Onko liian pitkä matka ajaa päivässä 10 tunnin matka?
Lapset ovat 9v. ja 6.v.
Pysähdellä tietenkin pitää, mutta älyttömiä taukoja
ei pysty pitään että ehtii vielä samana päivänä
perille..Onko vinkkejä matkan onnistumiseen?
Aamulla pitäisi lähteä aikaisin, yötä vasten emme
lähde ajamaan.
Kommentit (8)
otsikon perusteella luulin, että joka päivä tuollainen esim. työmatka... :)
niin ja jotain naposteltavaa ja juotavaa.. Ei tietenkään pelkkiä namuja ja mehua --> sokerihumala
me olimme kesällä kahteen otteeseen Saksassa lomalla ja autolla sinne ajoimme. Ja lapset ovat 5v, 4v ja 3v ja hyvin jaksoivat istua.
Ensin Ruotsin läpi 7h, sitten lautalla tunnin Tanskaan, sitä 3h, sitten lautalla Saksaan puoli tuntia ja sitten vielä ajettiin kolme tuntia Saksaa kunnes oltiin perillä kavereilla. Ja hyvin meni, tietty lapset välillä kitisivät ja känisivät mutta leikkivät myös ja kuuntelivat satuja ja lauloivat lastenlaulujen tahdissa. Meillä oli matkadvd ja se oli kyllä ihan helmi.
sen verran aikaisin, että olisitte itse jo virkeitä, mutta lapset vielä voisivat jatkaa muutaman tunnin unia autossa? Aika menee nukkuessa nopeasti. (Kunhan kuskilla ei ole vaan riskiä nukahtaa.)
Paaaljon evästä, ei liian suolaista! Voikkuleipiä lasten lemppariaineista, hedelmiä, pullaa ym kylmälaukkuun. Taukoja n 2 tunnin välein, tarpeen mukaan pissatauko. Musiikkia ja äänikirjoja sekä satukasetteja/cd:tä mukaan. Kirjoja, pelikortit ja lempipehmo mukaan. Peitto ja tyyny takapenkkiläisille. Meillä on myös läppäri, jolla lapset katsovat leffoja, ladataan akkua sitten huoltsikalla, kun ainakin yksi pidempi tauko pidetään. Tosi pitkällä matkalla on hyvä syödä yksi lämmin ateria. Ja jos lapsilla tulee kamala riita, vanhempi vähäksi aikaa etupenkille, ja sovitaan "sakko" (ei karkkia kahteen tuntiin), jos riita menee ihan överiksi!
Hauskaa matkaa!
Me teimme juuri syyslomalla 7h matkan 4v ja 1v 10kk lapsien kanssa. Tarpeeksi taukoja ja evästä niin varmasti hyvin menee! Minä itse olin ainut joka kärsi selkäkivuista autossa istumisen takia! :)
Kivoja ja tarpeellisia vinkkejä tuli paljon.
Eiköhän me reissusta selvitä :)
ap
Tuon ikäiset lapset osaavat jo olla 10h reissun autossa kun pitää muutamista asioista huolen..
1, mukavat ja rennot vaatteet
2, sopivasti taukoja (ei siis 20min. välein)
3, aktiviteettiä (!!!!) eli jotain gameboy/nintendoDS tyyppisiä juttuja, tai pelikortteja tai luettavaa yms.yms.
mahdollisuus uniin (viltti ja muutamia tyynyjä ja se unikaveri..)