Osaatko paketoida lahjat kauniisti?
Näppäräsormisena olen joskus kauhistellut joidenkin tumpeloiden paketoimistaitoja. Paperi vinossa ja teipattu kammottavaksi möyktyiksi lahja kuin lahja. Esteetikkona silmääni miellyttää kauniisti paketoidut sointuviin väreihin käärityt lahjat.
Kommentit (26)
En koskaan käytä kauppojen paketointipalveluja, koska en jaksa katsoa sitä tohelointia ja kamalaa jälkeä.
Mieheni on paketoinnissa toivoton. Oikeasti. Tänä aamuna yritin opettaa miten lahjanaru laitetaan paketin ympärille. Siis ihan perus asia, ilman mitään hienouksia. Ei kuulemma ole ikinä paketoinut lahjoja itse, vaan on aina paketoituttanut ne jossain.
Tiesin, että on huono käärimään paperiin, mutta että ei osaa laittaa lahjanarua!!! Tämä selittää monta erikoista lahjakääröä viiden vuoden yhteisen taipaleemme varrelta...
kun käärin lahjan paperiin niin vähintään ne päädyt jäävät aina jotenkin myttyrälle! en vaan osaa " laskostaa" niitä silleen kauniisti... ja auta armias jos lahja on vielä joku erimuotoinen, kun perus neliö tai suorakulmainen! =DD
Aina kun mahdollista käytän kaupan paketoimispalveluja. Onneksi niitä on, ainakin näin joulunaikaan.
päällystin myös omat kirjani jo 8-vuotiaana. Jos ei osaa paketoida, voisi käyttää lahjapaketteja.
Vierailija:
ja alku sujuukin hyvin. Kymmenennen lahjan jälkeen hermo menee ja sitten en enää välitä.
Mielelläni teen kauniin paketin ja varaan siihen aikaa että siitä kanssa tulee sellainen.
Minäkin olen päällystänyt omat kirjani pienestä asti (äitini vihaa kontaktimuovia, joten opettelin itse sen käytön, kun en tykännyt niistä irrallisista muoveista), joten paketointikin sujuu. Haluan, että paperit ja narut ovat yhteensointuvia, ja ilmeeltään mieluiten aika yksinkertaisia, ei siis mitään kirjavia joulupukkipapereita. Myös pakettikortteihin panostan, ja yritän aina keksiä jonkun erityisen idean niihin.
minä rakastan paketoimista! Ruttusia epäkelpoja tulee, mutta joka vuosi RAKASTAN paketoimista :)
Kaikki eivät ole luonnostaan näppäräsormisia, mutta heillä on sitten sellaisia kykyjä, joita minulla ei ole. Ehkä tärkeämpiäkin, kuin kyky tehdä kauniita lahjapaketteja...
Osaan tehdä sidontoja ja rusetteja ja valkkaan aina sievät paperit. Sitten taas pehmeät ja muuten epämääräisen muotoiset tavarat... yleensä yritän etsiä niille sopivan laatikon tai sitten käytän lahjakasseja. Ja ne kuuluisat viimeiset, ne on sitten miten kuten kääräisty, että edes ehtivät pukinkonttiin ;-)
mutta laitan niihin koristukseksi jonkun kauniin nauhan ja itsetehdyn pakettikortin.
mutta yritän tehdä omanlaisiani. Käytän paketoimiseen muutakin kuin varsinaisia lahjapapereita ja etsin nauhan lisäksi tai sijaan jotain muuta paketin koristeeksi. Jos kaupassa paketoidaan valmiiksi, annan paketoida. Tätä palveluahan ei edes saa kuin joistakin erkoisliikkeistä, joissa paketoidaan kauniisti.
Paketointi on kivaa=). Ainoastaan Pentikillä annan heidän tehdä paketit, koska osaavat oikein kauniita tehdä, muutoin paketoin itse.
Nuoremmalle kummilapselle paketoin ja pari lahjaa omille, jotta saavat sitä avaamisen riemua, mutta muihin keksin jonkun muun jujun, esim. runon pienelle kortille kirjoitettuna. Nämä muutamat paketoidut teen jostain kauniista paperista hyvällä maulla ja ajatuksella. Tavallista lahjapaperia en käytä ikinä, sitähän ei saa edes polttaa, vaan on ihan TURHAA saastetta. :(
Osaan paketoida nätisti mutta en jaksa ainakaan lasten lahjojen takia nähdä niin kamalasti vaivaa.
vaikka mun mielestä todellakin paketin väri pitää sointua nauhaan:)
Sama täällä, kuin monella edellisellä eli mulle on tosi tärkeää, että paperi on kaunis ja siinä on siihen sointuva nauha ja pakettikortti (mielellään itsetehty). Rakastan aikuisille lahjojen antamista erityisesti tuon paketoinnin takia! Lapsen lahjaan en näe niin hirveästi vaivaa, kun se ei paljon paperia huomaa sitä auki repiessään. ;)
Ei oikeasti noin moni käytä niin paljon energiaa paketointiin. :)
ja alku sujuukin hyvin. Kymmenennen lahjan jälkeen hermo menee ja sitten en enää välitä.