Lue keskustelun säännöt.
raskaus ja selällään nukkuminen?
27.12.2007 |
Joskus taannoin kuulin, että raskauden aikana ei olisi hyvä nukkua selällään.. Miksi? Tai pitääkö tämä väite ylipäätänsä paikkansa?
Kommentit (3)
Olen myös kuullut samaa, joten siksi kysyinkin lääkärissä (keskiraskauden tarkistus).
Lääkäri sanoi että jos ei itsestä tunnu epämukavalta niin ihan hyvin voi nukkua selällään. Eli ihan miten vaan susta tuntuu.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun olin synnyttämässä, yrittivät kätilöt vääntää minua kyljelleen synnytyspöydällä avautumisvaiheessa (en pysty liikkumaan kun supistaa, vaan minun on saatava olla paikallaan). Mutta totesivat, että lapsen sydänäänetkin on parhaimmillaan kun olen selälläni. En olisi edes pystynyt kyljelleen meneen.
Mulla taas tuntui melko varhain, että vatsa painaa sisuskaluksia jos olen selällään. Yleensä myös heräsin hyvin nopeasti jos olin unissani kääntynyt selälleni ja huimasi. En pystynyt edes kosmetologilla tai hammaslääkärissä makaamaan selälläni, kun tuli huono olo.
Monille kyljellään olo on kaikista luontevinta raskaudessa, koska silloin vatsa painaa vähiten. Aika yksilöllistä se kuitenkin on. Oma elimistö kertoo mikä on hyvä asento.