Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GALLPU: Kuinka monta joululahjaa lapsenne saivat?

Vierailija
25.12.2007 |

Minkä ikäisistä lapsista kyse? Ketkä kaikki lahjoja antoivat?

Meidän lapset saivat (varsinkin vanhempi) lahjoja aivan liikaa, vaikka selvästi sanoin kaikille lahjojen antajille, että VAIN YKSI LAHJA! Lapset saivat lahjoja isovanhemmilta (3 paria, kun vanhempani ovat eronneet), isoisovanhemmilta (3 ihmistä), tädeiltä (2 kp), sedältä (1 kpl), kummeilta (molemmilla 2 kpl, joista toinen suvun ulkopuolelta) ja meiltä vanhemmilta.

Saldo oli seuraava:

4 v poika sai yhteensä 28 lahjaa ja 2 v tyttö 18 lahjaa. Lisäksi saivat yhteiseksi 4 lahjaa (mm. Stigan). Useat noista lahjoista on onneksi " pieniä" ts. maksoivat alle 10 ¿, mutta silti niitä on mielestäni liikaa. Lapset saivat yhteensä esimerkiksi 8 lasten DVD-leffaa, joista yksi oli 6-osainen " Olipa kerran elämä" (joka kyllä olikin toivelistalla). Vaatteita noissa pojan 28:ssa lahjassa oli 3 kpl ja tytöllä 2 kpl.

Mitenköhän seuraavalla kerralla saisi noille isovanhemmille tehtyä selväksi, että olemme tosissamme, kun sanomme, että vain yksi lahja/antaja/saaja???

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saivat alle 10 lahjaa. Kaikki alle 20e. 5v poika ja 3v tyttö, molemmat saivat 4 lelua joita olivat toivoneet ja muutama paketti vaatetta.

Huomenna tosin mennään mummolaan jonne tonttu oli jättänyt kuulemma jonkun kassillisen lahjoja. (oltiin anopin kanssa riidoissa aattona niin ei tullu meille) Sieltä tulee yleensä älytön läjä lahjoja joita anoppi on kerännyt pitkin vuotta. Esim: Pankin mainos heijastin, roju-leluja jotka hajoaa heti, tikkari.. Kaikki yksitellen paketoituna. Minä saan varmaan taas suodatin pusseja, palasaippuaa jne. Kaikki omissa paketeissaan. Huokaus.

Ymmärrän ettei ole rahaa, mutta joku tolkku..

Vierailija
2/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

leluja saivat kukin 3-4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole laskenut-

2:lla lapsellani on 12 kummia-

eli jokainen kummia antaa lahjoja ja vanhemmat ja mummit...

Vierailija
4/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokainen sai 5-7 lahjaa ja 3 kpl yhteisiä - näissäkin jo liikaa, pojalla varsinkin tuli sellainen olo ettei tiedä millä lelulla leikkisi

Vierailija
5/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui aika suurelta määrältä, mutta ei ihan kohtuuttomalta. Lisäksi vuodevaatteita ja pari tavallista vaatetta.

Vierailija
6/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on 2 v. Minusta aivan liikaa... mutta suku jotenkin sekoaa jouluna

Vierailija
7/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 1vee ja 4vee muksut...

Vierailija
8/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat lapset (iältään 14-17v.) saivat kukin 3-4 lahjaa, joista jokaisella oli ykis lahjoista oli vaatelahja.

Pienemmät lapset (iältään 2-12v) saivat kukin n. 4-5 lahjaa, joista yksi oli kaikillamyöskin vaatelahja.

Isommat lapset sanoivat itse että ei ollut yhtään liian vähän lahjoja, päinvastoin olivat tyytyäisiä kun ei tullut mitään turhaa kräsää, jolle pitäisi keksiä paikka ja pyöritellä sitä turhaa kaapeissaan:)

Pienemmät saivat jokainen yhden eniten toivomansa lelun ja kaikki olivat tyytyväisiä:)

Ennen noita lahjoja on tullut meilläkin n. 10-12kpl/lapsi ja se on ollut IHAN liikaa!! Nyt on ihana kun ei tarvitse keksiä sijoituspaikkoja kaikelle ylimääräsielle " moskalle" ja lapsetkin saavat rauhassa keskittyä leikkimään juuri niillä toivomillaan leluilla!:)

Oikein onnistunut joulu lahjojen puolesta siis!! Ja eilen jo päätinkin että ei enää koskaan enempää kuin korkeintaan se 5 lahjaa/lapsi!!

