*SYYSkuun SISSIT* 24.12-30.12.07
Kommentit (40)
Paha olo tuli hiukan tuosta Kewan viestistakin kun tuntuu ettei mikaan suju? Ihan ekaks sun pitaa saada ittes rauhottuun ja hyva mieli takaisin, niin eikohan se nuorimieskin rauhotu! Helpommin sanottu kuin tehty, mutta eikohan siellakin sais jonkun auttamaan kotitoissa? Siten sulle jais aikaa olla vaan lasten kans?
Jellonamamistakin oli kiva kuulla; me kun ollaan naita ulkosuomalaisia molemmat. Meidan Alli syo kerran 01-03 valilla riippuen hiukan milloin meni younille. Nyt on alkanu oleen aikas levoton iltasella ennen nukkumaan menoa, kai se on sita kun paivalla on jo niin aktiivinen.
Siten heraa 06-07 valila on toista tuntia hereilla ja nukahtaa uudelleen paivaunille.
Me syodaan kiinteita kerran paivassa lounasaikaan. Ja jos mulla olis oma maito riittany, en makaan viela olis alottanu kiinteita; kolmonen alotti vasta 5 1/2 kk kun siihen asti hyvin riitti omakin tuotanto. Nyt vaan asiat ei ollukaan noin hyvin, niin piti jo aloittaa aikasin taman kanssa.
Ja ma jo kakkosen aikaan luin jostain lehdesta vinkin; eli kun alottaa kiinteilla ne muutamat lusikalliset. Niin tee kerralla se peruna ja porkkana muhennos (vedessa) ja laita jaapalakuutioihin ja pakasta! Sitten jaadyttya laittaa johonkin pussiin ne ja siita saa otettua joka paiva annoksen johon lisata joko omaa tai pullomaitoa kun mikrossa sulattaa... Ekaks vaan kuution ja sitten jo parikin. Kun alkaa menna nelja kuutiota kerralla tietaa etta voi alkaa jo tekeen muutakin ruokaa ja siis oka paiva keittaa annos. Nain ma oon tehny jo edellisten muksujeni kans.
Eipa nyt oikeestaan muuta, jotain piti kommentoidakin mutt taa muisti ei oo vielkaan palautunu heh
- t. -Levinia ja ' Ally McBeal' 3kk20pv -
vietellään kera omien kolmen ja tuttavaperheen kahden lapsen kera. Meilläkin siis suurperheen arjen tai juhlan (miten sen nyt tulkitsee...) tunnelmia vietelty tänä viikonloppuna, kun tyttöset 13v ja 11v saapuivat meille eilen. Jälleennäkeminen isojen tyttöjen kesken oli ihanan liikuttava, sisarusparit kun olivat parhaimpia ystäviä aikoinaan ja sitten perhe muutti pois täältä toiseen kaupungiin ja pikku hiljaa lasten tapaamiset harrastusten ja koulukiireiden takia ovat harventuneet. Edellisestä kerrasta taitaa olla jo pari vuotta, mutta edelleen tuntuu yhteinen sävel löytyvän :)... Suloisia, ihania tyttösiä ja kova-äänisiä kaikki neljä :) hah´. Olivia oli eilen illalla ihmeissään, kun " Singstar-peli" jälleen kerran käynnistyi. No, kohta pikku neiti on täysillä peleissä mukana itsekin :)
Kiva oli lukea Jellonamamin kuulumiset pitkästä aikaa, potra poika on sinun sissivauva Samisi. Äippäloma tai vanhempainloma loppuu minulla kesäkuun alkupuolilla, mutta suunnitelmissa on jäädä kotiin vielä siihen asti, kun Olivia täyttää 2v elikäs syksyyn 2009. Kuukautiset alkoivat täälläkin 3kk synnytyksen jälkeen, eipä imettämisellä ole minun kohdallani ollut koskaan vaikutusta tuohon asiaan. Hormonikierukka pitää ne kuitenkin jatkossa poissa, onneksi.
Myöskin Rakkasvauvan Lapin-loman kuulumiset olivat mukavia. Siellä on varmasti aivan ihanaa, lunta ja pientä pakkasta. Voi kuinka mielelläni itsekin olisin juuri nyt Lapissa tai sitten etelän lämmössä. Tämä musta ja sateinen talvi täällä Etelä-Suomessa on niin sieltä itsestään... Hyvä, että Aada on nukkunut nyt paremmin, varmasti tuo Lapin rauha ja taika vaikuttavat myös häneenkin :) ja toivottavasti jatkuu myös palattuanne. Olette olleet monta kertaa mielessä.
