Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko ITSE päättää milloin jään äitiyslomalle vai voiko siihen pakottaa

Vierailija
11.11.2008 |

että voit valita mitä tahansa 30 - 50 päivän välillä. Mutta viimeistään 30 päivää ennen on jäätävä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

epävirallisesti voit työnantajan kanssa sopia muuta

t. itsekin viimeiseen asti täysin työkuntoinen

Vierailija
2/11 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jäätävä on 30 päivää ennen laskettua aikaa?? Miksi pitäisi jäädä niin aikaisin,

mieluummin jäisin 2 viikkoa aiemmin ja sitten pidentyisi se äitiysloma sieltä toisesta päästä sillä 2 viikolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on kuule aika tukala viimeisinä viikkoina, mielummin pääsisi lomalle jo aikaisemmin.

Vierailija
4/11 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomalle jäädään 30-50 ARKIpäivää ennen la:ta, sen haarukan puitteissa voi valita, mutta raja on kuitenkin, että viimeistään 30 arkipäivää ennen (eli sunnuntaita ei lasketa), käytännössä siis 5 viikkoa.

Ymmärrän hyvin, että jäisit mielelläsi myöhemmin, mutta loppusuora voi yllättääkin, ei enää jaksa samalla lailla, vaikka varsinaisia vaivoja ei olisikaan.

Vierailija
5/11 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis esim. saat kuten useissa työehtosopimuksissa on niin palkkaa joka tapauksessa. Äitiyslomasi siis alkaa ja kuluu, vaikka tekisit töitä :)

Eli oikeasti käytännössä pakotetaan lomalle. Minulla kolmas tulossa ja olen ollut aiemminin halukas tekemään töitä lähemmäs laskettua aikaa, kunto kestäisi nytkin. Tähämän on yksilöllistä, mutta ottaisin päivät mielelläni loppussa takaisin. Se vain ei ole mahdollista.

Vierailija
6/11 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö siihen voi vaikuttaa itse vaan on pakko jäädä silloin 30 päivää ennen?

ap

Vierailija
7/11 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan äitiyslomalla myös lapsen syntymän jälkeen tehdä töitä halutessaan. Työpäiviltä maksetaan vain minimiäitiysraha. ei tuloihin perustuvaa. Sunnuntailta ei makseta äitiysrahaa, ja silloin voi tehdä töitä sen vaikuttamatta äitiysrahaan.

Tyhmää minustakin, kun äitiysvapaa alkaa noin paljon ennen laskettua aikaa. Mulla on takana kolme raskautta, ja aina olen ollut ihan kunnossa synnytykseen saakka. Lapseni ovat syntyneet pari viikkoa lasketun ajan jälkeen, ja äitiyslomalla aika on käynyt todella pitkäksi ennen synnytystä.

Vierailija
8/11 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaikki 4 lasta oli jo sillon syntyneet=) Olin jo palannut navettatöihin takas ennen äitiysloman virallista alkua. Pakko oli mennä kun lomittajaa ei kunnasta saanut ja ei elukkoja hoidottakaan voi heitteelle jättää. Nauttikaa siitä äitiyslomasta kun voitte sen pitää!

Minäkin olisin halunnut, mutta en voinut. Eikä raha, ahneus tai halu toteuttaa itseäni ollut siihen syynä etten ollut äitiyslomalla

Vierailija
9/11 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela tuskin pidentää äitiyspäivärahan maksukautta loppupäästä.

minä olin vielä laskettuaikana töissä... loma jatkui sitten pidempään, eli voi

Vierailija
10/11 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä ehtii kyllä vielä tehdä, ja muut asiat ovat elämässä tärkeimpiä. älä riskeeraa omaa ja lapsen terveyttä.

Vierailija
11/11 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pelkkä äitiysloman pitäminen ei ole laadun tae.

t. eräs joka teki töitä tappiin asti molemmilla kerroilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä