Iivo
, bongasin jostain kirjan kannesta (kirjailijan nimi). Olisiko ihan hassu nimi kolmannelle? Olin ajatellut nimeä Niilo, mutta tuttaville tuli jo sen niminen poika...
Kommentit (11)
Tykkään kovasti tuosta nimestä. :)
Löytyy ystäväni pojalta, ja kivalta kuullostaa !
tähän: eli jos olisi poika, meillä olisi sitten Joose, Nooa ja Iivo. Sopiiko ketjuun (vaikka eihän ole pakko sopia.)
ja tykkään kovasti, ei ole tullut vielä tutuilla vastaan. Iloinen ja veikeä nimi. Ja sopii hyvin muiden nimien jatkoksi:)
joten en ole edes osannut ajatella sitä kovin erikoisena nimenä, mutta kivalta kuulostaa. Sopii mielestäni veljessarjan jatkoksi, kun jokaisessa nimessä on tuplavokaali.
Sukulaisellani on Iivo ja aluksi kieltämättä vähän höristin korvia, että minkä nimen pappi ristiäisissä sanoikaan :) Oli ihan uusi nimi minulle. Aluksi en meinannut tottua siihen, mutta nyt se jo luonnistuu hyvin ja kiva nimi on! Ainakin erilainen, mutta ei mitenkään liian erikoinen, kun kalenteristakin löytyy.
Minusta sopii hyvin veljien kanssa yhteen. En tunne yhtään Iivoa eikä herätä paljon mielikuvia- " puhdas taulu" siis.
Nappiin menisi isarusten nimet soinnullisesti. Oikein kiva nimi ja kun tykkään ei taviksista niin sitäkin parempi. :) Ei kuitenkaan ylierikoinen, vaan ääntämisasultaan ihan tavallinen ja nimimäinen nimi. Kannatan! Paljon kivempi kuin tavis Niilo, joka ei kyllä sekään huono nimi mun makuun.
En osaa sanoa onko nimi sopiva kolmannelle lapsellenne kun en tiedä ensimmäistenkään nimiä, mutta periaatteessa minusta sisarusten nimien ei tarvitse sopia toisiinsa tai niiden ei tarvi olla mitään sarjaa.