Kewalla on ollut vaikeaa ja rankka matka Kiinaan. Onhan tuo 13 tuntia tosi pitkä lento jo aikuisillekin lapsista puhumattakaan. Tuo kulttuurishokki, uuteen maahan sopeutuminen ja tapoihin totuttautuminen vie oman aikansa. Itselläsikin kun on huono olla, niin kyllähän se tietysti myös lapsiin heijastuu. Yritä todellakin nyt saada sitä apua sinne, jotta saisit hetken hengähtää. Eräs tuttuni oli aikoinaan perheensä kanssa Kiinassa ja heillä oli kiinalainen kotiapulainen, oli kuulema suuri apu arjen pyörittämisessä, eikä paljon maksanut hänen palkkaamisensa. Tästä nyt on aikaa kuitenkin jo lähes 10-vuotta. Miten miehesi, onko hän nyt enemmän siellä teidän kanssanne, kun aikoinaan Suomessa ollessaan? Selvittäkää tuota kotiapu asiaa. Kovasti voimia ja jaksamista! Älä unohda meitä Syyssissejä, olemme täällä " pelkkänä korvana" ja kuuntelemme kyllä sinua.
Jellonamamilla oli hyviä neuvoja Umalle tuosta ilman miestä selvitymis-ajasta. Todellakin silloinhan on oiva aika hoitaa suhteita ystäviin ja sukulaisiin tiiviimmin.
Pakko mennä, mutta palaillaan...
Haikarapolska ja Olivia
Kiitos tutti/peukkukommenteista! Tuttia välillä yritetty, mutta tytöllä nytkin peukku tuossa vieressä suussa ;) joten saapi nähdä.
Kovasti voimia Umalle ja Kewalle! Rakkausvauvan pakkaskuulumiset kuulostavat kadehdittavan ihanilta kun katsoo harmaaseen sadesäähän ulos.
Jellonamami kyseli töihinpaluusta. Itselläni asia vielä täysin auki ja olenkin ajatellut, että kun vielä muutama kuukausi menee niin sitten mietin asiaa tarkemmin ja ilmoittelen sitten töihinkin jo jotakin alustavaa. Äitiysloma loppuu kesäkuun puolessa välissä ja kesän aion joka tapauksessa olla vielä kotona, mutta sitten pitää tosiaan miettiä mitä meinaa tehdä ja hoitopaikkojen takiakin pitää olla aika ajoissa liikenteessä.
Meillä on täällä hieman nuhaista porukkaa ja esikoisella on sekä silmä- että korvatulehdus ja pienemmällä reppanalla tänä aamuna myös silmät ihan rähmässä, jotenka käytiin lääkärissä ja aloitettiin hänelläkin silmätippojen laitto. Lapsia nuo sairaudet eivät kyllä onneksi tunnu kauheasti vaivaavan eikä meno ole juuri rauhoittunut ;)
Tämän vuoden viimeisiä päiviä viedään. Meinaatteko tehdä uuden vuoden lupauksia? Suklaarasian kanssa tässä koneella istun, joten josko sitä hieman noita herkkuja yrittäisi vähentää, kun arki taas koittaa ;)
Unikko ja Iisa
Vuosi loppuu pian.
Kotona olemme ihan omalla joukolla. Käydään varmasti katselemassa raketteja jossain lähistöllä. Itse ei moiseen rahaa haaskata, ihan riittävästi paukkaa ilman meitäkin.
Kävimme tänää tyttöjen kanssa katsomassa Röllin sydämen. (Miehet vietti laatuaikaa keskenään!) Oli mielestäni oikein kelpo elokuva. Kaunis ja romanttinenkin. Sekä taatusti riittävän jännittävä. Hyvä että Suomessakin osataan tehdä noin hyviä animaatiota. Hyvä me!
Voi Kewa kuinka tuli paha mieli. Toivottavasti asiat nyt alkavat sujua
paremmin. Pidämme täällä peukkuja ja ties mitä toiveita yllä.
Jellonamamin Samin kuulumisa on aina kiva kuulla, meidän pojat kun ovat lähes tunnilleen saman ikäisiä. Asmo käy vuoden toisena päivä piikillä ja puntarissa, sitten taas tiedän miten on kasvanut.
Levinialla on ollut käytössä sama ruoka-jääpalas-ysteemi kuin minullakin. Minusta on kätevää tehdä isompi satsi kerralla ja sitten niitä pikkuhiljaa käytellä. Purkkiruokia meillä ei ole pajonkaan käytettu tavallisessa kotiarjessa. Reissuissa tietenkin kyllä. Purkkiruuissa on usein myös lehmänmaitoa tai jotain muuta allergisoivaa niinpä niistä harva sopii allergikoille. Varsinkaan isommille lapsille.
Kukahan kyseli uudenvuoden lupauksista. Yleensä en lupaile mitään. Tai oli minulla monta vuotta sama lupaus: en laihduta tänäkään vuonna. Nyt lupaan ensi vuonna lukea pari sivistävää kirjaa lasten kasvatuksesta, siivota kunnolla huushollin läpi ja olla vuoden päästä hiukan hoikempi kuin nyt.