Vierailija
9/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on mukana isovanhempien ja kummien lahjat. Minusta oikein sopivasti ja itse ostimme jokaiselle n. 5 pakettia- mukana luvussa sekä pehmeät että kovat paketit

Vierailija
10/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 1v8kk sai 18 pakettia.

Aivan liikaa. Me vanhemmat olimme antaneet kummallekin kaksi pakettia, toinen isompi ja toinen pikkuaski rusinoita.

Vierailija
11/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjasin lahjat paperille ylös, että saisin jotain tolkkua siitä, keneltä lapsi sai mitäkin. Meillä kun lahjat antaa aina joku ihminen (esim. mummi tai kummi), eikä joulupukki, niin haluan, että lapset tietävät, keneltä lahjat ovat. Silloin kun lapset lahjoja aukaisivat, meni heiltä ja meiltä aikuisiltakin (varsinkin mieheltä) välillä ohi, kenen lahjaa lapset avasivat. Sen takia tuli lahjat laskettua. Meidän lapset ovat mun ja miehen vanhemmille ainoat lapsenlapset, joten senkin takia noita lahjoja tuli varmaan liian paljon. Mummit tosiaan sekoavat, kun tulee joulu... Meillä on onneksi niin, että varsinkin vanhempi lapsi leikkii ihan hirveästi kaikilla leluillaan. Hänellä on tietyt suosikit, joilla on leikkinyt vuodesta toiseen joka ikinen päivä, mutta suurimmalla osalla muistakin leluista leikkii useita kertoja viikossa. Eli harva lelu on jäänyt leikkimättä.

Vierailija
12/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 3-v sai siinä 15-20 välillä. Riippuu vähän laskutavastakin. Kaikkia ei avattu vaan joitakin nostin kaappiin odottamaan: availlaan sitten vuoden mittaan.

Suurin osa oli leluja, mutta myös vaatteita ja muuta tarpeellista löytyi.

Itse ostin 5 lahjaa ja loput tulivat isovanhemmilta, kummeilta ja enoilta.

Vierailija
13/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 2,5 ja 8kk. Meillä isovanhemmat eivät vietä joulua, joten lahjoja tulee yleensä järkevä määrä.. Vielä ainakin yhdet lahjat saamatta. Esikoiselle olisi riittänyt yksi lahja, sen avattuaan ei kiinnostusta muihin enää riittänyt. (Oli todellakin osuva ostos)

Vierailija
14/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää 9kk. Kalleimmat jotain 100¿ luokkaa ja halvimmat muutamia euroja. Eikä ollut yhtään liikaa..

Vierailija
15/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Tosin oli mukana paljon vaatteita, kirjoja ja pelejä. Varsinaisia leluja vähemmän. Ja meidän vanhempien ostamat(lue:äitin) lahjat olivat suurimmaksi osaksi itse tehtyjä tai loistavia kirpparilöytöjä;)

Mut ens vuonna saavat taatusti vähemmän!

Vierailija
16/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä ikää 9kk.

Vierailija
17/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lahjaa, yhteiseksi pari lahjaa. Oli oikein onnistunut joulu mun mielestä, vaatetta olisi saanut olla enemmän lisänä mutta kun mies halusi että ne ostetaan alennusmyynneistä..

Vierailija
18/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ostin kaksi palapeliä, mutta kyllä sitä ikeakassillinen kamaa taas kannettiin mummolasta kotiin. 1 lapsi.

Vierailija
19/19 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne mitään rahallisesti arvokkaita olleet, mutta määrä tuntui minusta aika paljolta noin pienelle.

Itse olin ostanut lahjoista kaksi, ja olin ajatellut että lisäksi se saisi luultavasti yhden lahjan minun vanhemmiltani. Kortensa kantoivat kekoon kuitenkin myös sisareni, mummoni, lapsen kummi ja pph.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan