Olenko nipottaja koska suutuin kun mieheni pyysi veljensä
meille syömään nyt klo 22 kun veli pääsee töistä. Meillä on kolme lasta ja pienin 4,5 kk ja itse olen tosi väsynyt kun olen joutunut heräilemään vaavin takia ja haluaisin mennä nukkumaan jo ajoissa. Olen melko herkkäuninen joten nukkuminen ei onnistu jos seinän takaa kuuluu höpinää. Sanoin, että huomenna vois tulla koska molemmilla huomenna vapaata...ei kelvannut vaan on nyt kai tulossa...eipä kiinnosta vaimon väsymys!
Kommentit (27)
mistä sinä tiedät, millainen koti on ap:lla? Meillä ainakin ruokailutila ihan cyprox-levyisen makuuhuoneen seinän takana. Ja olohuone makuuhuonen toista seinää vasten. ei täällä ainakaan kukaan voisi mitään tehdä sillä aikaa kun joku toinen yrittää nukkua.
Sen lisäksi on yleisten käytöstapojen vastaista (paitsi jos on jäänyt vaille tapakasvatusta ei tietenkään tajua tätä) tulla vierailemaan tuohon kellonaikaan, varsinkin lapsiperheeseen. Jos on YHDESSÄ sovittu illanvietosta (siis pariskunta on sopinut, ei toinen osapuoli ja hänen vieraansa) niin voidaan viettää iltaa.
Kyllä pienen lapsen äidin jaksamista tulee kunnioittaa muiden tarpeiden yli. Sitä ehtii sitten iltaa viettämään toistekin.
Ja vielä kerran: jos haluaa viettää iltaa juuri nyt niin kipinkapin veljen luo tai ravintolaan tai baariin istumaan. tai mites ois istua tuolla ihanassa talvisäässä ulkona kaljalasin kera? Ei kai noin ajattelematon mies sokerista ole tehty. Istukoot siellä ja antaa perheen nukkua.
Mutta toki toisille ihmisille ei ole opetettu mitään käyttäytymisssääntöjä ja he eivät voi ymmärtää, miksi joku ei ole ilahtunut jos soittavat kännissä yöllä klo 4 esim. kummilapsen perheeseen.
väsynyt niin uni tulee kyllä vaikka seinän takana joku vielä valvoo ja keskustelee hiljaisesti veljensä kanssa
tuli ja kun lähti niin vauvakin alkoi vääntelehtimään ja kitisemään. Ulko- ovi on meillä makkarin oven vieressä!!! Tulipa taas pätkissä nukuttu yö...no niitähän piisaa vielä jatkossakin...tunti- herätys- kaks tuntia- herätys jne. No pistin äijän heräämään vaavin kanssa ajoissa. Vaikka kuinka ihana mies onkin niin olis kiva, että eläis samassa rytmissä kuin muu perhe ja tajuais että mitä on järkevää tehdä yöllä 22.30... muuta kuin syödä vaikka joulu onkin ;-) Ja toki vauvan takia herään, mutta että vielä siihen päälle miehen takia niin eipä ole kivaa ja minkäs teen kun olen niin herkkäuninen, että kaikkeen ääneen herään!
muutkin! Ei sen enempää heräilyjä kuin olisi ollut muutenkaan ilman miehen veljen vierailua?
Herneet meni nenään ihan suotta.
Ja ehkä se olisi hyvä jos se ukkokin tulisi nukkumaan silloin kun sinä sanot, mutta ei se aina vaan mene niin
Inhoat miehesi veljeä?
Ja olet oikea nipo!
jos miehen veli tulee kylään? Jospa ne olisivat syöneet ihan kaikessa rauhassa, hipihiljaa ettei takakiree emäntä pillastu.