Hyvää uutta vuotta kaikille ja kaikkien perheille. Pysytään Sisseinä ja sinnitellään!
terv peikkoäet ja APJ 1.10
Ja Minja kävi sillä aikaa Röllin elokuvissa katsomassa :)
Unikko uuden vuoden lupauksia kyseli. Eipä ole ollut minulla tapana, koska tuskin pitäisivät kuitenkaan ;) Terveisiä siis myös suklaakonvehtien ääreltä :P
Haikarapolskalla riittää vilinää ja vilskettä :)
Kewa, Minnuu nii harmittaa sun puolestas, halauksen antaisin jos voisin.. Positiivisia kommentteja saitkin jo Haikarapolskalta ja Levinialta! Jaksuja ystävä kallis ja hyvä :)
Levinia, Kiva kun olet muuten palannut, en ole ollenkaan muistanut siitä mainita ;) Noita jääpala -juttuja minäkin ajattelin hyödyntää, kunhan on aika niitä mössöjä alkaa tekemään.
Rakkausvauvan lumituiskuiset kuulumiset saivat minutkin kateudesta vihreäksi :)
Jellonamamikin ilmoittautui kera jämptin Samin ;D Mulla oli yhdet menkat 6 viikkoa synnytyksestä, mutta toisia ei ole vielä kuulunut ja toivottavasti ei vähään aikaan kuuluisikaan!
Aadasta ja Oliviasta oli kuvia, hyvin ovat saman oloisia Mennin kanssa, hoikahkoja pimuja.
Umalle jaksuja kovasti ja erittäin hyviä vinkkejä sait tuohon ikävän helpotukseen ja ajn kuluttamiseen! Mulla myös omakohtaista kokemusta viime talvelta kun mies oli vielä armeijan leivissä..! Vapaita sillä oli Abut kuukauden välein se 2 päivää :O
Mutta ettepä arvaa mitä ollaan tänään koettu - Kaksi kertaa olen kerennyt jo poliisillekin soittamaan! Kiitos naapurin manne-kakarat, ensin möykkäsivät tossa meidän oven edessä roomalaisia paukutellen. Kävin nätisti pyytämässä pienempää ääntä, kun Menni siinä nukkui. Tulin sisälle ja saman tien näen ikkunasta että ampuvat niitä roomalaisia päin meidän vaunuja!! Ei ole hitto soikoon totta. Kiehuin niin suurta raivoa etten koskaan! Puolustavana leijonaemona hyökkäsin ulos ja lähdin poikien perään. Soitin jo poliisitkin tässä vaiheessa, koska pojat kerkesivät karkuun. Löysin heidät kuitenkin sattumalta yhdeltä ovelta ja kävin sinne aikuisille tietenkin terveiseni sanomassa ja kovin olivat pahoillaan..
Ei siinä sit mitään. Kävelin kotiin, jolloin Menni heräili vaunuissa ja otin vaunut sisälle. Aloin ihmettelemään suunnatonta paskan hajua - Ei ole totta, kiehun jälleen kerran raivosta - vaunujen rengas oli sotkettu paskalla, kyllä ja ihan ihmispaskalla!! #¤%&?! Tiedän ettei ole omasta toimesta siihen joutunut, oska vaunut oli vain siirretty sisältä rappusille, ihan ulko-oven viereen. Leijonan vaistolla suuntaan mannojen ovelle ja kerron uudet terveiset. Lapset kieltävät ja aikuiset puolustelevat lapsia… Se asia siis jäi siihen, en jäänyt sinne väittelemään tai syyttelemään (en kuitenkaan omin silmin tekijää nähnyt..)
Nyt on sit paskat pesty eteisen matosta, mun kengistä ja vaunujen pyöristä. Voi luoja et mun pään sisällä kiehuu!
Nyt on kyllä pakko lopetella, Menniä taitaa vaivata masussa joku, on niin itkuinen.
Palaillaan! Dumle ja Menni 3kk
On piereskellyt tosi paljon viime päivinä, öisinkin vain rupina käy. Joten epäilen että masu vähän vaivaa, nuhakin taitaa olla tulossa..
Peikkoäet taisit joskus kysellä onko muita allergisia lapsia. Meillä tuo Minja (6v) oli imeväisikäisenä tosi allerginen ja atopian kanssa jopa sairaalassa oltiin viikon kuureina hoidettavana. N. 10kk iässä oli 10 ruoka-ainetta jotka sopivat, joten allergiat on yhden lapsen kanssa käyty hyvinkin tunnollisesti läpi. Onko teillä isommissa lapsissakin siis allergioita? Taisit olla nyt munattomalla ja maidottomalla, jos oikein muistelen..? Menni on saanut kaksi kertaa reaktion mun syömisistäni, toinen oli runsaasti nautittu suklaa ja samoin piparit. Muista onneksi ei ole vielä epäilyksiä herännyt. Ihokin on aivan toisen lainen kuin isosiskolla, atopian merkkejä ei vielä ole.
