tulee.
Olen kyllä kiittänyt lapsen puolesta. Kai sitä vaan haluais, että oma lapsi ois niin täydellinen.
ap
Pienestä pitäen olemme opastaneet lasta hyviin käytötapoihin.