Mun kummityttö, se 9kk, josta joskus tulee mainittuakin, on tosi allerginen. Maito, viljat, kala, sitrushedl. jne. ykkös allergeenit. Atooppista ihottumaa myös löytyy. Reppana onkin nyt menossa tammikuun alussa prick -testeihin. Jotta saisi ede oikein maidon kehiin, kun pian pitäisi aloittaa maitotuotteiden antaminen.
Mutta tässä taisikin olla se mikä vielä jäi.
saunassa käyty ja nyt ihana puhtoinen olo.
Tänään kävin meidän Sonjan kanssa hiihtelemässä
http://www.aijaa.com/v.php?i=1378906.jpg
mentiin n.5km lenkki ja neito oli ihan loppu:)Lunta täällä ei ole kauheesti
http://www.aijaa.com/v.php?i=1378922.jpg
mutta ladut on hyvässä kunnossa.Huomenna sitten Saran kanssa joka on tosi kova " suksimaan" ,otetaan eväät mukaan ja pysähdytään sitten laavulle syömään:)
Poroja ei ollutkaan näkynyt mutta tänään tulivat tuohon mökin eteen etsimään ruokaa,
http://www.aijaa.com/v.php?i=1378945.jpg
vähän huono kuva mutta..
On niin vähän lunta että pysyvät onneksi metsissä eivätkä eksy teille.
Kodassa paistettiin taas illalla makkarat
http://www.aijaa.com/v.php?i=1378978.jpg
mutta nyt jostain syystä heittikin kotapahainen savut sisälle joten eikun lapset mökkiin ja me sitten makkaroiden kera tupaan myöhemmin,mutta käyhän se kai noinkin..:)
Aadalla oli hyvä ilme kun isäpuoleni tuli moottorikelkka ajelulta
http://www.aijaa.com/v.php?i=1379004.jpg
näytti pappa kait aika lailla pelottavalta:)))))
nyt noi isommat riehuu tuolla parvella,hermot,hermot!!!takas kohta..
okey,tytöt on lomalla mutta silti kauheeta jyskettä parvelta kun Aaduli yrittäis täällä alhaalla nukkua;/
Dumlella on varmasti mennyt herpat niiden mannejen kanssa,niin olis TOD.mullakin!Onneksi ne pojat saatiin kiinni.Mä nalputin viimeksi junassa(harvoin kyllä avaan suuni,pelkkä murhaava katse yleensä käytössä)kun käytävällä juoksenteli joku pikku lapsi 20-21,00 KOKO Ajan ja kiljui mennessään ja me kun rauhoituttiin nukkumaan jo seiskalta kun Aadulikin nukahti.Silloin täytyi kyllä sanoa parit valitut lapsen äidille joka oli pahoillaan.uskomatonta että on niin ajattelematonta porukkaa että ei tule muka edes mieleen ettei käytävillä kirjoittamattomien sääntöjen mukaan möykätä.
Vapaa kasvatus kait..itse en ole moisen kannattaja!
Kewa.kiva kuulla sinusta,mutta harmitus tuli kuulumisista!Toivottavasti pääset siellä rytmiin kiinni ja asiat lähtevät rullaamaan ja miehestäsi riittää sinulle tukea,apua ja keskustelu kumppani!!
Haikarapolska,kiitos kun olet ajatellut minua:)Sinulla siellä vieraita riittää..
Nyt pitää kuulemma mennä,mutta palataan taas...
Hengissä ollaan juuri ja juuri. Jouluruokien ja suklaiden jälkeen...
Ihania kuvia rakkausvauvalla!!! Kade olen. Meillä, kun lunta ei ole tippaakaan, ei kyllä ole kai tulossakaan...
Myös kaikki vauvakuvat olivat oikein suloisia! Ovat ne vauvat vaan niin isoja jo...
Peukku vs tutti. Meillä esikoinen veteli peukkua. Ei huolinut tuttia. Peukku jäi sitten ihan itellään pois. Nyt Eetu vetelee kahta sormea. Keskivormi ja nimetön. Etusormi on sitten nenässä. :D Tuttia ei huoli.
Perunaa olla jo jonkin aikaa syöty ja maissivelliäkin menee iltasin. Kaikki ok.
En nyt ehdi kauheasti, kun herra huutaa lattialla, että iltatissiä jos sais. Pääsee sitten itekkin nukkumaan samalla.
Palailen sitten varmasti ensi vuoden puolella, jos en sitten huomenna ehdi.
Olkaahan varovaisia rakettien kanssa ja viettäkäähän mukava uusi vuosi!
vm78 ja Eetu 0809
Se on sitten vuoden 2007 viimeinen päivä.
Pikku herra aamu unosillaan ja alkaa pikku hiljaa neidit heräilemään. Pitäisi hieman alennus myynteihin lähteä tänään.. Mahtaa olla paljon porukkaa liikenteessä. Onneksi taidetaan tietää tarkkaan mitä etsitään..
Ihania kuvia! Yritinpä minäkin jotain laittaa, mutta ilmoitti aijaa.com, että tiedosto oli liian suuri.. =( En sitten jaksanut keskittyä sen koommin asiaan.
Kewalla rankkaa. Paljon haleja!!!
Tutti/peukku keskustelusta vielä sen verran, että yksi tuttu imi kovasti peukaloaan pienenä. Sormeen kehittyi sellainen kova patti, joka kyllä nyt häipynyt, kun neiti on jo 10 v.
Mutta kaipa se pitäisi hieman imuroida ja siistiä paikkoja, kun tulee vieraita illalla..
Mukavaa uuttavuotta kaikille!
Piiu ja Miko (23.8)
Syyssissien Aityleille ja jalkikasvulle; MUKAVAA JA TERVETTA UUTTA VUOTTA 2008!!!!!
- levinia ja Ally 3kk21pv x tytot 15/11/8 ja 4v -
Näin on Sissit vierähtänyt taas yksi vuosi elämästämme. Vuosi sitten näihin aikoihin epäilin vahvasti olevani raskaana. Olimme vastaanottamassa uutta vuotta saman tutun porukan kanssa, kun tänäänkin ja siemailin vain varovasti lasillisen punaviiniä. Juhlien emäntä (Olivian kummitäti) katseli ja seuraili tilannetta rauhallisesti ja kertoi myöhemmin arvanneensa tuona iltana, että meille on pienokainen masussa kasvamassa. 1.1 07 juhlimme toisen ystävättäreni häitä, itkin kuin vesiputous koko toimituksen ajan. Muutama päivä häiden jälkeen tein raskaustestin ja se näytti plussaa. Siitä alkoi vuosi 2007 ihanan iltatähtemme odotus ja Syyssissimme taival kohdusta syliin. Nyt olemme tässä, ympyrä on sulkeutunut ja matkaamme kohti uusia seikkailuja.
Vielä kerran haluan kiittää teitä Syyssissi mammoja yhteisestä upeasta matkasta odotuksen ja vauva-arjen jakamisessa. Jos joku asia harmittaa, niin se, että niin kauan vain taustailin ja luin juttujanne. Onneksi huhtikuun alussa rohkaistuin ja uskallsin viimein pistää itseni likoon teidän joukkoonne. Olette ihania, ihan jokainen!
Toivotan kaikille hauskaa vuoden vaihdetta &
Onnellista, Elämäntäyteistä Uutta Vuotta 2008!
Haikarapolska ja Olivia 4kk ja 4pvää (sekä mies ja tytöt 14v ja 11v)
Onpa ihanaa, kun on pakkasta. Vaikkakin vain yksi aste, mutta kuitenkin. On pihallakin paljon mukavampaa ja kuivempaa leikkiä.
Mies lähti anoppilaan vahaamaan autoa, kun siellä on lämmin talli. Meillä kun on vain katos. Lihaa on uunissa ja kohta pitäisi mennä katsomaan pottuja kattilaan ja kastiketta. Kastikkeen ajattelin tänään tehdä pussista, sienikastiketta, meidän kaikkien herkkua. Tosin, esikoinen ilmoitti eilen, että haluaa syödä vielä kolmantena päivänä lohikeittoa. Äiti sitten otti loputkin liemet talteen ja kyllä se neiti sitä jo söi. On siis hänen suurinta herkkua tuo lohikeitto.
Eetu on nyt sitten saanut perunaa ja maissivelliä, kuten eilen jo kirjottelinkin. Eilen illalla teki sitten oikein urakalla kakkaa. Tunnin aikana kolme kertaa ja oikein räjähtämällä. :D No, siinä sitten miehen kanssa vuoronperään pestiin pyllyä...herra oli varsin tyytyväinen :D Taisipa johtua perunasta. No, minä taisin vähän innostua, kun herralla oli suu auki kuin linnunpojalla. Taisi siis pari lusikallista olla liikaa. Pitääpi tänään sitten laittaa pikkusen vähemmän. Ostin eilen kaupasta purkillisen maissia. Jos vaikka sitä sitten sekottaisi kohta perunaan tai jotain, kun on tuota maissivelliä kuitenkin jo saanut. Mitäs, missä vaiheessa olette laittanut porkkanan? Mulla, kun ei ole minkäänlaista muistikuvaa esikoisen kiinteiden alotuksesta. Ja sillon kyllä mentiin aika pitkälle sen mukaan mitä neuvolasta saatiin neuvoja. Mutta nyt mennäänkin sitten kummasti oman pään mukaan. Toki tissimaitoakin riittää, mutta opetellaan nyt sitten kuitenkin.
Kummasti sitä vuosi sitten odotettiin, että alkaisi masu näkymään. Itse olin siis tietoinen raskaudestani jo tässä vaiheessa, mutta kuitenkin niin peloissani ja innoissani. Nyt poitsu on jo iso mies. Hymypoika joka ei halua itkeä ;D siis, Eetu itkee todella vähän. Menee ihan päiviä ettei itke lainkaan. En tiedä, taitaa sitten vaan olla tyytyväinen lapsi. Onneksi.
Illalla meille on tulossa vain äitini. Ammutaan raketteja ja syödään sipsuja ja karkkia nakkeja unohtamatta. Neitikin saa taas valvoa niin myöhään kuin jaksaa. Jouluaattona valvoi 12 ja oli kyllä niin rätti että ai jaksanut itse kunnolla kävellä sänkyynsä. Meinasi sitten aamulla, että koska me äiti valvotaan koko yö :D Lupasin hänelle, että jos uutena vuotena jaksat valvoa koko yön, niin anna mennä, mutta äiti menee kyllä nukkumaan...
Tänään saa taas luvalla laittaa paljon ulkotulia ja kynttilöitä pihalle. Harmi, kun ei ole lunta. Meillä on ollut aina pitkin nurmikkoakin, mutta nyt ei oikein sovi laittaa. Alennuksesta ostin 6 värillistä lyhtyä ja nyt sitten tänään on tarkotus ne laittaa leikkimökin räystäisiin kiinni ja laittaa sitten niihinkin kynttilät. Olen siis ihan kynttilä hullu. Toki se tekee oikein hyvää näin, kun on päivisinkin pimeetä.
Tänään pitäisi kastella kukat ja pestä veski. Mies imuroitti eilen, niin sitä ei tarvitse enään tehdä.
Onkos kellään muulla sitä vaivaa kuin mulla :) Itse siis aina näin vuoden viimeisenä päivänä juuri ennen kuin vuosi vaihtuu, niin muistelen mennyttä vuotta. Kaikkia iloisia ja surullisia. No, eihän se saa muuta aikaiseksi kuin itkun. Nyt tietysti on päälimmäisenä Eetun odotus ja syntymä ja muutaman surullinen uutinen. Mutta joka ikinen uusi vuosi minä itken...
Mutta nyt pitää mennä laittamaan pottuja kattilaan, että saa mieskin ruokaa niin ja äitiä unohtamatta ja saa se Eetukin sitten pottunsa.
Teidän kanssa on ollut oikein ihanaa jakaa ilot ja surut. Suurkiitos teille siitä! Jatketaanhan ensi vuonnakin. :)
Oikein hyvää ja turvallista uutta vuotta teille kaikille sisseille!!!!!!!
vm78 ja Eetu 080907 sekä isosisko 100403
Räkätauti kovenee ja kaupanpäälle tuli tosi ärhäkkä silmätulehduskin.. Heh, onneks oltaisiin muutenkin oltu ihan kotosalla, nyt on meinaan tämä akka kaunis =).
Ihana lääkäri, kirjoitti varoiksi sen verran runsaasti lääkettä että riittää tarvittaessa myös miehelle ja Lukalle. Ja todella hyvä säkä että sain Diacoriin " väliajan" ihan kaikki yksityisetkin täynnä tänään! Nyt ei tarvi sit pojankaan kanssa lähteä mihinkään jonottamaan jos tuntuu että sama iskee pikkuiseen.
Kuluva vuosi on mullistanut mun elämäni ja maailmani täysin. Tuntuu että kaikki, arvoista lähtien heitti mun elämässäni kuperkeikkaa. Tämä vuosi tulee olemaan mun elämässäni se, minkä tulen aina muistamaan. Tulihan mustakin vihdoin äiti.
Kiitos myös teille että olette olemassa. Olette ihan uskomattoman tärkeitä! Oikein hyvää tulevaa vuotta meille kaikille!
Colis ja Luka
Ps. sen verran kipeä olen etten jaksa muuta kommentoida kuin että Kewalle ihan hirveästi voimia ja jaksamista! Toivotaan että siellä kuitenkin alkaisi asiat muuttua parempaan suuntaan pikkuhiljaa. Ja jos jotain positiivista niin onneksi sulla ainakin on netti siellä, tule siis meille purkamaan sydäntäsi aina kun siltä tuntuu!!
Heikun keikun vaan kaikille!
Hiljan kanssa kävimme neuvolassa ja neidin uudet mitat ovat 66 senttiä ja 7150g, päänympärys 42.
Hienosti on siis edelleen kasvanut, itse vieläkin ihmettelen että pelkällä tissimaidolla voi noinkin hyvin joku kasvaa. Pituuskäppyrä sentään kääntyi laskuun ja on nyt jotain +3 ja rapiat. Molemmat käyrät näin ensi kertaa tänään niin ettei ole mitään suhteellisia mittoja ja molemmat menevät samaa latua yläkäyrän päällä.
Kakkonen on ykköstä painavampi puolisen kiloa tässä iässä ja mitaltaan yhtä pitkä.
Ei siis kiireitä kiinteiden aloittamisen kanssa. Ostin kyllä tänään kaupasta jo muutaman purkin vellejä ja niitä ekoja perunajuttuja. Mutta kun tyttö nukkuu yöllä vieläkin hyvin (max yksi syöttö) niin jatkan vielä pelkällä tissillä. Aloitellaan sitten joskus ensi vuoden puolella pikku hiljaa.
Esikoinen on isän kanssa rakettikaupoilla ja illalla mennään kavereille Nurmijärvelle. Salaatit on sinne jo tehtynä ja nyt pitää keskittyä hetki vielä taas koulutöihin. Opettaja oli kommentoinut työtäni ja aika paljon on lisättävää, mutta paljon sentään sellaistakin että on sinänsä ok. Mutta kiirus tulee kun se pitää olla julkaisukelpoinen loppuviikolla ja tässä on nämä halvatun pyhät.
Vapaapäivät on kulunut netissä asuntoja katsellen. Vesikriisipitäjässä ajelimme katselemassa kämppiä ja asuinalueita ulkoapäin, yksi ainakin on sellainen että sen voisi käydä katsomassa myös sisältä. Hinnat ovat kovia muttei mitään siihen verrattuna mitä täällä Espoossa sata neliöisestä paritalosta pyydetään.
Töitäkin jo kyselin omasta ketjusta ja kuulemma varmasti löytyy joten sillä saralla asiat ovat näin loppuvuoden kunniaksi mallillaan. Eipä sitä velkaa paljon uskaltaisi tehdäkään jos ei olisi tietoa töistä. Tämän asunnon myynistä kun ei ole takeita, asuntokauppa on aika tavalla hidastunut.
Mutta nyt sen koulutyön kimppuun.
Oikein mukavaa uutta vuotta kaikille!
t: Typykkä ja pikku Hilja :)
Ja niin sitä taas viedään vuoden viimeistä päivää! Kewalle täytyy heti lähettää oikein paljon voimia ja halauksia!!! Toivon koko sydämeni pohjasta että sullekin alkais pian elämä hymyileen!!!!
Mullakin ollu parempi mieli. Vesli on taas nukkunu hyvin yöt (eli herää syömään 2 tunnin välein) joten itelläkin pirteämpi olo. Miehen lähtö senkun lähestyy, mut en halua edes paljoa sitä ajatella. Onhan tässä vielä 4 päivää aikaa olla yhessä... Koitan nauttia niistä kunnolla jotta sitten jaksan pitkän ajan ilman miestä.
Joo onneks mulla asuu vanhempani tässä lähellä, jotka ovat apuna aina tarvittaessa. Ja äitini onkin luvannu olla 3 kertaa viikossa Veslin kanssa, jotta minä pääsen käymään salilla ja jumpalla. Anoppia minulla ei valitettavasti edes ole. Sitä on kyllä välillä kaivattu. Pari kuukautta ennenkuin miehen kanssa tavattiin, hänen äitinsä kuoli. Paljoa ystäviä minulla ei enää kaupungissamme asu kun paras ystäväni muutti 100 km päähän ja toinen hyvä ystäväni asuu irlannissa saakka. Mutta onneks vielä pari asuu vielä täälläkin. Täytyy nyt koittaa alkaa solmimaan uusia suhteita ja viimistään kesällähän sitä tapaa muita äitejä hiekkalaatikon reunalla.
Viime vuonna näihin aikoihin en olisi ikinä uskonnut että olen raskaaan. Olin jo pikkuhiljaa luopunu toivosta. Tänä vuonna onkin sitten tapahtunut kaikkea ihanaa. Raskaus, kihloihin menó, yhteen muutto virallisesti, synnytys jne. Joten tämä vuosi tulee jäämään ikuisesti muistoihin!
Mutta nyt täytyy lopetella! Oikein ihanaa uutta vuotta kaikille sisseille ja heidän perheilleen! Kiitos kuluvasta vuodesta ja kaikesta tuesta jonka teiltä olen saanut. Ensi vuonna tavataan taas!!!
Uma+ Vesli 210907
Me ihan oman perheen kanssa sitä juhlitaan kotosalla herkutellen ja saunoten. Tinat sulatellaan lasten kanssa ja mies muutaman raketin käy poikien kanssa pamauttamassa. Meidän 7v. neiti pelkää raketteja ja haluaa ikkunasta vaan kattella. Sopii hyvin mulle...emme ois ulos Sonjan kans menneetkään kun neitillä oli aamulla aavistuksen verran lämpöä...nuhanen on ollut...
Minä tulin tähän syyssissien porukkaan melkein loppumetreillä...muistaakseni kesä-heinäkuussa ja otitte minut avosylin mukaan. Kiitos siitä! Ootte hyviä tyyppejä kaikki, vaikka en ole ketään henk.kohtasesti tavannutkaan...vielä kerran HYVÄÄ UUTTA VUOTTA ja VOIMIA JA JAKSAMISTA niille, joilla nyt raskasta!
Risella, Sonja 3½kk, isompi neiti 7v., pojat 5v. ja 9v.
Jokaiselle Syyssissille perheineen!
Muistelitte ihanasti kulunutta vuotta :) Minä tähän samaan aikaan vuosi sitten olin täysin luopunut vauvahaaveista, koska yritystä oli jo takana 2 vuotta. Eikä siinä joulukuussakaan pitänyt olla pienintäkään mahdollisuutta raskautumiseen - Mies oli tuolloin siellä armeijan hoivissa ja lomat oli vain joulunpyhän ajan. Ihme kuitenkin tapahtui, raskauduin ihan loppu kierrosta, muistan kuinka ovista laskeskelin ja aivan pieleen siis laskin.. Plus testin sain tikkuun 4.1. Sellaisia muistoja itselle tuli mieleen :D
Me suuntaamme pian siskoni luokse, nakkien ja sipsien kera. Niin kuin Vm:kin taisi sanoa.
Ihanaa Uutta Vuotta siis vaan kaikille!
Toivottaa Dumle ja tytöt Menni 3kk ja Minja 6v
Täällä otetaan uusivuosi vastaan raikkaassa -20c pakkasessa.Raketit paukkuu jo täyttä häkää tuolla kylällä.
Käytiin tänään tuossa ravintolassa syömässä oikein hyvin ja tytöt menivät sen jälkeen vielä hiihtelemään.Aaduli on nyt unilla ja sauna päällä.
Huomenna sitten kotio kohden,vähän jänskättää miten noiden unien kanssa huomenna käy kun ulkona on tottunu ilta tirsatkin ottaa ja juna lähtee jo 16.15 ke ollaankin sitten jo hyvissä ajoin helsingissä 06.06.
Viime vuonna tähän aikaan tiesin olevani jo raskaana sillä 30.12 tein positiivisen testin ja heti jos seuraavalla viikolla ilmoitin asiasta kaikelle kansalle ja teitin kanssa oon tuntenut jo melkeinpä vuoden päivät.Kiitos kaikille tästä kuluneesta vuodesta,yhteisestä odotuksesta,synnytyksistä ja välillä niin uuvuttavasta mutta niiiiin ihanasta vauva ajasta.Ootte kaikki tärkeitä ja ihania ihmisiä ja sitä paitsi meillä kaikilla on niin söpöiset vauvelit:))))
Näihin tunnelmiin päätän raporttini tämän vuoden osalta mutta palataan taas ensi vuoden puolella uudestaa:)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1381758.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1381760.jpg
kivoja kuvia oli, ihanat vauvat! ei osaa muuta kommentoida, yhteys on niin hidas ja heitta silloin-talloin ulos netista... umalle tsemppia ja coliksella ikavia uutiksia.
meidan elama on kun huonosta leffasta. olen niin onneton etta tulin tanne, masennus on valtava. lentomatka oli hirvea, ukko huusi kun sika melkein koko ajan, eli 13tuntia!!! esikoinen sai raivareita yms. tanne paastyan olin itsekin puoli-kuollut, sea aikaero ja valvominen.
paikka itse on viela kamalampi kun muistin, tasta ehka myohemmin joskus...
3kk on taynna mutta kaikki tuntuu olevaan niin paljon vaikeampi. ukko huuta, voi olla etta minun syy kun itsea ei huvitta mikaan. kiinteita on suomesta mukana, mutta eipa ole auttanut mihinkaan uniin. ihan sama kun umalla, eli jospa sais nukuttua se 3-4 tuntia putkeen joskus... vauvan taidoista ei tieda mitaan, roikku mun sylissa tai huuta vaan lattialla melkein koko ajan, eipa ole uutta aikaa oppia! joskus sentaan maistu vahaisen tutti...
kirjoitan joskus enemman, pikaiset kuulumiset taalla kertaa.
kewa ja ukko 20.09